  • 1. Data: 2009-05-14 05:50:40
    Temat: Łączenie kabli w puszkach
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Kable 1,5 i 2,5 mm2
    Jak łączyć trzy kable?
    Lutowanie odpada, bo moja lutownica ma za małą moc.
    Skręcanie samo?
    Skręcanie i wkładanie do zacisku ze śrubką?
    Wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-05-14 06:11:57
    Temat: Re: Łączenie kabli w puszkach
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja bym zastosował wersję "wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką" z
    tym, że odizolowałbym żyły na nieco większej długości, tak, aby weszły
    głębiej do zacisku - aby każda żyła był złapana dwoma śrubkami.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-14 06:49:10
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Jan Werbiński said the following on 14.05.2009 07:50:
> [...]
    > Skręcanie samo?
    > Skręcanie i wkładanie do zacisku ze śrubką?
    > Wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką?

    Wago, tylko Wago firmy Wago.
    Szybko i pewnie
    S.

  • 4. Data: 2009-05-14 07:14:04
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    wiadomości news:gugbje$5gu$4@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > Skręcanie samo?
    > Skręcanie i wkładanie do zacisku ze śrubką?
    > Wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką?

    Szybkozłączki np Wago o odpowiedniej ilości torów.

    TomT

  • 5. Data: 2009-05-14 07:28:25
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Skręcanie samo?
    > Skręcanie i wkładanie do zacisku ze śrubką?
    > Wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką?

    Szybkie i niepewne. Zdecydowanie odradzam. Tam powierzchnia styku jest
    minimalna i grzeje się to cholerstwo tak, że mało nie doszło do pożaru -
    zaczęła się już topić izolacja na kablach.

    Wiem, ze są tacy którym Wago działa, ale ja z _mojego_ doświadczenia
    odradzam.

    Ps. dopisek dla czepialskich - kostki Wago montował uprawniony elektryk przy
    okazji remontu instalacji. Zresztą ich sięchyba nie da źle zamontować. Kilka
    dni później ja je zmieniłem na zwykłekostki na śrubki - działa do dziś i nic
    nie dymi :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 6. Data: 2009-05-14 07:57:51
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Szybkie i niepewne. Zdecydowanie odradzam.
    Ja co prawda nie ma doświadczenie ze złaczkami do puszek firmy wago,
    natomiast produkty wago stosuję z powodzeniem w rozdzielnicach, zaciski
    montowane na szynę TS. Stosujemy Cage clamp, w zakresie od 1,5mm2 do 35mm2
    bo potem są za drogie

    >Tam powierzchnia styku jest minimalna i grzeje się to cholerstwo tak, że
    >mało nie doszło do pożaru - zaczęła się już topić izolacja na kablach.
    No coż na złaczkach listwowych tego nigy nie zaznałem. pracuje w tym fachu
    już blisko 7 lat, zajmuje się raczje dużymi systemami.

    Cóż teraz ostatnio na rok "zdradziłem" wago i przeszedłem na weidmulera
    skręcane ale z powodu mocowania zacisku PE do szyny TS.
    Wolę te spręzynkowe, jak trzeba wykonywać jakeiś manewry na uruchomieniu to
    człowiek się przynajmniej nie nakreci śrubek :)

    Tak z ciekawości. Stosowałe złaczki z serii 222 (z dzwigienką do zwlaniania)
    z zaciskeim Cage clamp (ta technologia też jest w listwowych, czy 273 z
    zaciskiem zakleszczjącym ?

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak

  • 7. Data: 2009-05-14 08:05:42
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2009-05-14 08:49, użytkownik Sebastian Sawicki napisał::

    > Wago, tylko Wago firmy Wago.
    > Szybko i pewnie

    i nie na dlugo :-(

    Nikt do tej pory nie wymyslil lepszego polaczenia jak skrecane.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 8. Data: 2009-05-14 08:46:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Skręcanie samo?
    > Skręcanie i wkładanie do zacisku ze śrubką?
    > Wkładanie równoległych żył do zacisku ze śrubką?

    Ja skrecalem i lutowalem. Lutownice pozycz od sasiadki na jeden raz, albo
    kup jak cala instalacja i bedziesz mial problem z glowy. W kazdym razie samo
    skrecanie powinno byc znacznie pewniejsze od jakichs zlaczek. Skrecaj
    szczypcami nie samymi palcami, wychodzi naprawde bardzo pewnie.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-14 08:48:13
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gugjio$f09$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tak z ciekawości. Stosowałe złaczki z serii 222 (z dzwigienką do
    > zwlaniania) z zaciskeim Cage clamp (ta technologia też jest w listwowych,
    > czy 273 z zaciskiem zakleszczjącym ?

    Nie znam numerka, ale to były takie złączki, że jak siękabel raz włożyło to
    ciężko było go potem wyjąć. Czasem sięudawało kręcąc nim na boki, a czasem
    prościej było go uciąć.

    Żadnych dźwigienek nie było - po prostu kawałek tworzywa z kilkoma otworami
    do wsunięcia kabli.
    Pamiętam, że były różne takie na trzy i takie większe na 5 lub 6.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 10. Data: 2009-05-14 10:18:50
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > otworami do wsunięcia kabli.
    > Pamiętam, że były różne takie na trzy i takie większe na 5 lub 6.

    No to po katalogu sądząc to były z zaciskami zakleszczającymi. ciekaw jestem
    jaka jest różnca w cenie
    http://www.elenet.com.pl/product_info.php?products_i
    d=11661
    Te są na Cage clamp - w listwowych ten typ się sprawdza

    http://www.elenet.com.pl/product_info.php?products_i
    d=11648
    A to sa pewnie takie z jakimi ty walczyłeś

    Tak naprawdę nie wiem czy są lepsze, ale ja naprawde z tymi Cage calmp nie
    mam problemu.
    Tak się zastanawiam czy dla instalcji przemysłowych nie mamy mniejszych
    gestości prądu, czyli dajemy większy przeód czyli trochę wieksze są
    powierzchnie styków. I to może być powód. W domach chyba niewiele osbód do
    kuchni do czajnika (2kW) ciągnie 4mm2, bo w zasadzie ze względu na
    obciążalność prądową jest całkiem nieźle nawet z 2,5mm2
    ostatnio na wymogi klienta do urzadzń 230VAC 2kW wprojektowałem przewody
    6mm2

    Pozdrawiam
    Bartek