  • 1. Data: 2009-05-14 12:41:16
    Temat: Balkon - ociepleni, hodroizolacja.
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Za niecały miesiąc wkracza ekipa od ocieplenia i elewacji aby robić swoje.
    Za nim zaczną ocieplać koniecznie muszę zrobić balkon.
    Balkon jest nieduży ale pod częścią balkonu jest wykusz z salonu z
    parteru. Tak, że płyta balkonu stanowi strop salonu :/
    Docelowo w przyszłości na balkonie będzie gres.
    Na całość izolacji wylewki i gres jest 12cm.

    W tej chwili jest surowa płyta. Troszkę beton podniszczony i trzeba by
    najpierw zrobić jakąś szlichte uzupełniającą żeby wyrównać powierzchnie.

    - Z czego to zrobic?

    W dalszej kolejności powinna byc chyba pierwsza warstwa izolacji.
    Papa termozgrzewalna była by najlepszym rozwiązaniem ale... Okna
    balkonowe zamontowane po dnimi styro wystające spod wylewek wewn.
    Boje się grzać, że przy tym poniszczę ten styro no i okna.

    Co dać zamiast papy termozgrzewalnej?

    Jako izolacje termiczną chcę użyć styroduru. Warstwa 5cm wystarczy?

    Co na ten styrodur? Czy dwie warstwy folii budowlanej to dobry pomysl?

    Na to już wylewka betonowa zbrojona siatką. Oddzielona dylatacją od ściany.

    Czy warstwa styroduru powinna dochodzić do samej krawędzi płyty
    balkonowej czy powinna się kończyć wcześniej tak żeby betonowa wylewka
    zakryła od czoła styrodur?

    Jak Panowie przykleja styro do ścian to połączenie ściany z wylewką
    uszczelnię taśmami wklejonymi na płynną folię.

    Wszelkie porady i sugestie co do samej technologii jak i konkretnych
    materiałów mile widziane.

    Pomóżcie Panowie.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-05-14 23:51:37
    Temat: Re: Balkon - ociepleni, hodroizolacja.
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Nikt nic nie pomoże?

  • 3. Data: 2009-05-15 00:23:49
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał(a):

    > Nikt nic nie pomoże?

    Jezeli plyta balkonu stanowi sufit mieszkania, to 5 cm ocieplenia za
    malo!! widziałbym tu lekko 10cm.To nie musi być styrodur, na ktory musisz
    polozyć wylewkę. Połozyłbym np.10cm warstwę szkła piankowego(pumeks) i tylko
    wyrównać warstwę pod wierch.Od czola balkonu koniecznie obkleic nalezy także
    płytę warstwą ocieplenia.Czemuż tylko styropian/styrodur w pomyslach.?? Jest
    tyle innych izolatorów nie wymagajacych wylewek.
    Pozdr. Marex

  • 4. Data: 2009-05-15 00:32:46
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marex pisze:

> [...]
    > płytę warstwą ocieplenia.Czemuż tylko styropian/styrodur w pomyslach.?? Jest
    > tyle innych izolatorów nie wymagajacych wylewek.

    Ale całość musi mieć max 12cm.
    Dlatego styrodur bo przy mniejszej grubości ma lepsze właściwości
    izolacyjne.

    Musze obadac ten pumeks...
    A z czego i jak radzisz robić hydroizolacje?

  • 5. Data: 2009-05-15 11:05:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:
> [...]
    > uszczelnię taśmami wklejonymi na płynną folię.
    >
    > Wszelkie porady i sugestie co do samej technologii jak i konkretnych

    Witam,
    Ja bym zrobił to gotowym systemem, np. www.schlueter-systems.com
    Na beton styrodur, na to mata oddzielająca a na nią płytki.
    Bez wylewki. Konieczne dokładne uszczelnienia między oknem a podłożem! Ważne
    również są listwy kapinosowe. Schluter jest bardzo drogi, ale pewnie można
    znaleźć coś podobnego, alternatywnego.
    Zamiast papy termozgrzewalnej czy folii - izolacja typu ciężkiego w płynie
    (dwuskładnik).

    --
    Bartek