  • 21. Data: 2009-06-26 06:45:13
    Temat: Re: Nadpro??
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Wolisz pytac na grupie ludzi, ktorzy nie maja pojecia o twojej
    > konkretnej sytuacji, a na budowie znaja sie zwykle z wlasnych
    > doswiadczen tylko, czy dac pare groszy konstruktorowi, zeby to policzyl
    > i dal ci wszystko ladnie wyrysowane?

    przecież mu wyliczył juz raz w projekcie. Koledze nie chce sie (nie umie
    ) tego przeczytać.

    pozdrawiam
    michał

  • 22. Data: 2009-06-26 06:48:57
    Temat: Re: Nadproże
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kiki pisze:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Ty się nie wymądrzaj :-) Przez takich minimalistów wykonawczych mamy taką o
    > was opinię :-)
    > Ty może cośtam wiesz i przejdziesz test kompetencji podczas pierwszej
    > rozmowy z inwestorem hehe ale jak on odwróci głowe to pewnie tez mu zagrasz
    > w trzy kubki :-)

    juz Ci kiedyś pisałem, że kiektórym nawet do głowy nie wpadnie by cie
    okraść na duperelach dopuki im tego nie zasugerujesz... ;-)

    pozdr. współczujaco
    Michał

  • 23. Data: 2009-06-26 07:06:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MichałG wrote:

    > przecież mu wyliczył juz raz w projekcie. Koledze nie chce sie (nie
    > umie ) tego przeczytać.

    zawsze może poprosić żeby mu kiki policzyl, on doskonale sie zna na sprawach
    konstrukcyjnych.

  • 24. Data: 2009-06-26 12:41:18
    Od: Slawek <s...@g...com>

    jeśli nad otworem okiennym nie ma większych sił skupionych typu
    oparcie belki, wylewki itp. a jest tylko ściana i dochodzący strop, to
    wystarczające jest danie dołem 2#10, górą też 2#10 albo nawet 2#8,
    wysokość nadproża 20cm, strzemionka z drutu 5 lub 6mm co 15cm na całej
    długości. Oparcie na ścianie wystarczy 12cm, ale jeśli na pustaku
    lepiej jest dać trochę więcej 15-20.
    Można dać typowe L-19 w ilości 2szt, natomiast błędem jest stosowane
    czasem zrobienie tylko prętów w spoinie, jak niektórzy murarze robią.

  • 25. Data: 2009-06-26 18:39:47
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Slawek napisał:
> [...]
    > Można dać typowe L-19 w ilości 2szt, natomiast błędem jest stosowane
    > czasem zrobienie tylko prętów w spoinie, jak niektórzy murarze robią.

    Zawsze można dać beli sprężone, tylko wymagają nadbudowy lub nadlewki,
    ale boję się napisać jak są zbrojone, bo kiki może dostać zawału :)
    też krótkie podparcie bo dla otworu 180cm, to raptem 205 nadproża.

    pzdr.
    rafał

  • 26. Data: 2009-06-29 18:56:28
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

> [...]
    > boję się napisać jak są zbrojone, bo kiki może dostać zawału :)
    > też krótkie podparcie bo dla otworu 180cm, to raptem 205 nadproża.

    dzaieki wszystkim za pomoc. nadproża zrobione. czesc betonowych zazbrojonych
    12 czesc z ksztaltki U tez z fi 12. Nad tym jeden rzadek BK i wieneiec .
    Wyglada solidnie. W porownaniu z tym co widze wokol. Bo ludzie potrafia
    budowac bez nadproza tylko jakis paseczek betonu i nad tym od razu BK. Po
    pewnym czasie widoczny jest piekny łuczek.
    kiki a teraz cos dla Ciebie. Fachofcy połozyli dzis czesc terrivy.
    Oczywiscie z zachowaniem miejsca na poduszeczki betonowe. a ze ja mam
    waserwage w oku to od razu cos dojrzalem :-). okazalo sie ze deska byla
    troche nierowna i jedna belka opiera sie troche nizej. Powiedzmy tak z
    1cm=1,5cm. Jutro maja dac ja troche do gory zeby bylo rowno. ale juz
    zapowiedzialem ze bede rano z poziomica i sprawdze caly strop.