  • 71. Data: 2010-01-25 21:47:58
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje? BTW ciśnienie gazu
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    news:hjkv78$56m$1@news.onet.pl...
    > Tak na marginesie to wczoraj i dzisiaj walczyłem z kotłowniami i
    > reduktorami.

    Piszesz o ziemnym ?

    Pzdr

    JKK

  • 72. Data: 2010-01-25 22:21:34
    Temat: Re: No bylo -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie taką masz charakterystykę pieca,
    > że kiedyś musi przejść na wyższą moc
    > - zwłaszcza przy większym budynku / ilości wody w instalacji.

    A no musi, musi niezaleznie od kotla. Przychodzi moment, ze te 6kW to za
    malo. :-(

    > Ew. kombinacje przy przesuwaniu krzywej / mocy / dmuchawie ?

    Nic nie da. Zapas mocy jest duzy, temp. wody w podlogowce 21 - 22C przy -25
    na zewnatrz (dzis wieczorem), w domu 8,5C tyle ile zadane. Jedynym wyjsciem
    bylo by zmniejszenie mrozu na zewnatrz, ale jeszcze nie mam do tego
    sterownika. :-) W ogole to juz przesadzaja z tym mrozem...

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2010-01-26 08:02:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Tak na marginesie to wczoraj i dzisiaj walczyłem z kotłowniami i
    > reduktorami.
    >
    > warto sobie zamówić instalatora z miernikiem ciśnienia gazu i sprawdzić
    > jakie macie cieśninie przy pełnej mocy kotła. Sporo reduktorów nie wyrabia
    > i cieśninie spada z 21-22 mBar do 17 i mniej. efektem piec hula non stop i
    > ledwo grzeje.

    Ja wymieniałem u siebie reduktor bo kilkukrotne pomiary wykazywały spadki
    ciśnienia.
    Gazownicy nie chcieli wogóle słyszeć o wymianie. Minął ponad rok czasu aż
    wykorzystałem okazję i zagroziłem że nie dam zgody na przeprowadzenie gazu z
    mojej działki. Zrobili to bardzo niechętnie.

    Żeby było ciekawiej napiszę co powiedział mi znajomy który lata temu
    pracował przy odczytach liczników w gazowni. Teraz ma własną firmę
    wykonująca instalacje gazowe.
    Wyjasnił mi że w liczniku są dwa miechy. Gdy napełnia się pierwszy, drugi
    oddaje swoją zawartość i tak na przemian. Każde napełnienie miecha to
    umownie skok cyferki na liczniku.
    Nie trudno się domyślić że im mniejsze ciśnienie tym mniejsza wartość molowa
    gazu. Gazu w gazie jest po prostu mniej.
    Nie potrzeba azotu jak to wiele osób myśli. Wystarczy puścić w stronę
    klienta mniejsze ciśnienie. Dlatego też jeżeli kocioł podejrzanie długo pali
    a płomień jest niby OK warto sprawdzić cisnienie gazu. Jeżeli nie będziemy
    mogli wymusić nowego reduktora to warto spróbować zmniejszyć moc kotła do
    takiego minimum przy którym spadek ciśnienia gazu nie będzie znaczny a
    jednocześnie mocą kotła nagrzejemy w domu.

    Marek

  • 74. Data: 2010-01-26 08:05:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > i cieśninie spada z 21-22 mBar do 17 i mniej. efektem piec hula non stop i

    Masz jakieś spostrzeżenia dotyczące reduktorów?
    Ja z tych nowych montowanych w naszej gazowni miałem okazję widzieć taki z
    małą wajchą do odblokowywania oraz bez żadnych elementów ruchomych.

    Marek

  • 75. Data: 2010-01-26 21:52:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:

    > Masz jakieś spostrzeżenia dotyczące reduktorów?
    > Ja z tych nowych montowanych w naszej gazowni miałem okazję widzieć
    > taki z małą wajchą do odblokowywania oraz bez żadnych elementów
    > ruchomych.

    zawsze są elementy ruchome tylko czasem schowane, generalnie one są taki i
    koniec.

  • 76. Data: 2010-01-27 08:25:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > zawsze są elementy ruchome tylko czasem schowane, generalnie one są taki i
    > koniec.

    Mówisz o blokadzie reduktora tak ?

    Marek

  • 77. Data: 2010-01-27 15:35:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:

    > Mówisz o blokadzie reduktora tak ?

    blokada jest dostepna a gdzie4s pod jakimś kaptrukeiem ejst regulacja
    ciśnienia.

  • 78. Data: 2010-01-28 07:53:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > blokada jest dostepna a gdzie4s pod jakimś kaptrukeiem ejst regulacja
    > ciśnienia.

    Faktycznie, w tym nowym jest takie niby pokrętło z białego plastiku schowane
    pod plastikową przezroczystą kapką.
    Ale ja tam wole nie grzebać.

    Marek