  • 51. Data: 2010-06-22 04:38:14
    Temat: Re: Mole jak skowronki.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4c1fe329$0$2584$65785112@news.neostrada.pl...

    > On jest po rozedmie płuc.
    > A te małe gadziny s? pod ci?nieniem atmosferycznym wewn?trz. I ono je
    > zabija - gazy, pary i ciecze przeciskaj?c się przez przechtlinki
    > unicztożaj? stwora. To jest moja wiedza jeszcze z podstawówki, czyli gdy
    > miałem około 12 - 14 lat, czyli maj?ca około 50lat, więc sprawdziłem w
    > wiki.

    Haha, dobre.
    Te same gazy, pary i ciecze zabijają nurków podczas dekompresji. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2010-06-22 04:38:45
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    > Pobierze z głęboko?ci 7 m, bez wzgledu na moc, jeżeli rura ssawna jest
    > szczelna nad lustrem wody.
    > Nie pajacuj Jasiu.

    Mylisz się.

  • 53. Data: 2010-06-22 04:39:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    > Będzie, ale nie z gotowania. Nurkowie to maj? st?d siedz? w komorach
    > dekompresyjnych, aby te gazy ponownie rozpu?cić im we krwi.

    Nie będzie.
    Byłeś kiedyś sprężany w komorze dekompresyjnej? Ja tak.

  • 54. Data: 2010-06-22 04:40:37
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Omajg....

    Tak. Nie ma to jak naukowe wyjaśnienie kury domowej. :)

  • 55. Data: 2010-06-22 04:42:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Omajg... No za mała różnica ciśnień po prostu. Ileż masz tego podciśnienia
    > w torebce foliowej - co, próżnię tam masz może? - nie, tylko PODCIŚNIENIE.
    > Małe.

    Poniżej 0,2 ATA w mojej pakowarce. Znacznie mniej w pompie próżniowej do
    serwisowania klimatyzacji.
    Wystarczy aby doprowadzić do wrzenia wodę. Niezależnie od jakości próżni za
    mało aby doprowadzić do wrzenia płyny ustrojowe wewnątrz ciała.

  • 56. Data: 2010-06-22 04:43:47
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Folia dla gazów jest jak sito, odpompowanie powietrza prowadzi do
    > zwilżenia jej powierzchni od wewn?trz i w pewnym stopniu uszczelnienia, co
    > powoduje zmniejszenie wymiany gazowej, za to staje się barier? dla kurzu,
    > bakterii i owadów na jaki? czas. Możliwe, że które? owady mog? wbić
    > pokładełko poprzez folię.

    Hahaha, dobre.
    Mylisz się. Folia do pakowarek jest gazoszczelna i zwilżanie nie ma
    znaczenia. Produkty suche tak samo trzymają szczelność.

    Panslavista, normalnie lubię Cię.

  • 57. Data: 2010-06-22 04:46:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Na skutek zatorów naczyniowych.

    Śmierć na skutek zatorów zajmuje o parę minut dłużej niż śmierć z powodu
    niedotlenienia.
    W typowej sytuacji nurka, który pominął głębokie przystanki dekompresyjne,
    rekompresja musi nastąpić w ciągu 5 minut. Wtedy nie ma skutków zdrowotnych.
    Po 5 minutach tworzą się pęcherzyki i wtedy sytuacja się mocno komplikuje.
    Jeśli chodzi o kosmonautów w próżni, to czas ten jest ograniczony do
    kilkunastu sekund.

  • 58. Data: 2010-06-22 04:57:52
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Haha, dobre.
    > Te same gazy, pary i ciecze zabijają nurków podczas dekompresji. :-)

    Może masz na mysli pływaki żółtobrzeżki.

  • 59. Data: 2010-06-22 05:00:27
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się.

    Aby pozbyć się równowagi ciśnienia atmosferycznego i masy wody są stosowane
    pompy głębinowe lub ręczne tłokowe żerdziowe.

  • 60. Data: 2010-06-22 05:03:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > Mylisz się. Folia do pakowarek jest gazoszczelna i zwilżanie nie ma
    > znaczenia. Produkty suche tak samo trzymają szczelność.

    Napełnij worek wodorem (to taki gaz) zamknij go szczelnie, obciąż jakąś masą
    i pilnie obserwuj.