  • 21. Data: 2010-01-24 08:12:33
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > no jak? :-)

    u mnie daje radę... przy -20.

    mam te 20 st. przy czym połowa domu jest jeszcze troszkę nie skonczona i
    tam moge mieć straty przez grzanie 2 x większej kubatury niż docelowa

  • 22. Data: 2010-01-24 08:35:52
    Od: M <M...@w...pl>

    Osadnik pisze:

    > skoro 20K to na wykresie tez jest delta zaznaczona na szaro - jak
    > widzisz - oscyluje poniżej 10*K. domyślam się ze zależność dT do mocy
    > grzejnika jest nielinowa.

    Są trzy temperatury wejście, wyjście wody w grzejniku, temperatura w
    pomieszczeniu. Zależność mocy od tych trzech parametrów jest mocno
    nieliniowa, producenci dają jakieś wzory fenomenologiczne ze
    współczynnikami zależnymi od grzejników.

    zobacz np. str 11
    http://www.purmo.com/docs/Purmo-katalog-tech-GPDL-10
    -2009-PL.pdf
    inni producenci mają podobne wzory

    M.

  • 23. Data: 2010-01-24 09:23:37
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jak tam pompy ciepła ;)
    > bo u mnie GZ-50 ma sie dobrze
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Michał

    u mnie nawet za dobrze :) na polnocy az tak nie mrozno bo ok -17st ale
    musialem oszukac sterownik pogodowy bo w domku 24st.C. Skorygowalem temp
    zewnetrzna do -12st i teraz mam 22,5st.C :) Krzywej grzania juz nie moge
    zanizyc (ustwione na 0.20 dla podlogowki). Na przyszla zime prawdopodobnie
    zaloze głowice termoelektryczne.

    pozdr.

  • 24. Data: 2010-01-24 09:32:37
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > tak pobierznie z tego co znalazłem to bi wychodzi ze ty masz DeltaT =
    > (60+50)/2-20= 35
    >
    > z czego mi wychodzi jakaś połowa mocy nominalnej czyli 56W x 14 = 784W
    >
    > zastrzegam sie że to jest tak na szybko policzone
    Niech nawet tak bedzie :)
    bo wszystkich żeberek jest 100 w całym budynku. daje to 11,3kW na 88m2
    czyli 128W na m2. Kocioł ustawiony na 14kW czyli 160kW na m2.

    ale dziś w nocy zrobiłem mały test. na każdym oknie spuściłem roletę, i
    na parapecie położyłem zrulowany ręcznik. dziś rano wstaje i oczom nie
    wierze - w przestrzeniach miedzy roleta w szyba mam dobre 1mm lodu.
    Oznacz to ze jeśli położenie zwykłego ręcznika spowodowało taka różnicę
    temperatur ze wilgoć w powietrzu (wcześniej okna nie roszały),
    skondensowała się na oknie i aż zamarzła. wnioski są oczywiste - mocno
    gówniane okna. i tam jest mnóstwo strat.
    widać to tez na temperaturze w pomieszczeniu - wzrosła o 1,5*C przy tych
    samych ustawieniach co w ciągu dnia gdzie ni diabła nie dało sie
    podnieść do 21*C. Teraz po tym jak ręczniki leża prawie 12h na
    parapetach i przy zasłoniętych roletach jest 21,5 i jest już dobrze.

  • 25. Data: 2010-01-24 09:53:03
    Od: "Łukasz C." <l...@g...com>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 10:32:37 +0100, Osadnik napisał(a):

> [...]
    > skondensowała się na oknie i aż zamarzła. wnioski są oczywiste - mocno
    > gówniane okna. i tam jest mnóstwo strat.

    A jakie to okna?

    --
    ŁC
    Kto się smuci, ten jest smutas. Kto się kłóci, ten jest...

  • 26. Data: 2010-01-24 10:19:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam" <a...@w...pl> wrote in message

    > u mnie nawet za dobrze :) na polnocy az tak nie mrozno bo ok -17st ale
    > musialem oszukac sterownik pogodowy bo w domku 24st.C. Skorygowalem temp
    > zewnetrzna do -12st i teraz mam 22,5st.C :)

    Też zauważyłem, że czym zimniej tym piec niewspółmiernie mocniej daje ognia
    i też nie wiem co z tym zrobić. Bawiłem się korygowaniem czujnika i krzywą
    grzewczą i nic to nie daje, bo jak odpuści zimno to się znowu nie chce
    grzać.
    Szkoda, że nie ma takiego korektora charakterystyki, wielopunktowego. To bym
    ustawił w końcu jak ma się zachowywać.

  • 27. Data: 2010-01-24 10:30:57
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    W sobotę rano skończył mi się ekogroszek, bo zapomniałem kupić przed
    weekendem :)

    Palę tylko w kominku - dzis rano miałem 17,25 stopnia.
    Już jest 20,5 :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 28. Data: 2010-01-24 11:01:50
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Łukasz C. pisze:

    > A jakie to okna?

    "niby nowoczesne" okna z PCW, dwuszybowe. mróz przechodzi nie tylko
    przez szyby ale i przez ramę.

  • 29. Data: 2010-01-24 11:54:04
    Od: "NEWS" <e...@o...pl>

    Panie i Panowie

    Dom 160 m2 CO na ekogroszek ale tylko do podgrzewania ciepłej wody piec
    zasypuję raz w miesiącu, cały dom ogrzewam kominkiem paląc non stop
    temperatura w domu + 23 stopnie C po nocy spada do 20 stopni C oczywiście
    przy tych morzach.
    Z ciepłym pozdrowieniem.

  • 30. Data: 2010-01-24 11:55:33
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    >:)
    >
    > Palę tylko w kominku - dzis rano miałem 17,25 stopnia.

    Witam

    Gdyby co, to w Castoramie mają groszek z kopalni Chwałowice, czyli jeden z
    lepszych.
    Dobrze sie pali, mało gruzu i popiołu, tylko cena odstraszająca :-(
    Ale w nagłej potrzebie można się ratować.

    Pozdrawiam
    JM