  • 1. Data: 2009-09-19 14:37:28
    Temat: czym pomalować stół ogrodowy (modrzew)?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    witam.

    Zrobiłem sobie sam stół na taras. Rama z profila zamkniętego, malowana na
    czarno. Do tego na górę przykręciłem dechy tarasowe ryflowane grube na około
    3,5 cm. Dechy z modrzewia, bo ponoć jest odporny na warunki atmosferyczne.
    Za całość wyszło ok. 250 złotych, a stół jest pokaźny, bo 100x210 cm.

    Wygląda super... ;)

    Ale teraz nie wiem czym to zabezpieczyć. Wszyskie lakiery i farby nadające
    jakąkolwiek powłokę odpadają. Chcę, żeby było to coś w stylu oleju lub
    czegoś, co wniknie w drzewo, zachowa jego strukturę i nada delikatnie
    ciemniejszy kolor. Ważne, żeby dobrze toto zabezpieczyło deski, bo będzie
    ten mój stół stał cały rok pod gołym niebem...

    Z góry dzięki za rady ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-09-19 16:03:57
    Temat: Re: czym pomalować stół ogrodowy (modrzew)?
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > coś w stylu oleju lub czegoś, co wniknie w drzewo, zachowa jego strukturę
    > i nada delikatnie ciemniejszy kolor. Ważne, żeby dobrze toto zabezpieczyło
    > deski, bo będzie ten mój stół stał cały rok pod gołym niebem...

    Jest cała masa takich środków do drewna: zarówno olejów,
    jak i innych Drewnochronów, czy Sadolinów (pamiętasz raklamę z ludzikami ?)
    Przejdź się do jakiegoś sklepu / hurtowni - mają tam tablice / wzorniki
    pokazujące efekty malowania danym środkiem.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-09-21 06:47:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciemniejszy kolor. Ważne, żeby dobrze toto zabezpieczyło deski, bo będzie
    > ten mój stół stał cały rok pod gołym niebem...

    Ja własnie malowałem deski na ogrodzenie Śnieżka Drewkorn
    Daja 6 lat gwarancji tylko najpierw musisz pomalować wersją bezbarwna a
    druga warstwa jak chcesz kolor to kolorem.Jak nie to malujesz bezbarwna.
    Ten Drewkorn zawiera teflon więc może faktycznie trochę wytrzyma.
    Zresztą modrzew to wytrzyma sporo i bez malowania tylko lubi się skręcać
    wysychając.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-21 08:05:50
    Od: Inwestor W-wa <i...@v...pl>

    wiadomościnews:h92p35$rbn$1@news.interia.pl...> witam.

> [...]
    > Ten Drewkorn zawiera teflon więc może faktycznie trochę wytrzyma.
    > Zresztą modrzew to wytrzyma sporo i bez malowania tylko lubi się skręcać

    My zabezpieczamy folią ogrodową za parę złotych z Castoramy

  • 5. Data: 2009-09-21 12:09:50
    Od: "Robert Szymański" <b...@g...pl>

    wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

> [...]
    > ciemniejszy kolor. Ważne, żeby dobrze toto zabezpieczyło deski, bo będzie
    > ten mój stół stał cały rok pod gołym niebem...

    Ja malowałem 20 lat temu Sadolinem drzwi zewnętrzne do tej pory jest spokój.
    Jaki to był typ juz nie pamiętam - puszka 1 kg gestawe takie trzeba było
    dobrze rozmarowywać pędzlem.

  • 6. Data: 2009-09-21 15:41:08
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > ciemniejszy kolor. Ważne, żeby dobrze toto zabezpieczyło deski, bo będzie
    > ten mój stół stał cały rok pod gołym niebem...

    Olej lniany, smoła drzewna, terpentyna - po 1/3 mieszanka. O ile ten modrzew
    nie jest swiezy (tj suszony/odzywiczniony). Swiezy modrzew bardzo slabo
    przyjmuje cokolwiek takze pozostaja srodki "zewnetrzne". Moze olejowoski ?

    Podobny watek jest w archiwum, nie tak dawno temu bylo wlasnie o modrzewiu i
    jego impregnacji. Znajdz bo z tego co pamietam padly tam istotne informacje
    poparte doswiadczeniami.

    Pozdrawiam

    Kane