  • 1. Data: 2010-01-23 17:04:30
    Temat: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    no jak? :-)

  • 2. Data: 2010-01-23 17:31:35
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kiki pisze:
    > no jak? :-)

    jak tam pompy ciepła ;)
    bo u mnie GZ-50 ma sie dobrze

    Michał

  • 3. Data: 2010-01-23 17:57:47
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Usrobo pisze:
    > kiki pisze:
    >> no jak? :-)
    >>

    > jak tam pompy ciepła ;)
    > bo u mnie GZ-50 ma sie dobrze

    Tak wygląda u mnie wykres temperatur:
    http://img341.imageshack.us/img341/4669/day23.png,

    legenda i opis budynku już była w poprzednim wątku "trochę danych o
    ogrzewaniu".

    Wiecie ze podkręciłem kocioł z 50 na 60*C? i co na wykresie nie widać,
    odbiór ciepła z budynku jest większy niż dostarczona energia, ewidentnie
    zwiększyło sie spalanie gazu. Komfort termiczny jest... żenujący -
    niestety ciągnie w niektórych miejscach.

    Swoja droga wczoraj siostra opowiadała ze u jej kolegi co ma CO węglowe
    jest cieplej niż u nas (temperatura taka sama). A wynika to z tego ze u
    niego woda płynąca w rurach naprawie 90*C a u mnie nie osiąga 60*C :)
    W każdym razie ogrzewanie gazem przy takich mrozach jest niezbyt
    przyjemne dla portfela dlatego też zmniejszyłem temperaturę wewnątrz z
    komfortowych 22 do 20. Okna zasłonięte zasłonami nocą a za dnia zupełnie
    rozsunięte by jak najwięcej słońca wpuścić.

  • 4. Data: 2010-01-23 18:14:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:

> [...]
    > węglowe jest cieplej niż u nas (temperatura taka sama). A wynika to z
    > tego ze u niego woda płynąca w rurach naprawie 90*C a u mnie nie

    no to masz chyba coś mozno nie teges w domu.

    za małe grzejniki albo straty większe niż powinny być wg obliczeń.

  • 5. Data: 2010-01-23 19:05:22
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > no to masz chyba coś mozno nie teges w domu.
    >
    > za małe grzejniki albo straty większe niż powinny być wg obliczeń.

    14 żeberek po 150W na sztukę przy dT=75*C na pomieszczenie 14m2 o
    wysokości 2,6m.

  • 6. Data: 2010-01-23 19:08:28
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Osadnik pisze:

    > 14 żeberek po 150W na sztukę przy dT=75*C na pomieszczenie 14m2 o
    > wysokości 2,6m.

    tfu, 113W.

  • 7. Data: 2010-01-23 19:28:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Sty, 18:31, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > kiki pisze:> no jak? :-)
    >
    > jak tam pompy ciep a ;)
    > bo u mnie GZ-50 ma sie dobrze

    U mnie spoko - sam kominek (12kW) daje spokojnie rade i jeszcze duzo w
    buforze zostaje :) Pompe ciepla szacuje na 7-8kW maksymalnie, wiecej
    nie potrzeba. Piec elektryczny (tez 12kW) chodzi na pol gwizdka. W
    pokojach temperatura bardzo stabilna i stala, nic nie ciagnie (mimo
    jeszcze wielu nieskonczonych przed zima spraw ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-01-23 20:53:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > no jak? :-)

    U mnie sie chyba kociol popsul, bo przestal sie wylaczac.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-01-23 20:58:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    >
    > U mnie sie chyba kociol popsul, bo przestal sie wylaczac.

    U mnie się wyłącza ale tak 75% chodzi. Jeszcze coś w nim zycia jest :-)

  • 10. Data: 2010-01-23 20:59:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message news:hjfbpq$ihc$1@news.onet.pl...

    > jak tam pompy ciepła ;)

    Widzę za oknem, że rąbią :-) Co nie wstane do okna to siekiery w ruchu :-)