  • 1. Data: 2010-09-10 07:26:52
    Temat: Muszki owocówki.
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Witam.

    Macie jakiś sposób na te upierdliwe muszki?
    Ganianie z odkurzaczem jest dość kłopotliwe.

    Pozdrawiam
    EWa

  • 2. Data: 2010-09-10 08:15:28
    Temat: Re: Muszki owocówki.
    Od: tofik <e...@i...pl>

    On 10 Wrz, 09:26, "Ero Walensdorf"
    <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote:
    > Witam.
    >
    > Macie jakiś sposób na te upierdliwe muszki?
    > Ganianie z odkurzaczem jest dość kłopotliwe.
    >
    > Pozdrawiam
    > EWa

    jak sama nazwa wskazuje, ale i autopsja
    muszki te cisna sie do owocow i kwasow
    owocowych. ja mam taki oto na nie sposob;
    kupuje w weterynarii srodek od much, ktorego
    to uzywa sie w stajniach do ich likwidacji. jest
    to najczęsciej granulat, ktory nalezy rozrobic
    w opowiedniej proporcji(ja zazwyczaj robie
    mega-mocny, na wszelki wypadek mutacji tych
    wszedobylskich sukinsynow) nastepnie
    rozgniatm jakis owoc(sliwka) wkładam go do
    woreczka foliowego i spryskuje tymze preparatem.
    woreczek- otwarty- stawiam
    ___w trudno dostępnym miejscu!!!___
    (to w razie małych dzieci)ale poniewaz
    jak wiesz dla tych stworzen nie
    istnieja trudno dostepne miejsca np, w szafce
    pod zlewem, albo gdzies wysoko. najlepiej
    oczywiscie zrobic kilka takich pulapek.
    muszki rzecz jasna o ile nie podasz lub
    inaczej pochowasz im dostęp do latwiejszego
    pozywienia, nie beda wstanie oprzec sie pokusie.
    srodek ma wlasciwosci paralzujace
    (jest bardzo skuteczny, co
    ciekawe na wszelkiej masci insekty) a co
    za tym idzie.... det

  • 3. Data: 2010-09-10 09:36:09
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Macie jakiś sposób na te upierdliwe muszki?
    > Ganianie z odkurzaczem jest dość kłopotliwe.
    >
    > Pozdrawiam
    > EWa

    W sklepach elektrycznych można kupić lampy z niebieską lampą wyładowczą oraz
    spiralą z drutu wokół niej. Jest to podwójna spirala o przeciwnej
    polaryzacji o takich odleglościach pomiędzy drutami, że gdy wleci pomiędzy
    nie owad zostaje uśmiercony przeskokiem iskry wyładowania, denko to
    zazwyczaj rodzaj miseczki na urobek, tam można wlać soku lub piwa, wina
    itp, jako wabika.
    Są to lampy chińskiej produkcji - tanie, gdyż gastronomiczne są
    wielokrotnie droższe.

  • 4. Data: 2010-09-10 09:58:48
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "tofik" <e...@i...pl> napisał w

    kupuje w weterynarii srodek od much, ktorego
    to uzywa sie w stajniach
    -------------

    Mozna toto postawić w kuchni gdzieś koło kubła na śmieci bez obawy o zdrowie
    domowników i psa?
    Pies nie jest buszujący w śmieciach:-)

    EWa

  • 5. Data: 2010-09-10 10:00:28
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w
    > W sklepach elektrycznych można kupić lampy z niebieską lampą wyładowczą

    Widywałem te lampy.
    Owocówki też garną się do tego światła?

    EWa

  • 6. Data: 2010-09-10 10:10:08
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:4c89ddbe$1@news.home.net.pl...
    > Witam.
    >
    > Macie jakiś sposób na te upierdliwe muszki?
    > Ganianie z odkurzaczem jest dość kłopotliwe.

    Muszki owocowki lgną do piwa, wiec postaw w szklance 1cm piwka gdzies na
    boku lub w ich skupisku to sie potopią. Wywalisz to i z glowey bez chemii i
    pradu sie obedzie.

    P.

  • 7. Data: 2010-09-10 10:12:30
    Od: tofik <e...@i...pl>

    On 10 Wrz, 11:58, "Ero Walensdorf"
> [...]
    > -------------
    >
    > Mozna toto postawić w kuchni gdzieś koło kubła na śmieci bez obawy o zdrowie

    tak, ale lepiej zeby sie do tego
    nie dostal.
    natomiast kolo kubla na smieci
    jak najbardziej zwazywszy, ze
    tamtejsze resztki czesto je neca.
    rowniez, chociazby przez wzglad na
    przechodzacego tamtedy
    jak to czasem bywa karalucha
    czy inna gadzine. srodek ubija
    wszystko; muchy, komary, pajaki, meszki,
    muszki, osy,mrowki, chrzaszcze - slowem
    wszystko co zetknie sie z ta substancja.
    nie powiem ci nazwy bo ona
    jest zmienna wzglednie
    od producenta, ale jest to preparat
    od much do stajni. wiadomo, kolo
    chleba i talerzy tego nie stosuj.

  • 8. Data: 2010-09-10 10:14:45
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w
    >
    > Widywałem te lampy.
    > Owocówki też garną się do tego światła?
    >
    > EWa

    Nie tylko do światła, także do soku, piwa, wina wlanego (łyżka) na dno tej
    lampy.
    Jedyny sposób na pozbycie się wszystkiego co lata w domu. Potrzebne sa
    jeszcze siatki w oknach. Były czasy gdy pół kuchni zastawione miałem
    fermentorami i balonami, bez lampy ani rusz - wtedy używałem dwóch.

  • 9. Data: 2010-09-10 13:27:06
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Ero Walensdorf'
    Wpis z dnia 10-09-2010:

    > Witam.
    >
    > Macie jakiś sposób na te upierdliwe muszki?
    > Ganianie z odkurzaczem jest dość kłopotliwe.

    Słoik z papką owocowo-octową na dnie (może być piwo), przykryty od góry
    lejkiem (zwężeniem do dołu). Lejek może być zwykły kuchenny lub z papieru.
    Taki "one way ticket" - wleźć łatwo, wyleźć dużo trudniej.

    --
    TomaSz.

  • 10. Data: 2010-09-11 06:27:21
    Od: "Le5zek" <l...@o...pl>

    Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Słoik z papką owocowo-octową na dnie (może być piwo), przykryty od góry
    > lejkiem (zwężeniem do dołu). Lejek może być zwykły kuchenny lub z papieru.
    > Taki "one way ticket" - wleźć łatwo, wyleźć dużo trudniej.

    Dokładnie. Pułapka lejkowa to najlepszy sposób pozbycia się owocówek.

    --
    Le5zek Grelak