  • 111. Data: 2015-02-10 15:23:33
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-10 10:03, Kris wrote:
    > W dniu wtorek, 10 lutego 2015 08:55:28 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Plichta siedzi m.in za to że nie miał złota a zebrane pieniądze obiecał lokować w
    złoto(w skrócie) Banki pożyczały franki których nie miały.

    No właśnie. Jest sprawa w ETS i w połowie roku będzie werdykt. Radzę się
    powstrzymać z ruchami na oślep. ETS już nie jedno obalił na rzecz obywateli.

  • 112. Data: 2015-02-10 16:01:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-10 o 10:03, Kris pisze:

    > Plichta siedzi m.in za to że nie miał złota a zebrane pieniądze obiecał lokować w
    złoto(w skrócie) Banki pożyczały franki których nie miały.

    A nie mialy? Do tego by udzielac kredytow w obcej walucie podpisuje sie
    umowy na szczeblu bankow centralnych i takie tez byly podpisane te kilka
    lat temu.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2015-02-10 16:23:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

    > Banki pożyczały franki których nie miały.

    banki zawsze pozyczają pieniądze, których nie mają. Jest wyznaczony
    minimalny poziom kasy jaką mają mieć czyli współczynnik wypłacalności na
    poziomie 12%

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 114. Data: 2015-02-10 16:27:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-10 o 08:55, Adam pisze:
    > No maja - i wychodzilo im ze przy mniejszej racie kredytowej we franku zdolnosc
    > jest, a w zlotowkach nie ma. Nie trzeba byc analitykiem zeby zrozumiec, ze
    > jest sie wtedy na granicy zdolnosci i nawet niewielki wzrost kursu franka
    > w stosunku do tych wyliczen spowoduje utrate tej zdolnosci. Banki nie biora
    > na siebie ryzyka zmiany kursu tylko klient. Nie wiem gdzie tu banki winne.
    > Ja dostalem bez problemu w 2008r kredyt w PLN wiec niech nikt nie bajdurzy,
    > ze sie nie dalo i banki nie dawaly!

    Z tą zdolnością to bzdura. Wszystko zależy od banku i jak sobie to sami
    wyliczą lub co uznają, a co nie.
    Biorąc kredyt z żoną w zeszłym roku rozstrzał zdolności kredytowej
    między jednym a drugim bankiem mieliśmy dobrze ponad 300 tys. zł...
    Jeżeli z tego jakiś Kowalski ma wyciągać jakieś wnioski, to jedynie
    chyba takie, że zdolność jest taka, jak marketing danego banku akurat powie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 115. Data: 2015-02-10 17:01:31
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-10 16:27, Kżyho wrote:
    > W dniu 2015-02-10 o 08:55, Adam pisze:

    > Z tą zdolnością to bzdura. Wszystko zależy od banku i jak sobie to sami
    > wyliczą lub co uznają, a co nie.

    A mnie wiele lat temu mówił facet od kredytów, chyba pośrednik w jakimś
    oddziale. To było w połowie lat 2000.. Mówił, że ich to w ogóle wali czy
    ktoś ma zdolność czy nie i jak nie ma to kazał wpisywać niestworzone
    rzeczy we wnioski. Liczyła się dla niego prowizja od pozytywnie
    udzielonego kredytu.

  • 116. Data: 2015-02-10 18:08:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-10 o 02:13, k...@g...com pisze:

    > Banki nie dostaną bo niby jak rząd miałby im dać kasę?
    Nie piernicz, cały czas dostają kasę, przypomnę że są kredyty dla
    młodych małżeństw a teraz rodzina na swoim i państwo czyli my wszyscy
    dopłacamy do tych kredytów i to od dawna, tak dokładnie to dopłacamy bankom.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 117. Data: 2015-02-10 19:06:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 18:08:38 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > dopłacamy do tych kredytów i to od dawna, tak dokładnie to dopłacamy bankom.

    Ale to są jakieś dotacje celowe mające uzasadnienie ekonomiczne i społeczne. Rzad
    stwierdzi że ostrzegał żeby nie brać w walucie w której się nie zarabia. I w tym
    przypadku nie skłamie. Rząd nie ma żadnego interesu w dokładaniu do banków. Nikomu
    nikt ręki nie wykręcał żeby podpisał że bierze kredyt we Frankach. Na onanecie
    dzisiaj informacja że komornik zabiera samochód komuś kto wziął kredyt we Frankach.
    Wziął na mieszkanie i mieszkanie już mu zabrał. Co prawda facet nie zapłacił raty i
    to było powodem wypowiedzenia kredytu. Na razie frankowicze dużej krzywdy jeszcze nie
    mają. Ale na jakąś super pomoc państwa żeby mieli lżej bym nie liczył.

  • 118. Data: 2015-02-10 20:56:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 16:27:55 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > Jeżeli z tego jakiś Kowalski ma wyciągać jakieś wnioski, to jedynie
    > chyba takie, że zdolność jest taka, jak marketing danego banku akurat powie.

    Nawet jezeli tak jest to nie wyobrazam sobie zeby kowalski ufal wszystkiemu,
    co bank mu powie :-) W kazdym banku (a bylem w kilku) dostawalem wydruk
    z dokladna propozycja harmonogramu splat. Jezeli ktos bral w CHF to wydruk
    obejmowal kwote miesiecznej raty w CHF i przeliczone na dany dzien na PLN.

    Ile wody zamiast mozgu trzeba miec zeby nie potrafic na tej podstawie
    wyciagnac SWOICH wnioskow i zdecydowac czy stac nas na kredyt czy nie? Czy
    podejmujemy ryzyko walutowe, czy szukamy innego banku (skoro ten nie daje
    w PLN)? :)

    Ile trzeba miec IQ i jak bardzo trzeba byc ubezwlasnowolnionym zeby zaufac
    posrednikowi bankowemu, ktory mowi, ze ten kredyt bedzie dla nas najlepszy,
    skoro widzimy, ze wzrost kursu franka rozwali nam budzet i przestanie nas
    stac na ten kredyt?

    Dorosli ludzie, a zachowali sie jak bezbronne dzieci. A teraz po raz drugi
    pokazuja swoja bezsilnosc i robia z siebie ofiary wielkich korporacji :-)
    To wlasnie dlatego w Polsce panuje i jeszcze dlugo bedzie panowac socjalizm
    - bo wiekszosc ludzi to idioci ktorzy CHCA zeby panstwo wszystko zrobilo
    ZA NICH, bo sami sa zbyt glupi zeby podejmowac przemyslane decyzje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2015-02-10 21:50:26
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 20:56:22 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > - bo wiekszosc ludzi to idioci ktorzy CHCA zeby panstwo wszystko zrobilo
    > ZA NICH, bo sami sa zbyt glupi zeby podejmowac przemyslane decyzje :)

    Rację masz. Ale ludzi gubi chciwość. Prawdziwego oszusta można poznać po tym że ma
    wyglansowane buty, jest dobrze ubrany i zawsze proponuje interes na którym to on
    straci. I od kilku tysięcy lat ludzie się na to dają nabrać. Jak ktoś idzie do pięciu
    banków i mu odmawiają kredytu i nagle w szóstym ktoś twierdzi że w tamtych się mylili
    to powinno się włączyć światełko ostrzegawcze że gdzieś jest haczyk. Banki to
    instytucje dla których czas robienia interesów ma drugorzędne znaczenie. To tak jak
    na Dyzmie. Rząd skupi nadwyżkę zboża i zapłaci obligacjami z dalekim terminem wykupu.
    W przeciągu kilku lat musi się trafić gorszy rok w rolnictwie i wtedy rząd zarobi.