  • 61. Data: 2021-06-01 00:47:12
    Temat: Re: Mała studnia, fotowoltaika, wiatr
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.05.2021 o 22:06, LordBluzg(R) pisze:

    > Logika podpowiada, że dokąd jest zwarcie dla uzwojeń, to im silniejszy
    > wiatr, tym silniejszy hamulec. Tutaj masz link, do testu systemu STOP.
    > https://youtu.be/o08pmNb33ho
    >
    > Czekam teraz na mega silne wietrzyska, ale w moich okolicach są mało
    > spotykane. Jak widzisz, nie pozwalam wiatrakowi osiągnąć większych
    > obrotów niż 100rpm, co czyni go nad wyraz bezpiecznym w użytkowaniu :)

    Jakby ktoś szukał i nie chciałoby mu się robić autorskiej elektroniki to
    polecam:

    Przetwornica step UP:
    https://allegro.pl/oferta/297-przetwornica-step-up-l
    m2587-9943818573

    Komparator (system STOP):
    https://allegro.pl/oferta/przekaznik-12v-sterowany-n
    apieciem-komparator-9587186562

    Mam jeszcze autorskie wykonanie (pierwotne), które opiera się na diodzie
    zenera...ale nie widzę zainteresowania. Jak ktoś chce, to udostępnię.

    Obecna faza projektu/elektronika (pająk) który będzie zmodyfikowany i
    zamknięty w ładnej obudowie po zakończeniu testów. Jest zaimplementowana
    linijka LED do wyświetlania poziomu mocy, łącznie z pomiarami wszelakich
    napięć-prądów i pełna kontrola wiatraka, łącznie z zatrzymywaniem
    bezpośrednim przez aplikację w telefonie/powiadomienie o pracy/stanie
    wiatraka :)

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/iCW9gAOZeJj7mPI6
    egDkuvhSE6trl1

    --