  • 91. Data: 2014-09-15 22:54:54
    Temat: Re: Na pewno nie ta grupa ale że o domach i węglu to sobie pozwalam.
    Od: r...@g...com

    Nasze dochody wzrosły. Dochody Amerykanów spadły. Ceny pralek spadły bardziej niż
    dochody Amerykanów. Tak ja to widzę ;) Jest dla nas lepiej.

  • 92. Data: 2014-09-15 23:03:25
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 19:38:13 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > co kogutku? pytanie o inwestycje w PRLu okaza�o si� za trudne? Podobnie
    >
    > jak skonfigurowanie czytnika?

    Sorry, ale jak można twierdzić, że w PRL nie było inwestycji? Kupa zakładów robiła na
    eksport i była mocno dochodowa.

  • 93. Data: 2014-09-15 23:10:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@g...com wrote:

    > Sorry, ale jak można twierdzić, że w PRL nie było inwestycji? Kupa zakładów robiła
    na eksport i była mocno dochodowa.

    ale przeczytałeś wątek? On nie jest o inwestycjach w sensie budowania
    tylko o inwestowaniu kapitału ZUS, którego to kapitału nigdy zresztą nie
    było

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 94. Data: 2014-09-15 23:46:55
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 23:10:16 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    zak�ad�w robi�a na eksport i by�a mocno dochodowa.

    > ale przeczyta�e� w�tek? On nie jest o inwestycjach w sensie budowania
    >
    > tylko o inwestowaniu kapita�u ZUS, kt�rego to kapita�u nigdy zreszt� nie
    >
    > by�o
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam l�k gruntu! -Chyba wysoko�ci?
    >
    > -Wiem co m�wi�. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Jesteś masti idiotą i nie wiesz o czym jest temat a gardłujesz.

  • 95. Data: 2014-09-16 01:09:01
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 23:03:25 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > Sorry, ale jak można twierdzić, że w PRL nie było inwestycji? Kupa zakładów robiła
    na eksport i była mocno dochodowa.

    PRL to była jedna wielka inwestycja. Przed wojną kraj zacofany. Po wojnie zniszczony
    na maksa. Można przyjąć że prawie wszystkie fabryki jakie były w PRL powstały po
    wojnie.Rodzynkiem była tylko Łódź. W czasie wojny się rozwijała i została oszczędzona
    w czasie wyzwalania. Prawie wszystkie zakłady w PRL produkowały coś na eksport. Ale
    nie było to wysoko dochodowe. Nie sprzedawaliśmy na zachód pod własnymi markami.
    Byliśmy jedną wielką montownią. My żeśmy zapierdalali żeby Niemcy i Francuzi mieli
    ubrania, miksery, telefony, maszyny do szycia i jeszcze tysiące produktów tanio. To
    co fabryki zarobiły nie było ich zyskiem do opodatkowania. Cała kasa szła do
    zjednoczeń i tam była dzielona. Najwięcej łykał budżet bo to on potem dzielił
    wypracowane zyski na ministerstwa. A te decydowały w co w danym momencie wydać kasę.
    To co zostawało w zjednoczeniach ledwo wystarczało na utrzymanie istniejących fabryk
    w ruchu. największym kasożercą było budownictwo mieszkaniowe. Szczęściem w
    nieszczęściu jakim była wojna było to że po niej zostało dużo cementowni. Niemcy w
    Polsce ulokowali swój przemysł cementowy. Pomimo że cementownie były zniszczone to
    dało się je w krótkim czasie uruchomić. Bez nich nie dało by się zbudować w PRL
    milionów mieszkań. Przemysł w Polsce po okresie odbudowy był bardzo prężny. Mógł
    konkurować ze wszystkimi w Europie. Jego potencjał był ogromny. Wykorzystał to zachód
    dla własnych potrzeb traktując nas jako kolonię. ZSRR też się dołożył. Chociażby
    dlatego że oprócz pieniędzy jakie zwróciliśmy ZSRR za sprzęt jaki zużyliśmy w czasie
    wojny od wschodniej strony to zapłaciliśmy im ogromną wtedy sumę za różnicę księgową
    utraconych dzięki Amerykanom i Anglikom terenom na wschodzie i otrzymanym terenom na
    zachodzie. Kwota wynosiła 11 miliardów dolarów ( Niemcy dostali w ramach programów
    pomocy od Amerykanów 1,5 miliarda dolarów). Dodatkowo ZSRR wykorzystywał swoją
    przewagę i kupował u nas wysoko przetworzone towary po niskich cenach, chociaż i
    surowcami nie gardził. W PRL nie było dużo nietrafionych inwestycji. Z tego co
    pamiętam to był Berliet. I to nie dlatego że to były kiepskie samochody. Wręcz
    przeciwnie. Były zbyt nowoczesne. Polską gospodarkę położyły nisko opłacalny eksport
    i budownictwo a raczej model jaki przyjęto. Ale innego nie dało się tutaj
    wprowadzić.

  • 96. Data: 2014-09-16 18:14:45
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-15 21:24, janusz_k pisze:

    > Taak? a kiedy ci nawrzucałem od ormowców?
    > To ty pleciesz głupoty i jeszcze innych pouczasz, wydaje ci się że
    > wszystkie rozumy zjadłeś.
    To jest najlepszy instalator na świecie, uważaj :-)
    *Niestety takich instalatorów jak ja, którzy ogarniają instalatorkę od
    elektryki, poprzez alarmy, , kamery, automatykę, instalacje
    teletechniczne i RTV, instalacje CO i wod-kan oraz gaz, a przy tym
    potrafią skonfigurować sieć komputerową oraz zaprogramować sterowniki i
    regulatory i posiadają wszelkie wymagane przez prawo uprawnienia, jest
    niewielu. * itd. to bóg instalatorów, a jego wypowiedzi sam miód

  • 97. Data: 2014-09-16 18:22:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2014 o 19:38 masti <g...@t...hell> pisze:

    > co kogutku? pytanie o inwestycje w PRLu okazało się za trudne? Podobnie
    > jak skonfigurowanie czytnika?

    Kogutek ma rację, dawaj te statystyki - też się chętnie pośmieję :-)

    TG

  • 98. Data: 2014-09-16 18:32:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Kogutek ma rację, dawaj te statystyki - też się chętnie pośmieję :-)

    a Ty pokażesz jakie to zyski z inwestycji mógł zrobić ZUS? Też się
    chętnie pośmieję.

  • 99. Data: 2014-09-16 19:05:17
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 16 września 2014 18:22:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Kogutek ma rację, dawaj te statystyki - też się chętnie pośmieję :-)
    >

    > TG

    Daj spokój, chcesz umrzeć ze śmiechu. Wystarczy do poprawy humoru jak się masti
    gimnastykuje.

  • 100. Data: 2014-09-16 20:00:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2014 o 18:32 masti <g...@t...hell> pisze:

    > a Ty pokażesz jakie to zyski z inwestycji mógł zrobić ZUS? Też się
    > chętnie pośmieję.

    Tu nie piaskownica ani forum Onetu, napisałeś bzdurę - przyznaj się do
    tego lub pokaż statystyki.

    TG