  • 11. Data: 2010-01-23 21:08:03
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hjfnrs$t9o$1@opal.futuro.pl...

    > U mnie się wyłącza ale tak 75% chodzi. Jeszcze coś w nim zycia jest :-)

    Podobno w przyszlym tygodniu ma byc lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-01-23 21:23:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:

    > tfu, 113W.

    masz grzejniki żeliwne czy aluminiuowe?

    a ta moc jest dla jakich parametrów zasilania? temperatura wody i
    schłodzenie.

  • 13. Data: 2010-01-23 21:53:31
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > masz grzejniki żeliwne czy aluminiuowe?

    Al.

    > a ta moc jest dla jakich parametrów zasilania? temperatura wody i
    > schłodzenie.

    a tego Ci dokładnie nie powiem, dT jest dla parametru temp grzejnika -
    otoczenie. (przynajmniej tak pamiętam bo teraz znaleźć dokumentacje
    grzejników KFA...)

  • 14. Data: 2010-01-23 22:07:35
    Od: M <M...@w...pl>

    Osadnik pisze:

    > Al.

    > a tego Ci dokładnie nie powiem, dT jest dla parametru temp grzejnika -
    > otoczenie. (przynajmniej tak pamiętam bo teraz znaleźć dokumentacje
    > grzejników KFA...)

    Hmm. to jaką temperaturą zasilasz te grzejniki, że deltę masz 75K? Dla
    90C miałbyś temperaturę w pomieszczeniu niższą niż 15C!!! Dla 75C
    miałbyś 0C na powrocie (czyli lód).

    :-)

    Zwykle delta dla grzejników to 20K.

    M.

  • 15. Data: 2010-01-23 22:15:43
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Swoja droga wczoraj siostra opowiadała ze u jej kolegi co ma CO węglowe
    > jest cieplej niż u nas (temperatura taka sama). A wynika to z tego ze u

    u mnie kominek (zwykly 14kW, prosty bez zadnych cudactw) ogrzewa skutecznie
    praktyucznie cale pietro (ogrzewa ze 120-130 metrow) - na tyle skutecznie ze
    temperatura w zasadzie nie spada ponizej 23 stopni prawie w ogole. Ostatni
    tydzen jechalem non stop na kominku (palenie bez przerw, zyzulem na oko hmmm
    moze z 1 m szescienny drzewa, albo i mniej). Piec sie nie zalaczal w
    zasadzie w ogole. Na parterze jest ogrzewanie piecem weglowym. Przy tych
    mrozach palimy moze raz na 3-5 dni (za jeden raz mam na mysli rozbujac
    temperature w domu do ok 24 stopni i tak przez conajmiej 2h - czyli wychodzi
    jeden wsad wegla do pelna).

    Ocieplenie styropianem 20cm, powierzchnia 2 kondygnacje po 170m kw., na
    dachu welna mineralna. Uwazam ze inwestycja w ocieplenie byla najlepsza
    decyzja jaka podjalem - tu uklony w strone mojej zony bo wiercila mi dziure
    w brzuchu o to az przyklepalem temat.

    Jak ktos mowi ze nie warto inwestowac w styro - to niech sobie marznie albo
    placi jak wsciekly. jestem ciekaw jaki rachunek dostane za ten okres
    najostrzejszych mrozow - pochwale sie nie zaleznie od tego czy bedzie
    tragedia czy nie:)

    sir

  • 16. Data: 2010-01-23 22:38:11
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    M pisze:

    > Hmm. to jaką temperaturą zasilasz te grzejniki, że deltę masz 75K?

    na wykresie jest, - mniej niż 60*C

    > Dla
    > 90C miałbyś temperaturę w pomieszczeniu niższą niż 15C!!! Dla 75C
    > miałbyś 0C na powrocie (czyli lód).
    >
    > :-)
    >
    > Zwykle delta dla grzejników to 20K.

    Ano może, mówię nie pamiętam i mogę pleść bzdury ;)

    skoro 20K to na wykresie tez jest delta zaznaczona na szaro - jak
    widzisz - oscyluje poniżej 10*K. domyślam się ze zależność dT do mocy
    grzejnika jest nielinowa.

  • 17. Data: 2010-01-23 23:08:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > albo placi jak wsciekly. jestem ciekaw jaki rachunek dostane za ten okres
    > najostrzejszych mrozow - pochwale sie nie zaleznie od tego czy bedzie

    A za co Ty chcesz ten rachunek dostac? Za wyciety sad czy za internet?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-01-24 01:00:57
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > A za co Ty chcesz ten rachunek dostac? Za wyciety sad czy za internet?

    za gaz:)

    ile wegla i drewna schodzi to wiem:) a gazu nei bo nigdy nie moge sie zmusic
    zeby wyjsc do gazomierza i spisac ilosc paliwa zuzyta przez jakis okres:)
    wgodniej w cieple przeczytac rachunek

  • 19. Data: 2010-01-24 07:25:17
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 23 Sty, 18:04, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > no jak? :-)

    Zauwaz ze przy takich mrozach beda zyski energi ze slonca. W dzien
    zapewne CO sie nie wlaczy.

  • 20. Data: 2010-01-24 08:10:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:

    > Al.

    > a tego Ci dokładnie nie powiem, dT jest dla parametru temp grzejnika -
    > otoczenie. (przynajmniej tak pamiętam bo teraz znaleźć dokumentacje
    > grzejników KFA...)

    tak pobierznie z tego co znalazłem to bi wychodzi ze ty masz DeltaT =
    (60+50)/2-20= 35

    z czego mi wychodzi jakaś połowa mocy nominalnej czyli 56W x 14 = 784W

    zastrzegam sie że to jest tak na szybko policzone