  • 1. Data: 2009-09-18 20:51:02
    Temat: pompa ciepla Altherma firmy Daikin - ktos ma? zamierza miec ?
    Od: "volin" <p...@y...co.uk>

    czy ktos z grupy ma lub planuje zainwestowac w powyzsza pompe ciepla jako
    podstawowego systemu CO i CWU ?
    jesli tak to prosze o opinie, koszty inwestycyjne i ekspoatacyjne.

    dziekuje i pozdrawiam

    volin

  • 2. Data: 2009-09-18 20:58:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "volin" <p...@y...co.uk> napisał w wiadomości
    > czy ktos z grupy ma lub planuje zainwestowac w powyzsza pompe ciepla jako
    > podstawowego systemu CO i CWU ?
    > jesli tak to prosze o opinie, koszty inwestycyjne i ekspoatacyjne.

    Napisz na pl.misc.budowanie
    Chociaz tutaj też Marek zagląda. A on to montuje isam też używa. Pogadaj z
    nim

    Kris

  • 3. Data: 2009-09-18 21:02:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    ,> Napisz na pl.misc.budowanie
    > Chociaz tutaj też Marek zagląda. A on to montuje isam też używa. Pogadaj z
    > nim
    Sorry myślalem że na pl.rec dom jestem.
    To takie rozkojarzenie po nawdychanu sie oparów przy malowaniu impregnatem
    Śnieżki Drewkorn

    Kris

  • 4. Data: 2009-09-18 21:08:50
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > czy ktos z grupy ma lub planuje zainwestowac w powyzsza pompe ciepla jako
    > podstawowego systemu CO i CWU ?

    Pewnie tak. Ludzie inwestuja nawet w plastry Aikido, ktore naklejone
    pod stope usuwaja brud, smrod i ubostwo. To czemy by mieli nie zainwestowac
    w PC ?

    > jesli tak to prosze o opinie, koszty inwestycyjne i ekspoatacyjne.

    Ja nie planuje, ale opinie mam :)

    KE (koszty eksploatacyjne) = funkcja(dolne zrodlo)
    KI (koszty inwestycyjne) = f(pazernosc dostawcy)

    KI sa zawsze duzo za duze: w koncu 30 kpln za lodowke i troche rury
    zagrzebane w ziemi to spora przesada.

    Z (zysk) spelnia rownanie:

    Z < KI+KE

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2009-09-18 21:11:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >>
    > ,> Napisz na pl.misc.budowanie
    > Sorry myślalem że na pl.rec dom jestem.
    > To takie rozkojarzenie po nawdychanu sie oparów przy malowaniu

    Mniej pij po prostu. :-))

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-09-18 21:14:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    ,> Mniej pij po prostu. :-))
    Drewkomem malowałem. Ale troche ego zostało to jutro z rana wypije.
    Próbowałeś?;)

    Kris

  • 7. Data: 2009-09-18 21:14:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > KI sa zawsze duzo za duze: w koncu 30 kpln za lodowke i troche rury
    > zagrzebane w ziemi to spora przesada.

    Pluton, razem piliscie z Krisem?
    Czlowiek zadal konkretne pytanie o urzadzenie ktorego zadne rury w ziemi nie
    dotycza.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-09-19 06:27:09
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    volin pisze:
> [...]
    > jako podstawowego systemu CO i CWU ?
    > jesli tak to prosze o opinie, koszty inwestycyjne i ekspoatacyjne.

    My inwestujemy w to cudo - mam nadzieję że nie będą to utopione pieniądze.
    W cenie pompy jest kompletna instalacja kotłowni - pozostaje podłączyć i
    odpalić. Hydrobox posiada dodatkową grzałkę równą mocy samej pompy - w
    razie czego jest jak dogrzać chatkę, gdyby wymiana z powietrzem okazała
    się bardzo kiepska w najzimniejsze dni lub w przypadku awarii "lodówki".
    Mieliśmy inwestować w solary, ale teraz to się nie kalkuluje -
    "napompowanie" ciepłem zbiornika CWU przy wysokiej temperaturze
    zewnętrznej jest tanie.

    Byliśmy u gościa, który grzeje Althermą stary domek 115m2, co ciekawe
    wszędzie ma grzejniki i przez to kiepski COP - 2,0-3,5 w zależności od
    temperatury na zewnątrz. Za sezon grzewczy zapłacił prawie 2.000 pln.

    Yarecky.

  • 9. Data: 2009-09-19 10:23:46
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Byliśmy u gościa, który grzeje Althermą stary domek 115m2, co ciekawe
    > wszędzie ma grzejniki i przez to kiepski COP - 2,0-3,5 w zależności od
    > temperatury na zewnątrz. Za sezon grzewczy zapłacił prawie 2.000 pln.

    A pokazywał Wam rachunki??, i co to jest sezon grzewczy-tzn. od kiedy do
    kiedy.
    Sprawdźcie to dokładnie. Bo to jest tak jak z samochodami.
    Każdego pali jak najmniej, wg katalogu 8 a jemu pali 5 :).
    Tak samo jak z gazem do samochodów, też nagle się okazuje, że wystarczy
    napierdzieć i
    samochód przejedzie 100km.
    JA to ciągle przerabiam z piecem i teściem który marudzi, że mój piec za
    dużo pali.
    Że znajomym taki sam piec mniej pali, że za mocno dmucham i robię piec
    hutniczy.
    Jak mu mówię, że czarny dym wtedy leci jak mniej dmucham, to mówi, że to nic
    nie szkodzi.
    Itd itp.
    Tak samo o pompach ciepła słychać, wszyscy chwalą, ale każdy kto ma pompę ma
    kominek i grzałki elektryczne.
    Sama idea jest fajna bo bezobsługowa, ale to nie jest tanieeeeee!
    Być może, jest to tańsze niż gaz z butli.
    Napisałem to dlatego bo wielu się wydaje, że pompa ciepła jest droga ale
    później tania jak barsz w eksploatacji.
    Nic bardziej mylnego......
    A niech przyjdą ciężkie mrozy czyli -10C na zewnątrz i co wtedy będzie się
    działo z taką pompą z wymiennikiem powietrze-powietrze?
    Pewnie będzie chodzić cały czas na grzałce elektrycznej.

    Pozdrawiam Michał

  • 10. Data: 2009-09-19 17:37:10
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Pluton, razem piliscie z Krisem?
    > Czlowiek zadal konkretne pytanie o urzadzenie ktorego zadne rury w ziemi
    nie
    > dotycza.

    No dobra: KI sa zawsze duzo za duze: w koncu 30 kpln za lodowke i wymiennik,
    ktory blyskawicznie sie oszrania i nie spelnia swoich zadan to spora
    przesada.

    --
    pozdrawiam
    Nullification