  • 11. Data: 2023-08-18 12:17:19
    Temat: Re: Nowa cena gazu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2023 o 11:53, Kris pisze:

    > Czyli licząc np opłacalność panelu słonecznych przyjąłbym cenę 1kwh 55/25gr?

    Przyjmij sobie co chcesz, możesz w sufit popatrzyć.
    Precyzja wyniku będzie zbliżona do Twoich wyliczeń.

    Ja bym nie podjął się oszacowania ceny prądu na następny rok, a co
    dopiero na okres trwałości paneli.

    Ale raczej cena nie spadnie, obecnie w taryfach (tych które będą
    obowiązywały od 1 stycznia) jest z opłatami koło 1,5 zł, a to się dobrze
    liczy, więc warto właśnie tyle brać pod uwagę.

  • 12. Data: 2023-09-25 20:06:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > U mnie każda kWh kosztuje tyle samo, nie to co u Ciebie - co miesiąc
    > inaczej, mimo że cennik się nie zmienia.

    Kazde podejscie ma jakis sens.
    Z jednej strony daje ci ocene realnego kosztu.
    Z drugiej strony jak miałbym analizowac cene pradu czy gazu pod katem
    zwiekszenia zuzycia (bo np. zmieniałbym sposób ogrzewania) to
    doliczanie opłat stałych które i tak ponosze to takie troche
    oszukiwanie sie.
    Wszystko zalezy jaka jest skala opłat stałych do opłat wynikajacych ze
    zuzycia.
    Przykładowo gotujac na gazie w bloku wiekszosc rachunku to opłaty
    stałe.
    Ale ogrzewajac jakis duzy dom opłaty stałe sa praktycznie pomijalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 13. Data: 2023-09-25 20:06:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Opłaty stałe przy prądzie to 12 zł plus VAT

    hmm, mi naliczyli za ostatni rok około 400zł pomimo tego ze nie zuzyłem
    ani kwh.
    Co miesiac m.in. około 17zł jakiejs opłaty handlowej.
    W sumie nawet nie chciało mi sie tego analizowac bo 400zł przy moim
    zuzyciu to bajka ale mowisz ze nie powinno tego byc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 14. Data: 2023-09-26 06:57:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-09-2023 o 20:06, Budzik pisze:
> [...]
    > W sumie nawet nie chciało mi sie tego analizowac bo 400zł przy moim
    > zuzyciu to bajka ale mowisz ze nie powinno tego byc?

    Dałeś się wtrąbić w jakąś oszukańczą, komercyjną taryfę.
    Zmień na ustawową.

  • 15. Data: 2023-09-26 19:55:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Dałeś się wtrąbić w jakąś oszukańczą, komercyjną taryfę.
    > Zmień na ustawową.

    Sprawdze, dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."