  • 1. Data: 2009-09-20 22:06:06
    Temat: Minimalna wydajność punktu czerpalnego wody użytkowej
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    Witam,

    szukam w google już od jakiegoś czasu i nie potrafię niczego znaleźć na
    ten temat - czy jakieś normy regulują minimalną wydajność punktu
    czerpalnego wody w mieszkaniu ?

    Mam u siebie na IV piętrze ciśnienie 1,1 bar, normy mówią, że minimum to
    0,5 bara, więc niby jest ok i wszyscy się na mnie wypinają. Jednak
    kiedy odkręcę wodę, udaje mi się wyciągnąć 4,5 litra/min.

    Nie da się porządnie brać prysznica, na napełnienie dzbanka wody czeka
    się pół minuty itd. Słuchawka prysznica skierowana do góry daje słup
    wody wysokości 1 cm, a próba normalnego korzystania kończy się tym, że
    woda prawie cieknie po ścianie. Gdybym miał wannę i chciałbym wpuścić do
    niej te 200 litrów wody, trwałoby to jakieś 45 minut!

    Nawet instrukcja obsługi zmywarki twierdzi, że minimalny przepływ
    wymagany do sprawnego działania to 10 l/min, na szczęście chyba jeszcze
    nie zorientowała się, że ma troszkę mniej :)

    Czy nie ma żadnych norm, które to określają? Bo pogodzić się z tym nie
    mogę, komfort korzystania z tego jest nieakceptowalny.

    Dodam, że wszelkie sitka są sprawdzone, a wydajność wszystkich punktów
    jest równie mizerna, zarówno jak chodzi o wodę ciepłą jak i zimną. To
    samo u sąsiadów.

    Pozdrawiam
    Paweł Marek

  • 2. Data: 2009-09-20 22:50:58
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Dodam, że wszelkie sitka są sprawdzone, a wydajność wszystkich punktów
    > jest równie mizerna, zarówno jak chodzi o wodę ciepłą jak i zimną. To samo
    > u sąsiadów.

    może jakiś zawór głóny jest ciut nieodkręcony?

  • 3. Data: 2009-09-21 04:58:34
    Od: "Paweł M." <w...@p...zamien>

    nuclear2001 pisze:

    > może jakiś zawór głóny jest ciut nieodkręcony?

    Wszystko było sprawdzane, wszystko jest odkręcone, projekt sieci był
    jeszcze raz zweryfikowany i czego Pan w ogóle chce, norma mówi 0,5 -
    jest 1,1, spadaj na drzewo ... :-/

    Paweł

  • 4. Data: 2009-09-21 06:19:19
    Od: mal <m...@g...com>

    On 21 Wrz, 00:06, "Paweł M." <w...@p...zamien> wrote:

    > Mam u siebie na IV piętrze ciśnienie 1,1 bar, normy mówią, że minimum to
    >   0,5 bara, więc niby jest ok i wszyscy się na mnie wypinają. Jednak
    > kiedy odkręcę wodę, udaje mi się wyciągnąć 4,5 litra/min.

    Kilkanaście lat temu miałam podobny problem w kamienicy. Interwencje w
    przedsięb.wodociągów i kanalizacji sprowadzała się do dyskusji, że
    "trzeba wymienić instalację wewnętrzną, bo stara".
    Problem rozwiązałam następująco:
    Podczas rutynowej wymiany wodomierza głównego obiecałam pracownikom
    grupy remontowej, że jeśli po zdemontowaniu wodomierza odkręcą zawór
    doprowadzający wodę z sieci i zamokną im buty - zwracam koszt butów i
    dokładam pół litra :-)
    Odkręcili, buty im nie zamokły...
    Po kilku dniach wymieniono przyłącze do budynku. Rura - sito, wszystko
    wędrowało do ziemi.

    Może należy powalczyć inaczej. Uzyskać informację jakie jest ciśnienie
    w sieci wodociągowej w tej części miasta, następnie odczytać manometr
    w bloku i dopiero wtedy zmierzyć ciśnienie w mieszkaniu.

    Będziemy mieć wówczas 3 informacje, z których wywnioskujemy co może
    być przyczyną tej przykrej sytuacji.

    pozdr.

    mal