  • 1. Data: 2016-08-28 09:02:32
    Temat: NTG Sposób na szkodnika
    Od: Kris <k...@g...com>

    3 literki w temacie wpisałem ci co im to ich czas oszczędzi zadowoleni będą pewnie.

    A tak na poważnie
    Jak załatwić sk.....la?
    12 kretowisk dzisiaj rano
    Wczoraj wieczorem siedzę na tarasie i widzę jak kretowisko powstaje Przy mnie łajza
    kopał
    Karbid, itp w tym roku na łajze nie działa.
    Wie ktoś jak głęboko krety/nornice kopia?
    Pytam bo bo mam sporo blachy 2mm grubej i sobie umyśliłem pociąć na kawałki
    2x0,5metra i wbić w ziemię dookoła działki. Wierzchem łajza nie wchodzi raczej a
    głębiej jak 0.5 metra chyba nie przelezie(?)

  • 2. Data: 2016-08-28 10:36:17
    Temat: Re: NTG Sposób na szkodnika
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    ps.com...
[...]
    <
    <
    <
    Przejdzie górą - przez szpary w ogrodzeniu. U sąsiada kopali pod kanalizę,
    korytarze były nawet 1,2m - 1,5m głęboko.
    Ja załatwiłem pacjenta kostkami toaletowymi Domestosa, te im bardziej
    śmierdzące tym lepiej:
    tnę te kostki na ćwiartki i wrzucam ostrożnie do dziur w kopcach nie
    zasypując tunelu, przepływ powietrza musi być.
    Od 4 lat spokój, ani jednej francy, tylko trzeba do wszystkich kopców
    wrzucić i zrobic to razem z sąsiadami.
    Krety znajdują pożywienie węchem, zapach kostki nie pozwala wywęszyć robali
    i z głodu sie wynosi - to humanitarne chyba jest.
    Wcześniej było użyte wszystko: woda, szmatki z naftą, karbid, a widok
    sąsiada trzymającego rurę i pompującego
    pod ziemię spaliny z motocykla też był uroczy...:-) wszystko na nic...
    W aucie też mam 2 kostki w komorze silnika założone - spokój, żadnych
    niepożądanych odwiedzin.
    Nornice załatwiłem przy pomocy UGŁ - policyjna świeca dymna przeciw
    demonstracjom. Wydłubałem
    ten proszek śmierdzący z środka i rozsypałem pod geowłókniną i korą gdzie
    były nory (tylko nie podpalaj tego bo sam się wyprowadzisz). Rób w
    rękawicach, okularach ochronnych i przy bezwietrznej pogodzie, no chyba że
    lubisz się ekstremalnie
    sztachnąć i poczuć jak protestujacy górnik. Wszystkie nornice zniknąły w tym
    samym dniu i co ciekawe u sąsiadów też, a nich nie był proszek rozsypywany,
    w garażu nie widzę też śladów myszy. To też z 5 lat minęło, sam jestem
    ciekaw na ile jeszcze starczy
    i kiedy trzeba będzie powtórzyć zabieg.
    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów
    14029 (20160827) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Smart Security.

  • 3. Data: 2016-08-28 10:36:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Odnoszę wrażenie, że jesteś nawiedzonym ekologiem.
    No to co ci ten kret przeszkadza? Żyje, jak umie.
    Normalny ekolog wykopałby toto żyjątko ostrożnie i zaniósł do lasu, parku albo
    brzydkiego sąsiada.
    Blacha nie musi być taka gruba : 0,5 mm wystarczy.Tylko troszkę głebiej:
    poniżej 1,5 metra rzadko włażą, choć mogą.Wierzchem też.
    Ja -"normalny"- walczyłem z gadem trzy lata.Nawet, jak mi wyżarł wszystkie
    rosówki z kompostownika,to przetrzymałem.Próbowałem wszystkiego: karbid,
    amoniak,gnojówka, gazowanie zwykłe i figurowe, podtapianie, pułapki, brzęczyki...
    Wreszcie pożyczyłem od znajomego ustrojstwo z petardami.W obi było za 200 zeta-żal mi
    było.Zainstalowałem według instrukcji. Bodajże po 4 dniach ustrojstwo pokazało, że
    petarda (JEDNA!) wybuchła.No już prawie pół roku spokój.
    Podobnież to też jest ekologiczne.ten nagły halas go przestrasza, czy cóś...
    Pozdro. abomito

  • 4. Data: 2016-08-29 07:21:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.08.2016 o 09:02, Kris pisze:
    > 3 literki w temacie wpisałem ci co im to ich czas oszczędzi zadowoleni będą pewnie.
    >
    > A tak na poważnie
    > Jak załatwić sk.....la?
    > 12 kretowisk dzisiaj rano
    Ja polecam dwa sposoby:
    1. położyć siatkę o drobnych oczkach i na niej urządzić trawnik od zera,
    ewentualnie zdjąć darń, położyć siatkę i na to z powrotem darń. Sposób
    100% skuteczny, ale nadający się raczej do nowo urządzanych ogrodów.
    2. złapać łobuza. Ja sobie najbardziej chwalę takie łapki:
    http://allegro.pl/greenmill-lapka-na-krety-nornice-p
    ulapka-waska-i5657830387.html
    Trzeba się nauczyć zakładać taką łapkę, wykazać cierpliwością, bo nie
    złapie się od razu.
    U mnie w tym roku wynik łapania 1 kret + 1 karczownik (ten do jest
    dopiero szkodnik, chociaż nie robi kopców).
    O odstraszaczach obojętne jakiego typu zapomnij.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-08-29 10:28:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.08.2016 09:02, Kris wrote:
> [...]
    2x0,5metra i wbić w ziemię dookoła działki. Wierzchem łajza nie wchodzi raczej a
    głębiej jak 0.5 metra chyba nie przelezie(?)

    Skuteczna sprawdzona metoda - tabletki Quickphos.
    Niestety kret umiera.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2016-08-29 10:36:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 10:28:44 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Skuteczna sprawdzona metoda - tabletki Quickphos.
    Czytam że to działa podobnie jak karbid a tym atakowałem krety w dużych ilościach a i
    tak kretowiska powstawały.

    > Niestety kret umiera.
    Tym akurat niespecjalnie się martwie

  • 7. Data: 2016-08-29 11:05:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 29.08.2016 10:36, Kris wrote:
    > Czytam że to działa podobnie jak karbid a tym atakowałem krety w dużych ilościach a
    i tak kretowiska powstawały.

    > Tym akurat niespecjalnie się martwie

    Działkowicze w tym roku zrzucili się na to i każdy, który tego użył
    pozbył sie kreta, zwykle wychodziły odurzone.
    Ja pożyczyłem ok. 10 tabletek i u siebie też się pozbyłem niemal
    natychmiast, z tym , że u mnie nie wyszedł. Musiał paść pod ziemią.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2016-08-29 11:11:43
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Niewiele pomoge ale znam / slyszalem o 2 podejsciach;
    1. terier. Najlepiej JRT bo takiego mam i krety sie powynosily. Na
    sasiednich dzialkach tez nie ma. Moze przypadek moze one wiedza ze
    drapieznik jest i kopie - bo troche pokopie - i trzeba sie wyniesc...
    2. odkopac kopiec i kanal dochodzacy czy jak sie to zwie. na drodze kanalu
    wykopac dziure, wkopac sloik, ostroznie zasypac, zakryc czyms. Bedzie lazl i
    w3,14erdoli sie do sloja. To nie mysz i podobno nie wylesie ze sloja.
    Dogladac i wywiezc lub zaakceptowac fakt ze zwierze bedzie zdychac w
    meczarniach...
    na oba sposoby nie daje gwarancji.

  • 9. Data: 2016-08-29 12:02:12
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    Testowałem oba:
    1.Pies-wprawdzie nie terier, bo nikt za znajomych nie miał takiego na stanie, ale
    jamniki bardzo bojowe, labrador i nieokreślonego typu.I koty sąsiadów(ale to
    raczej na myszy).
    Koszt-jedna tuja ubsikana-na straty.
    2.Podchodzi pod "pułapki".Podobnież noże działać, jak jakieś tajemne rytuały się
    odczynia.Nie znałem, nie działały.Ale dziur się nakopałem.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2016-08-29 12:21:55
    Temat: [Off-Topic] Re: NTG Spos?b na szkodnika
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 28.08.2016 10:36, mr.Jones wrote:
    > pozdr.
    > Jones

    Jeśli mogę prosić o dodawanie nagłówka do e-maila, że używasz jakiegoś
    tam kodowania ISO lub proszę Cię o zmianę kodowania na UTF-8.

    http://help.ntt.co.th/old_help_v1/faq/oe/setDefaultE
    ncoding_oe/SetupDefaultEncodingForIncomingMail_OE.ht
    ml

    To chyba powinno działać.

    MS OE6 ;-) albo zaktualizuj klienta poczty do jakiejś nowożytnej wersji.
    Tam pewnie MS już nie popełnia takich rzeczy.

    Dziękuję z góry.
    --
    GreDi