  • 1. Data: 2009-09-18 20:05:07
    Temat: wyrównanie podłogi/stropu, co zastosować?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W starym "poniemieckim" budynku są stropy drewniane, dość solidne, ale
    niestety podłogi na nich lekko się zapadły na środku pomieszczenia. Od
    50lat są tak samo zapadnięte, ale szans na poważny remont i na zmianę
    stropów nie ma (zwłaszcza że wg specjalistów - nic mu nie dolega oprócz
    deformacji).
    http://drut.org/strop1.jpg - jak widać w dodatku są drzwi które mają
    próg około 8cm - bez sensu.

    Tak kombinuję czy jest jakiś materiał który można by wysypać na strop
    obecny (na podłogę z desek, + folia), który byłby maksymalnie lekki (by
    nie obciążać biednego stropu drewnianego), dobrze izolował akustycznie,
    ale wytrzymały na nacisk (nie kruszący się, nie podlegający degradacji
    lub trwałym odkształceniom jak np styropian itp):
    http://drut.org/strop2.jpg Na taką podsypkę położyłbym płyty osb (dla
    rozłożenia ewentualnego nacisku na dużo większą powierzchnię) a potem na
    to choćby panele.
    Na pierwszą myśl przyszedł mi keramzyt. Ale kruszy się, nie wiem jak pod
    naciskiem płyty osb i "typowych domowych sprzętów" (typu łózko, szafa,
    10 osób...), pozatym istotne jest żeby podobne właściwości naciskowe
    miała warstwa przy ścianie (np 3cm) co na środku (np 8cm)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173