  • 1. Data: 2009-09-20 21:19:10
    Temat: Praktyki elektrowni
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Podobno z pradem to dzisiaj tak jest:
    elektrownia stawia swoja skrzynke przy granicy dzialki
    i dalej sie wypina.
    Trzeba obok postawiac wlasna skrzynke, z wlasnym licznikiem,
    nastepnie zlecic uprawnionemu elektrykowi polaczenie skrzynek
    i zgloszenie do elektrowni, a ona wtedy laskawie wlacza prund.

    Potwierdzacie ?

    Jezeli sam zrobie swoja skrzynke i sam pociagne z niej kabel
    dalej pod ogrodzeniem na teren mojej dzialki, a elektrykowi
    zostawie tylko polaczenie skrzynek i zalozenie licznika - to
    ile to by moglo mnie mniej wiecej kosztowac ?

    Chodzi o koszt stempelka faceta, co ma papiery.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2009-09-20 21:25:42
    Temat: Re: Praktyki elektrowni
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nastepnie zlecic uprawnionemu elektrykowi polaczenie skrzynek
    > i zgloszenie do elektrowni, a ona wtedy laskawie wlacza prund.

    Nie.
    Za skrzynke to ja chyba placilem, ale i tak nie jest moja. Elektrownia
    wiesza tam licznik i dalej faktycznie sie wypina, ale to zalezy na jakim
    etapie inwestycji jest linia zasilajaca i jakie warunki przylaczenia
    dostaniesz z ZE. U mnie akurat wszystkie podlaczenia robil ZE, ale to byla
    cala siec dla calego osiedla lacznie z transformatorem kupionym przez wojta.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-09-20 21:34:41
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Podobno z pradem to dzisiaj tak jest:
    > elektrownia stawia swoja skrzynke przy granicy dzialki

    Dwie skrzynki to jakiś absurd.
    Natomiast za skrzynką to już faktycznie Twoja broszka.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-09-20 22:18:55
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Dwie skrzynki to jakiś absurd.
    > Natomiast za skrzynką to już faktycznie Twoja broszka.

    U sasiadow tak wlasnie jest: jedna skrzynke postawila elektrownia,
    druga oni (tzn. za ich kase uprawniony elektryk).
    Z tym, ze ta skrzynka elektrowniana byla przewidziana dla nich
    i dla jeszcze jednych sasiadow.

    A u mnie jest tak, ze jestem po drodze do 2 kolejnych sasiadow,
    jeden w prawo, drugi w lewo.
    Mam tez wystawiony za ogrodzenie kabel, gotowy do podlaczenia.
    I nie wiem, czego sie spodziewac.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2009-09-20 22:22:44
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > nastepnie zlecic uprawnionemu elektrykowi polaczenie skrzynek
    > i zgloszenie do elektrowni, a ona wtedy laskawie wlacza prund.

    Nie. Elektrownie od dawna nie bawią się w stawianie skrzynek. Skrzynkami i
    sprzedażą energii zajmują się zakłady energetyczne, a to nie to samo co
    elektrownie.
    Zakład energetyczny (Vattenfall) postawił mi w granicy skrzynkę złącza
    kablowego (ZK) z licznikiem. Licznik jest własnością zakładu energetycznego.
    Płaciłem zryczałtowaną opłatę przyłączeniową zależną od zamówionej i
    przydzielonej mocy. Od skrzynki ZK rozpoczyna się instalacja elektryczna
    domu, za którą odpowiada inwestor.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-09-21 06:43:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamówionej i przydzielonej mocy. Od skrzynki ZK rozpoczyna się instalacja
    > elektryczna domu, za którą odpowiada inwestor.

    Dokładnie tak jest u nas.
    W granicy działki stawiają skrzynke z licznikiem i dalej robisz sobie sam.
    Zakład energrtyczny już żadnych innych papierów nie wymaga, co za licznikiem
    to ich nie obchodzi. Pomiary i protokół potzrebne są na koniec do odbioru
    budynku.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-21 10:28:07
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    Wy macie chociaż skrzynki a ja mam dopiero umowe przedwstepna czy jakoś tak
    warunki przyłaczenia i nie wiadomo kiedy postawienia owej "skrzynki" ;-) a w
    tym roku chcę już miec stan zero wykonany.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-09-21 10:45:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "montemax" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunki przyłaczenia i nie wiadomo kiedy postawienia owej "skrzynki" ;-) a
    > w tym roku chcę już miec stan zero wykonany.

    U mnie skrzynke z prądem postawili gdy miałem już stan surowy zamknięty.
    A wodę i kanalize podłączyli mi jak już miałem dom wykończony. Przez tą wode
    wprowadziłem się miesiąc pózniej jak planowałem.
    A wszystko przez to że odwoływałem się od ich nierealnych warunków
    technicznych. W końcu jednak wystawili warunki "po mojemu"

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-09-21 17:08:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > nastepnie zlecic uprawnionemu elektrykowi polaczenie skrzynek
    > i zgloszenie do elektrowni, a ona wtedy laskawie wlacza prund.

    Nie ma na to reguly. Trzeba wystapic o warunki przylaczenia. Generalnie jednak ZE
    finansuje to co do zlacza kablowego lub klamry napowietrznej + sam licznik.

> [...]
    > ile to by moglo mnie mniej wiecej kosztowac ?
    >
    > Chodzi o koszt stempelka faceta, co ma papiery.

    U mnie to bylo 700zl za czesci (skrzynka, kable, rurki) i tyle samo za robocizne +
    papiery.

  • 10. Data: 2009-09-21 18:48:02
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Zakład energrtyczny już żadnych innych papierów nie wymaga, co za licznikiem

    To akurat nie jest prawda.
    Co konkretnie "sprawdzają", czego wymagają i jak wygląda odbiór ze strony
    "energetyki" zależy nie tylko od dostawcy a też od rejonu dystrybucji. Np.
    wymogi dla Enion R.D. Kraków-Śródmieście jest zupełnie inny niż dla R.D
    Kraków-Krowodrza.