  • 1. Data: 2009-03-05 14:13:09
    Temat: Łącznik schodowy i problem
    Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl>

    Dorwałem w necie schemat montażu dwóch łączników schodowych i klapa. Mam w
    nowym mieszkaniu dwie puszki (dwie lampy) na suficie z 3 przewodami: faza,
    zero i ziemia w każdej. Natomiast w ścianie w jednej puszcze mam 3 przewody,
    z czego neonowka swieci na dwoch, a w drugiej puszcze 4 przewody, z czego
    neonowka swieci na kazdym (na jednym bardziej intensywnie-więc to chyba
    faza). Ma ktoś jakis pomysł jak to rozgryźć? Chciałbym sie jeszcze wstrzymać
    z elektrykiem.
    pozdr.
    --
    Bhastek

  • 2. Data: 2009-03-05 14:19:27
    Temat: Re: Łącznik schodowy i problem
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > intensywnie-więc to chyba faza). Ma ktoś jakis pomysł jak to rozgryźć?
    > Chciałbym sie jeszcze wstrzymać z elektrykiem.

    Sprawdź połączenia a nie fazy i zera. Jak nie ma odpowiednich to wykonaj w
    puszkach (o ile schodzą się do nich odpowienie przewody) Muszą być z
    wykonane zgodnie ze schematem dla wyłączników schodowych

  • 3. Data: 2009-03-09 09:16:37
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >faza). Ma ktoś jakis pomysł jak to rozgryźć? Chciałbym sie jeszcze wstrzymać

    Neonówka świeci, bo bo luźny (nie podłączony do niczego) przewód biegnący od gniazda
    do gniazda
    równolegle z fazowym robi za okładkę kondensatora. A neonówce dużo prądu nie trzeba.
    Weź oprawkę z
    żarówką i sprawdź gdzie naprawdę jest faza, gdzie zero i tak dalej. A potem już
    będzie z górki ;)

    pozdrawiam
    Jacek.