  • 1. Data: 2014-06-17 11:47:01
    Temat: Czy drzwi z kraty zatrzymają złodzieja?
    Od: "Edward" <b...@m...com>

    Witam,
    Mam takie pomieszczenie-schowek pod schodami. Pomyślałem, że za drzwiami
    wewnętrznymi wstawię drzwi z kraty, z wewnętrznymi zawiasami, zamykane na
    kłódki bez uszu. Miałbym pomieszczenie na wartościowe przedmioty, gdy
    wyjeżdżam na dłużej z domu.
    Wykonawca takich krat zapewnia, że nie da się ich sforsować bez szlifierki
    kątowej, ale czy aby na pewno? To zwykłe pręty ze stali do wyboru 10-20mm w
    pionie, a w poziomie płaskowniki co 30cm. Chodzi o to, aby zatrzymało
    włamywacza na kilka minut zanim przyjedzie ochrona. Co o tym myślicie?
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2014-06-17 11:55:34
    Temat: Re: Czy drzwi z kraty zatrzymają złodzieja?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 17.06.2014 11:47, Edward wrote:
> [...]
    > wyboru 10-20mm w pionie, a w poziomie płaskowniki co 30cm. Chodzi o to,
    > aby zatrzymało włamywacza na kilka minut zanim przyjedzie ochrona. Co o

    na pare minut to pewnie tak.
    Jak dla mnie to tylko proszenie sie o klopoty - krata tzn. ze ma cos
    fajnego.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-06-17 12:17:15
    Od: "Edward" <b...@m...com>

    >na pare minut to pewnie tak.
    >Jak dla mnie to tylko proszenie sie o klopoty - krata tzn. ze ma cos
    >fajnego.

    Nikt jej nie zauważy, nawet goście.

  • 4. Data: 2014-06-17 13:00:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Edward" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > w pionie, a w poziomie płaskowniki co 30cm. Chodzi o to, aby zatrzymało
    > włamywacza na kilka minut zanim przyjedzie ochrona. Co o tym myślicie?

    To zależy z czego masz ściany i czy złodziej będzie przygotowany. Jeśli
    ściany tego pomieszczenia są solidne i krata będzie solidnie osadzona to
    rzeczywiście będzie znaczącym utrudnieniem. Ale każde zabezpieczenie jest
    tak słabe jak najsłabszy punkt, więc jak dasz kiepskie kłódki to ktoś je
    otworzy wytrychem, jak źle zamocujesz zawiasy w ścianie to ktoś bez problemu
    taką kratę wyrwie itd.

    Pytanie od którego należy zacząć brzmi: po co?

    Na włamywacz-pijaczka co szuka złomu wystarczą zwykłe drzwi wejściowe z
    dwoma zamkami.
    Na zawodowca który ma konkretne zlecenie nic nie pomoże.
    Pozostają "średni" złodzieje i pytanie co taki złodziej zrobi jeśli podczas
    standardowego "włamu" jakich robi kilka w miesiącu oprócz kilku stów,
    aparatu cyfrowego i srebrnej broszki które w pośpiechu znalazł znajdzie
    jeszcze takie drzwi? Odpowiedź brzmi wróci bo pomyśli że skoro ktoś dał
    takie drzwi to na pewno ma za nimi coś cenniejszego niż kilka stów czy złota
    obrączka.

    Dlatego takie pomieszczenie czy duży widoczny sejf to bezpieczny sen do
    pierwszego razu a później już tylko pozostaje pytanie nie "czy" ale
    "kiedy"...

    Kolejna sprawa to jak chcesz taką kratę ukryć przed swoimi znajomymi, albo
    znajomymi dzieci którzy je odwiedzają? Wystarczy że jakieś cudze albo własne
    dziecko to zobaczy i i już na dzielnicy wszyscy będą wiedzieć że masz taką
    kratę. Dzieci w przedszkolu opowiadają różne rzeczy np. "a mój tata chowa
    kartki w ścianie". Nie licz na to że to pozostanie tajemnicą, a jak nie
    będzie tajemnicą to po pierwsze może kogoś skusić, a po drugie ten ktoś
    przyjdzie przygotowany. Po co zapraszać złodzieja?

    Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zrobienie kilku małych ukrytych skrytek o
    których istnieniu nikt nie wie. Skoro nikt nie wie to nie włamie się by ich
    szukać. A gdzie je zrobić to zupełnie inny temat - na pewno nie w spłuczce
    bo to pomysł opisany w wielu książkach :-)

    Ps. W latach 80-tych skrytki w domach były dość powszechne. Trzymało się w
    nich zakazane książki czy ulotki. Wcześniej w latach 50 były skrytki na
    złoto i dolary (ale to znam tylko z opowiadań), przykładów nie chcę podawać
    bo im o nich ciszej tym lepiej :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-06-17 16:01:49
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-17 11:47, Edward pisze:
> [...]
    > wyboru 10-20mm w pionie, a w poziomie płaskowniki co 30cm. Chodzi o to,
    > aby zatrzymało włamywacza na kilka minut zanim przyjedzie ochrona. Co o

    ja myślę że akumulatorowa kątówka kosztuje ok. 1000zł (sam taką mam), a
    ukraść ją można za darmo...

    Łukasz

  • 6. Data: 2014-06-17 16:08:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 11:47:01 UTC+2 użytkownik Edward napisał:
    > Co o tym my�licie?
    Że nie spełnią roli o której piszesz(zatrzymanie włamywacza na kilka minut) gdyż
    włamywacz nie będzie się z tym w tym momencie szarpał tylko ucieknie.
    Ale pewnie go zaintryguje co tam za ta kratą za cenne rzeczy są i wróci jak będziecie
    w domu. Używając bandyckich metod poprosi Ciebie lub innego członka rodziny o
    otwarcie tej kraty.

  • 7. Data: 2014-06-17 21:21:12
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Edward wrote:
> [...]
    > wyboru 10-20mm w pionie, a w poziomie płaskowniki co 30cm. Chodzi o
    > to, aby zatrzymało włamywacza na kilka minut zanim przyjedzie

    taką kratę przetną zwykłe nożyce do prętów

  • 8. Data: 2014-06-18 01:42:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 13:00:34 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > z�oto i dolary (ale to znam tylko z opowiada�), przyk�ad�w nie chc�
    podawaďż˝
    > bo im o nich ciszej tym lepiej :-)

    http://www.zajawkowo.pl/film/8969/szafa-z-pomyslowym
    i-schowkami---mebel-dla-szpiega/

    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-06-18 04:27:46
    Od: "Edward" <b...@m...com>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Taką kratę przetną zwykłe nożyce do prętów

    No właśnie tego się obawiam, bo tak na zdrowy rozsądek, wystarczy aby nożyce
    miały ostrze z metalu twardszego niż stal (np. mangan, tytan) i chyba mogą
    ciąć pręty stalowe niezależnie od ich średnicy...

  • 10. Data: 2014-06-18 04:31:05
    Od: "Edward" <b...@m...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >będziecie w domu. ??>Używając bandyckich metod poprosi Ciebie lub innego

    Równie dobrze złodziej zobaczy w domu sejf albo samochód w garażu, do
    którego nie ma kluczyków i tez może przyjść z kolegami uzbrojonymi w kije i
    lokówkę. Najlepiej nic nie mieć w domu tylko puste ściany, to na pewno nie
    wróci i jeszcze będzie ostrzegał kolegów spod celi aby się tam nie
    wybierali. :)