  • 1. Data: 2009-09-19 20:28:56
    Temat: Wymiary trepów
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Mam pytanie do użytkowników schodów betonowych obłożonych drewnem.
    Czy trep może wystawać przed podstopnicą, czy też lepiej żeby był z nią
    zlicowany?

    Wymiary moich schodów to 20cm (wysokość) i 25cm (głębokość). Jak widać
    stosunkowo wysokie i płytkie. Chciałbym poprawić nieco głębokość i
    zastosować trepy 27cm, ale obawiam się, czy użytkownicy schodów nie będą
    zaczepiali czubkami butów o wystające przed światło podstopnicy trepy.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-19 20:46:59
    Temat: Re: Wymiary trepów
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastosować trepy 27cm, ale obawiam się, czy użytkownicy schodów nie będą
    > zaczepiali czubkami butów o wystające przed światło podstopnicy trepy.

    mi wystaje 3 cm i jakoś nikt się nie potyka

  • 3. Data: 2009-09-19 21:05:01
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > mi wystaje 3 cm i jakoś nikt się nie potyka
    A jaka jest całkowita głębokość trepów na Twoich schodach (łącznie z tymi
    wystającymi 3cm)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-19 21:26:49
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A jaka jest całkowita głębokość trepów na Twoich schodach (łącznie z tymi
    > wystającymi 3cm)?
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    28 cm przy wysokości 20 cm a nainnych schodach 24cm przy wysokosci 21

  • 5. Data: 2009-09-20 07:24:47
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

> [...]

    > zastosować trepy 27cm, ale obawiam się, czy użytkownicy schodów nie będą
    > zaczepiali czubkami butów o wystające przed światło podstopnicy trepy.

    Nikt nie będzie zaczepiał butami. Zwróć uwagę, że przy ażurowych schodach to
    jest norma, że jeden stopień zachodzi nad drugi. Dlaczego przy betonowych
    miałoby być inaczej? :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 6. Data: 2009-09-20 09:42:43
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Wypuść 3, a nawet 4 cm. Nie tylko nikt nie będzie zaczepiał, ale jeszcze
    schody będą lepiej wyglądać. Poza tym, o ile mniepamięc nie myli to
    maksymalna wysokośc stopnia wg norm to 21 cm, czyli masz ok, a minimalna
    szerokość to 28 cm, więc w sam raz brakuje Ci 3 cm
    Jacek.