  • 1. Data: 2014-06-17 17:36:26
    Temat: Mlotowiertarka 1050W za 159zl w Biedro
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Niesprzedane sztuki mlotowiertarki przeceniono w Biedronce z 199 do 159zl.
    www.biedronka.pl/pl/product,id,1220,name,mlotowierta
    rka-z-udarem-elektropneumatycznym

    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/05/motowiertark
    a-z-udarem.html
    www.youtube.com/watch?v=rwQLXglIdDg

    Prawdopodobnie jest to ten sam produkt, co Parkside z Lidla. Importerem
    obydwu chyba jest Einhell Polska.
    http://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budow
    anie/8apYO37eB8o
    Mlotowiertla Comparator wyglada na przemalowanego Parkside'a (obecnie
    zarowno w Biedro jak i podczas ostatniej promocji w Lidlu (
    www.fanlidla.pl/gazetka/2013.10.10.lidl.techniczny/1
    2247,Mlotowiertarka,z,udarem,pneumatycznym,SDS
    ) sprzedawane sa nieco inaczej wygladajace urzadzenia:
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/mlot-udarowy-1050w
    -wiertla-sds-plus-wiertla-5-szt-i3240993838.html
    http://fanlidla.pl/gazetka/2012.05.04.narzedzia/5661
    ,Mlotowiertarka,udar,pneumatyczny

    www.fanlidla.pl/files/g/2__26506_6.jpg
    www.picshot.pl/pfiles/248569/wier1.jpg

    Ktos mial do czynienia z ostatnim produktem Biedronkowym?
    Parkside sa raczej chwalone
    "Młotowiertarka z Lidla" z 29 kwietnia 2012:
    http://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budow
    anie/HiEjym2F8OQ
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2014-06-18 09:31:42
    Temat: Re: Mlotowiertarka 1050W za 159zl w Biedro
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    Jakiś miesiąc temu robiłem z dwóch wiertarek marketowych jedną.
    Dwie na pozór identyczne wiertarki.
    Jedna to Nutoll - Chinczyk zakupiona w 2002 roku w Realu która dzielnie mi
    służyła na wielu budowach u rodziny, aż do roku 2008 roku, kiedy to
    zapomniałem ją zabrać z deszczu - efekt uszkodzony silnik,
    Druga to Einhell z 2012 roku - firmowana jako niemiecka marka. Okazała się
    totalną porażką w której po dwóch latach wcale nie intensywnego użytkowania
    prawie wszystko co możliwe zaczęło latać bić itp.
    Postanowiłem z Einhella pobrać silnik aby wszczepić go do Nutolla.
    Nutoll jest mniej wybita, kuje lepiej, wiertło ma mniejsze luzy w gnieździe
    SDS więc lepiej jej z nowym serduchem niż utrzymywać przy życiu prawie trupa
    Einhella.
    Wraz z silnikiem musiałem przełożyć pierwszą zębatkę, gdyż na wałku silnika
    ilość zębów oraz moduł był inny. Reszta zębatek wiertarki są identyczne,
    ten sam moduł oraz ilość zębów.
    Przy okazji umyłem wszystkie części obu wiertarek i dokładnie obadałem z
    zamiarem takim że być może coś w Nutollu jest po tylu latach zużyte a
    Einhell przecież młodsza i z mniejszą liczbą motogodzin. Niestety,
    rozczarowałem się - pozytywnie oczywiście - w Nutollu wszystko było nadal
    sprawne i mniej zużyte niż w młodszym Einhellu.
    Podczas tych oględziń i porównywania stopnia zużycia poszczególnych części
    stwierdziłem z przerażeniem że, wszystko co jest w Einhellu jest cieńsze,
    albo z gorszego materiału lub jest gorzej zahartowane.Nawet naocznie
    oglądając obudowę z odlewu aluminiowego widać że ścianki ma cieńsze. Test
    na wadze pokazał, że aluminiowa obudowa Einhella została odchudzona o jakieś
    30%. I teraz najciekawsze. Na tabliczce Nutoll napisali 800W a na Einhell
    850W. Podczas oglądania silnika stwierdziłem że Nutoll ma jednak nieco
    gruubsze uzwojenia niż Einhell. Jak widać tu też zaoszczędzono i odchudzono
    silnik z miedzi.

  • 3. Data: 2014-06-18 12:30:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 09:31:42 UTC+2 użytkownik Latawiec napisał:

    > Druga to Einhell z 2012 roku - firmowana jako niemiecka marka. Okazała się
    > totalną porażką w której po dwóch latach wcale nie intensywnego użytkowania

    Einhell ma rozne serie - od najtanszych dla amatorow po (powiedzmy) profesjonalne.
    Te drozsze sa calkiem OK (mam mlotowiertarke - tyle co ona przeszla to malo
    ktora by przezyla). Serie maja rozne kolory :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-06-18 13:28:35
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    ps.com...
> [...]

    Te drozsze sa calkiem OK (mam mlotowiertarke - tyle co ona przeszla to malo
    ktora by przezyla). Serie maja rozne kolory :)

    Moja Einhell jest żółta i kosztowała coś około 280zł. Nutoll kosztował
    189zł. To są niby młotowiertarki identycznych wzorów i przeznaczenia raczej
    dla majsterkowiczów a jednak widać że Einhell to porażka.
    Mam też kompresor żółty Einhell, a w zasadzie miałem, bo się zatarł, mimo że
    był eksploatowany prawidłowo. Też kosztował jakieś 40-50% więcej niż inne
    merketowe odpowiedniki. Teraz jedyne co to wykorzystać po nim butle i
    osprzęt.
    Nigdy więcej Einhella.

  • 5. Data: 2014-06-18 13:30:32
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    Dokładnie to o tym badziewiu piszę
    http://www.narzedzia.pl/mlotowiertarka-einhell-bbh-8
    50,4972.html

  • 6. Data: 2014-06-18 15:17:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 13:28:35 UTC+2 użytkownik Latawiec napisał:

    > Moja Einhell jest ��ta i kosztowa�a co� oko�o 280z�. Nutoll kosztowa�

    Zolta jest chyba wlasnie najgorsza - dla "majsterkowiczow" ;)
    Ja mialem/mam niebieska i bardzo sobie chwale, choc kupilem jakis czas
    temu DeWalta i ta ja bije na glowe wszystkim ale tez byla z 2-3 x drozsza
    (700 pln) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-06-18 15:37:03
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    ps.com...
> [...]

    Ja mialem/mam niebieska i bardzo sobie chwale, choc kupilem jakis czas
    temu DeWalta i ta ja bije na glowe wszystkim ale tez byla z 2-3 x drozsza

    Ale ten żółty badziewny Einhell kosztował stówę więcej niż marketowy
    chinczyk Nutoll który okazał się być maszyną nie do zdarcia gdyby nie to że
    zostawiłem ją na deszczu.
    Obstawiam że Nutoll i tak więcej wytrzyma niż nawet te droższe wersje
    Einhelów w innych kolorach. Moim Nutolem kiedyś skuwałem dwa pietra
    schodów. Obkuwałem z nch po 1,5-2cm aby dopasować wysokość stopni.
    Zagęszczałem szalunki, zrobiłem w 4 domach instalacje elektryczne oraz sporo
    różnych innych prac. W moim domu zrobiłem nią wszystko, elektrykę,
    hydraulikę, gipskartony. Zużyłem dwa komplety dłut, dwa razy wymieniałem
    szczotki, nie licząc dziesiątek wierteł. Dopiero przy ogrodzeniu gdy
    używałem jej do zagęszczania betonu w murkach poległa z mojej winy. Zaczął
    padać deszcz i zapomniałem o niej. Za szybko, bo już na drugi dzień ją
    włączyłem zamiast wcześniej wsadzić do piekarnika na 80stopni na godzinę i
    doprowadzić aby cała wilgoć wyszła z uzwojeń. Mam jeszcze kilka różnuych
    elektronarzędzi Hilti, Makity oraz Kress. Owszem jakością wykonania
    wyprzedzają Nutolla, ale Nutoll jak na swoją cenę jest mistrzostwem.

  • 8. Data: 2014-06-18 16:07:11
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-18 15:37, Latawiec pisze:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > W dniu środa, 18 czerwca 2014 13:28:35 UTC+2 użytkownik Latawiec napisał:

    [...]

    > Owszem jakością
    > wykonania wyprzedzają Nutolla, ale Nutoll jak na swoją cenę jest
    > mistrzostwem.

    Hmm - troche za bardzo "generalizujesz". Powinno byc: moj egzemplarz
    Notolla jak na swoją cenę jest mistrzostwem. Najprawdopodobniej juz
    dawno nastapila "optymalizacja" i wyrownanie jakosci do "sredniej rynkowej".

    Pozdro

    Maseł

  • 9. Data: 2014-06-18 17:00:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Latawiec" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Kwestia szczęścia :-)

    Miałem pilarkę NuToola i silnik się spalił przy cięciu calowych desek.
    Oczywiście gwarancja tego nie obejmuje i kliencie radź se sam. Następna
    kupiłem Graphite (cena porównywalna) i obskoczyłem nią całą budowę zużywając
    kilka tarcz i działa do dziś.
    Natomiast jeśli chodzi o wkrętarki to w Graphite padły oba akumulatory po ok
    roku średnio intensywnego użytkowania, natomiast niebieski Einhell służył mi
    do mieszania kleju do betonu komórkowego i żyje do dziś (choć jedne
    akumulator już ma znacznie mniejsza pojemność), a po drodze obskoczył
    jeszcze zabudowę płytami KG.
    Miałem tez szlifierkę 230mm NuPowerEvolution (ten sam producent co NuTool
    tylko niższe pozycjonowanie) nie wytrzymała szlifowania betonowej nierównej
    podłogi w jednym pokoju. Pył uszkodził nie tylko szczotki ale też komutator
    (czy jak to się nazywa) Kupiłem Einhella (czerwonego) i służy do dziś, a
    przeciął kilkanaście mb granitowych płyt i kilkaset betonowych kostek.
    Wiertarkę miałem Black&Decker i gdzieś tak w połowie prac wykończeniowych
    padła (wiercenie dziur pod kołki i mieszanie kleju do płytek - nic
    ciężkiego), zamieniłem na zielonego Boscha i działa do dziś, choć padł mu
    przełącznik obrotów i futerko już jest całkowicie wytarte.

    Pozdrawiam
    Ergie