  • 1. Data: 2009-09-20 10:59:23
    Temat: Uwaga na oczy !
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Jest to sprawa oczywista i każdy o tym wie, więc mówić o tym nie warto, ale
    myślę że wspomnieć trzeba.
    Chrońcie swoje oczy podczas prac na budowie.
    O rękawicach każdy pamięta bo chronią ręce prze urazami , druga sprawa to
    estetyka, z upapranymi łapami jakoś źle się czujemy.
    Ale okulary ochronne raczej rzadko się widuje w użytkowaniu.
    Do wczoraj ja też taki kozak byłem :-(
    Podczas cięcia desek po budowie (część desek z szalunków, więc oblepiona
    resztkami betonu) i stało się.
    Podczas cięcia pilarka wióry odprowadza na bok więc są nie groźne, natomiast
    zabłąkany odłamek betonu strzelił mi w oko.
    Trafiony zatopiony :-(

    Za chwilę będę wieziony do szpitala bo tak zapuchło że widzę tylko na jedno
    oko.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-09-20 16:40:07
    Temat: Re: Uwaga na oczy !
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Trafiony zatopiony :-(
    >
    > Za chwilę będę wieziony do szpitala bo tak zapuchło że widzę tylko na

    Ja w robocie tez dostalem po oku. Pomimo tego ze mialem gogle uwexa na pysku
    :) kawalek metalu ladnie wbity w oko :) Po prostu gdzies sie przedostalo i
    tyle. Okulary chronia, ale przy takich pracach lepiej jest uzywac gogli.

    zdrowia zycze :)

    CeZ__134

  • 3. Data: 2009-09-20 16:57:09
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podczas cięcia pilarka wióry odprowadza na bok więc są nie groźne,
    > natomiast zabłąkany odłamek betonu strzelił mi w oko.
    no ja na szczescie miałem okulary bo by mogło byc nieciekawie, tez przy
    cięciu desek nie zauwazyłem jakiegos zagubionego gwożdzia, miesiąc miałem
    slady na twarzy po resztkach widii ;)

  • 4. Data: 2009-09-20 17:30:35
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Trzeba uwazac... Ja kiedys sobie zaprószylem oko przy zwyklym montazu - wiercenie
    przy suficie itd. Bez okulisty sie nie obeszlo.

  • 5. Data: 2009-09-20 17:38:38
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Chrońcie swoje oczy podczas prac na budowie.

    Potwierdzam. Znajomy wiercil otwor w drzwiach, pod zamek.
    W otworze zostalo sporo opilkow. Zajrzal w ten otwor,
    zeby zobaczyc czy jest ok. A w tym momencie ktos otworzyl inne
    drZwi, zrobil sie silny przeciag i gosc mial wuciagane z oka
    kilkanascie wiorow metalowych.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2009-09-20 17:40:12
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zeby zobaczyc czy jest ok. A w tym momencie ktos otworzyl inne
    > drZwi, zrobil sie silny przeciag i gosc mial wuciagane z oka

    no to juz dawno temu, (jeszcze wyobrażni nie miałem) tez przy poprawianiu
    otworu przy wynmianie zamka chciałem wydmuchać wióry ;P na szczęscie tylko
    drewno i wypłukać sie dało...

  • 7. Data: 2009-09-20 17:55:12
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jarek M. wrote:
> [...]
    > Trafiony zatopiony :-(
    >
    > Za chwilę będę wieziony do szpitala bo tak zapuchło że widzę tylko na jedno

    Stosowałem okulary ale przestałem, te które kupowałem po kibelmarketach
    są do d..y szybko się brudzą a wyczyszczenie nawet czystą szmatką
    powoduje że matowieją. Pracując później takimi pełno pyłu i tak
    naleciało mi z boków, a bez okuarów przymykam oczy i mam mniej paprochów
    w oczach.

    --
    -----
    Pozdr

  • 8. Data: 2009-09-20 18:00:02
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Jarek M. wrote:
    > Chrońcie swoje oczy podczas prac na budowie.

    I pluca!

    http://sisowcy.info/fot/hl.jpg
    Za mna kawal muru jeszcze do wyszczotkowania. Maske zalozylem od razu
    przed robota, gogle dolozylem gdy chwile pozniej podstawilem dziob pod
    wywietrznik wiertarki :-) Dluzsze plukanie z pylu cementowego... Od
    tamtej pory niemal wszystko robie w okularach lub goglach.

    --
    NotBear

  • 9. Data: 2009-09-20 18:46:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Stosowałem okulary ale przestałem, te które kupowałem po kibelmarketach są
    > do d..y szybko się brudzą a wyczyszczenie nawet czystą szmatką powoduje że
    > matowieją.

    Kup sobie Uwexa to nie zmatowieja tak szybko.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-09-20 19:49:42
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Kup sobie Uwexa to nie zmatowieja tak szybko.

    JA polecam, takie przyłbice z przednia szybą z plexi do koszenia trawy w
    kibelmarkecie za 30 zł.
    DO tego słuchawki ochrone na uszy no i maska przeciwpylna.
    A i trzeba zwłaszcza uważać jak się coś kuje/wierci w suficie bo do
    wiertarki (do systemu chłodzenia) dostają sie odłamki które wylatując
    naprawdę mogą zrobić dyże szkody (małe krwiaczki na rękach).

    Pozdrawiam Michał