  • 21. Data: 2009-09-20 10:37:09
    Temat: Re: pompa ciepla Altherma firmy Daikin - ktos ma? zamierza miec ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:

    > No to jesteś chyba w mniejszości bo większość na necie twierdzi że PC
    > to ściema.
    > Informacje są sprzeczne, a to dziwne jak na sprzęt kosztujący 70 kPLN.

    cooooooo? jakie 70000 zł :)

    > Czy wyższy typoszereg dla ciebie to np. NIBE 1250?

    no bez jaj :)

    są też althermy 11 14 i 16kW :)

  • 22. Data: 2009-09-20 11:27:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maciej S. pisze:

    > No to powiedz sam, mając pieniądze, bez możliwości podłączenia gazu
    > ziemnego, zakłądając że PC to też klima, oszczędzasz na kominie,

    A co jak się okaże, że ta PC nie daje rady...? to ten komin będziesz
    szybciutko budował...? :-). W kosztach budowy komin nie stanowi nie
    wiadomo jakiej kwoty, a nie jesteś potem 'na lodzie'. Ja bym aż tak 'na
    całość' nie szedł i z komina nie rezygnował. Nooo, ale ja PC nie montuję
    :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 23. Data: 2009-09-20 12:30:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > wiadomo jakiej kwoty, a nie jesteś potem 'na lodzie'. Ja bym aż tak
    > 'na całość' nie szedł i z komina nie rezygnował. Nooo, ale ja PC nie

    a czemu ma nie dać rady?

  • 24. Data: 2009-09-20 14:32:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a czemu ma nie dać rady?

    Ja jakoś... niedowiarek jestem :-)...
    Oby dała... radę.

  • 25. Data: 2009-09-20 17:49:21
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > cooooooo? jakie 70000 zł :)

    NIBE 1250 48 kPLN, odwiert 200 metrów za 70 zł 14 000 plus robocizna, inne
    materiały.

    > no bez jaj :)

    Za droga, za dobra, 3 razy droższa od innych a tylko trochę lepsza?

    > są też althermy 11 14 i 16kW :)

    Wszystko powietrze - powietrze - przecież to ma funkcjętylko dogrzewającą a
    nie jednego zasilania, i tak i tak trzeba kocioł wstawiać, czyż nie?

    MS

  • 26. Data: 2009-09-20 18:04:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:

> [...]
    >
    > Wszystko powietrze - powietrze - przecież to ma funkcjętylko
    > dogrzewającą a nie jednego zasilania, i tak i tak trzeba kocioł

    Powietrze woda...

    i nie dogrzewanie tylko ogrzewanie, oczywisci emożan sobei dołożyć kocioł
    gazowy tylko czy ma to sens?

  • 27. Data: 2009-09-20 19:31:43
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > No to powiedz sam, mając pieniądze, bez możliwości podłączenia gazu
    > ziemnego, zakłądając że PC to też klima, oszczędzasz na kominie, czy to
    > dalej się nie opłaca w perspektywie 10-letniej (mówię o dobrej PC z
    > wymiennikiem pionowym)?
    > Czy taka pompa działa i ma szansę samodzielnie ogrzać wodę i dom 200
    > metrów?
    > Opini jest wiele i same sprzeczne.

    Jak masz pieniądze to może gaz z butli?, albo piec elektryczny i nocna
    taryfa?

    Pozdrawiam Michał

  • 28. Data: 2009-09-21 06:05:25
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Jak masz pieniądze to może gaz z butli?, albo piec elektryczny i nocna
    > taryfa?

    Mam pieniądze z kredytu na inwestycje, a nie na potem na bulenie kasy.
    Piec elektryczny - dobre piece akumulacyjne kosztują sporo, a poza tym
    zajmuja miejsce.
    Myślę że alternatywą jest olej kondensacyjny+kominek i DGP.

    MS

  • 29. Data: 2009-09-21 07:34:23
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zajmuja miejsce.
    > Myślę że alternatywą jest olej kondensacyjny+kominek i DGP.

    Prąd wcale nie jest taki drogi jak się wydaje.

  • 30. Data: 2009-09-21 18:11:45
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maciej S. wrote:

    > Mam pieniądze z kredytu na inwestycje, a nie na potem na bulenie kasy.
    > Piec elektryczny - dobre piece akumulacyjne kosztują sporo, a poza tym
    > zajmuja miejsce.
    Myślę że podłogówka w twoim wypadku będzie najprostsza i najtańsza.
    Oczywiście elektryczna.

    -----
    Pozdr
    Janusz