  • 101. Data: 2021-02-16 07:15:15
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 02:26 yabba <...@...pl> pisze:

    > Da się. Czujka ruchu PIR lub dualna podłączona pod wejście kamery lub
    > rejestratora wyzwala zapis.

    A w moim konkretnym przypadku jak to zrobić? - to są kamery IP, nie mają
    dodatkowego wejścia poza RJ45.
    Co masz na myśli pisząc: "podłączona pod wejście kamery"?

    TG

  • 102. Data: 2021-02-16 08:18:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 02:23 yabba <...@...pl> pisze:

    > Zostań przy kamerach Hikvision. Jest standard Onvif, ale są drobne
    > różnice w implemantacjach tego standardu i są problemy ze współpracą
    > sprzętu od różnych producentów. Może nie działać nagrywanie po detekcji
    > ruchu, nie będzie działać regulacja ustawień kamer z poziomu menu
    > rejestratora itp.

    No ale z tego co Ty i Lord piszecie ta detekcja ruchu w kamerze i tak psu
    na budę.
    Nie muszę też ustawiać kamery z poziomu rejestratora. On ma taki tryb, że
    po wykryciu kamer tworzy mi w swoim panelu bezpośredni link do www kamery
    (z poziomu kompa kamera jest za podwójnym NAT'em bo dokodder dokłada
    dodatkowo swój NAT) i bez problemu mogę ją konfigurować osobno.
    Chcę dołożyć jakieś dodatkowe kamery a przy cenach HIK za 6 szt. będę
    musial zapłacić jakieś 3k PLN.
    Jest wg mnie o co powalczyć. Jak by ktoś polecił jakiś sensowny model za
    200-300 zł to zaryzykuję i potestuję. Jedyny warunek, że musi być IP.

    TG

  • 103. Data: 2021-02-16 08:25:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2021 20:06, LordBluzg(R) wrote:
    > Należy użyć "detekcji twarzy" czy "przekroczenia" jako alarmu i wyłączyć
    > detekcję ruchu jako alarm.

    Zmniejszy to częstotliwość. Ale Tomasz wspomniał o tych opcjach i że
    nadal nie jest zadowolony.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 104. Data: 2021-02-16 09:33:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zmniejszy to częstotliwość. Ale Tomasz wspomniał o tych opcjach i że
    > nadal nie jest zadowolony.

    Bo nie wyłączył detekcji ruchu.Ten rodzaj detekcji działa jakby osobno i
    reaguje na "robale" i w zasadzie wszystko. Jesli wyłączysz detekcję
    ruchu a pozostawisz tylko "twarz" i "przekroczenie" to z tych pól będzie
    tylko nagrywać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 105. Data: 2021-02-16 10:08:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 09:33 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > reaguje na "robale" i w zasadzie wszystko. Jesli wyłączysz detekcję
    > ruchu a pozostawisz tylko "twarz" i "przekroczenie" to z tych pól będzie

    Wyłaczyłem detekcję, poobserwuję i zobaczymy czy będzie lepiej.
    Mam jeszcze opcję "wykrywania zmiany sceny" - zostawić ją włączoną?
    Mam teraz aktywne: przekroczenie lini, manipulacja wideo, utrata wideo,
    zmiany sceny, wtargnięcia (to nie to samo co przekroczenie linii?)

    TG

  • 106. Data: 2021-02-16 10:34:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Wyłaczyłem detekcję, poobserwuję i zobaczymy czy będzie lepiej.

    Powinno pomóc.

    > Mam jeszcze opcję "wykrywania zmiany sceny" - zostawić ją włączoną?

    Może być. Sam zaobserwujesz co Ci jest potrzebne.

    > Mam teraz aktywne: przekroczenie lini, manipulacja wideo, utrata wideo,
    > zmiany sceny, wtargnięcia (to nie to samo co przekroczenie linii?)

    Tak, to praktycznie to samo. Na sam koniec zrób sobie test i sprawdź czy
    działają te opcje.

  • 107. Data: 2021-02-16 12:53:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Feb 2021 07:15:15 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > dodatkowego wejścia poza RJ45.
    > Co masz na myśli pisząc: "podłączona pod wejści
    > e kamery"?

    Kamery typowe do minitoringu mają dodatkowe wejścia, które można w
    kamerze oprogramować na określone akcje/zdarzenia. W zależności od
    typu na wejście podajesz 12V lub zawierasz do masy. To wyzwala
    określone zdarzenie.

    --
    Marek

  • 108. Data: 2021-02-16 14:19:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-kamera-hikvision
    -ds-2cd2045fwd-i-2-8mm-4-8158947186

    > Mógłbyś  podpowiedzieć jakieś kamery, które byłby z nim kompatybilne ale
    > tańsze?

    Praktycznie będą pasować te co są na liście:
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamery-ip-z-obiektywem
    -stalym-i-oswietlaczem-podczerwieni-ir-do-12-mpx_l1_
    c1162.html

    To sprawdzony sprzęt, bo tam raczej badziewia nie sprzedają. Jest
    dokładny opis dla każdej kamery (kąty, rozdzielczość itp)

    Kupuj z Allegro, bo mają taniej i lepsza możliwość zwrotu, jeśli Ci się
    nie spodoba.

  • 109. Data: 2021-02-16 18:27:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 14:19 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > dokładny opis dla każdej kamery (kąty, rozdzielczość itp)
    >
    > Kupuj z Allegro, bo mają taniej i lepsza możliwość zwrotu, jeśli Ci się

    Ale te z listy co mogą tyle samo co moja to i kosztują tyle samo.
    Nie ma nic lepiej w funkcjonalność/cena.
    Moje dobierał jakiś gość z branży.
    Myślałem raczej, że jest jakiś "chńczyk" za 150 zł, który będzie miał to
    samo tyle tylko, że bez marki, gwarancji itp.

    TG

  • 110. Data: 2021-02-16 18:58:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Myślałem raczej, że jest jakiś "chńczyk" za 150 zł, który będzie miał to
    > samo tyle tylko, że bez marki, gwarancji itp.

    Prawdę mówiąc to nie kombinowałem z totalnymi chińczykami bo najczęściej
    jest to megaściema :)

    Miałem możliwość sprawdzenia i porażka.
    Raczej mam dostęp do cen hurtowych w/w, które często są poniżej Allegro
    i wolę kupić coś w hurcie 50-60% taniej niż cena detaliczna a Allegro ma
    cenę ok 40% niższą niż np. Delta z linku.

    Szukaj promocji i końcówek serii. Kupisz wtedy dobry sprzęt za niską
    cenę. Chińskie, tanie wynalazki często są zwykłym oszustwem i nie mają
    tych parametrów co w opisie a zwrot nie jest łatwy. Niestety niczego Ci
    nie polecę z tego asortymentu.

    Tutaj masz chińczyka z serwisem i dobrą gwarancją i przystępną ceną jako
    alternatywę:
    https://dvspolska.pl/dvs-mp5036at-ir,3,22856,24408 możesz spróbować bo
    to raczej pewne źródło.