  • 31. Data: 2015-07-09 08:38:57
    Temat: Re: Naświetlacz/reflektor halogen vs. LED
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 08 Jul 2015 12:40:01 +0200, Kżyho napisał(a):

    > Przemyślę jednak, ale tak czy owak LEDy chyba odpadają.

    Mam leda 20W w naświetlaczu z czujką nad drzwiami. Służy do doświetlenia
    podjazdu i chodnika i sprawdza się IMHO dobrze. Doświetla na jakieś 7m i
    kąt patrząc na oko 120 st. Mam zamiar dorzucić jeszcze drugi na rogu domu i
    ustawić tak, aby świeciły krzyżowo. Ogólnie szału nie ma, ale też nie jest
    źle, tej zimy się sprawdził. Kupiłem ciepłą barwę, światło jest żółtawe,
    nie ma trupiego wrażenia.

    --
    scruffty

  • 32. Data: 2015-07-09 10:04:15
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 08.07.2015 12:42, Kżyho wrote:
    > Czym się różnią w sumie te metalohalogeny od "zwykłych" halogenów?
    > Bo tak sobie patrzę na to i widzę, że mają zazwyczaj co najwyżej większą
    > obudowę trochę i... dużo wyższą cenę ;)
    > Jakieś inne żarniki? System chłodzenia, żeby były trwalsze czy co?

    Twoja Żona będzie się lepiej prezentowała w świetle metalohalogenem. ;-)
    Większość wystaw w sklepie czy tez produkt, który ma być bardziej
    wyeksponowany jest oświetlany punktowym metalohalogenem.
    Nie znam się na światłach, ale na moje, rzeczy oświetlone
    metalohalogenem mają bardziej żywe i kontrastowe kolory oraz te światło
    bardziej się odbija.
    Często tez blaty u jubilerów czy sklepów z zegarkami (biżuteria) na
    których sprzedawca prezentuje produkt jest oświetlone metalohalogenem.

    --
    GreDi

  • 33. Data: 2015-07-10 12:41:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-07 o 08:49, Piotrek pisze:

    > Ojtamojtam! Jeśli chodzi o współczesne (z przetwornicami) świetlówki to
    > faktycznie mnie poniosło :-)
    >
    > Ale żeby zaraz robić z tego aferę ...

    Nie śmiejcie się tak.
    Kumpel włożył rękę w wentylator, bo wydawało mu się przy świetlówce, że
    stoi - właśnie przez efekt stroboskopowy.
    Do tego włożył 2 razy. Opowiadał, że jak dostał śmigłem po paluchach, to
    myślał, że poraziło go napięcie. Popatrzył dookoła: nic nie ma. Więc
    drugi raz paluch do wentylatora.

    Na szczęście był to mały, 12-centymetrowy komputerowy.

    Jednak wydaje mi się, że przy przetwornicy - a w zasadzie jej stosunkowo
    wysokiej częstotliwości - luminofor nie zdąży się wygasić przed kolejnym
    wyładowaniem. Nie wiem, nie sprawdzałem. Ponadto jeszcze są świetlówki i
    chińskie "świetlówki", których migotanie widzę czasami w różnych miejscach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2015-07-10 12:43:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-07 o 08:25, Jacek pisze:
    > Nie ma czegoś takiego, jak "pomiar PMPO".
    > To jest zwykły chłyt maketnigowy.

    Strzał z kondensatorów - może tyle być.

    --
    Pozdrawiam.