  • 1. Data: 2023-08-14 19:43:00
    Temat: Ciekawy artykuł, przynajmniej dla mnie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/beda-zmiany-
    w-cenach-pradu-dla-wszystkich-polakow-od-kiedy-dla-k
    ogo-nowe-taryfy-beda-oplacalne-aa-9Fuo-4SbF-VDU3.htm
    Jak by ceny były zblizone do tych
    https://tge.pl/energia-elektryczna-rdb?dateShow=12-0
    8-2023&dateAction=
    to wygląda to zachęcająco

  • 2. Data: 2023-08-15 08:29:10
    Temat: Re: Ciekawy artykuł, przynajmniej dla mnie.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, August 14, 2023 at 12:43:03 p.m. UTC-5, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    w-cenach-pradu-dla-wszystkich-polakow-od-kiedy-dla-k
    ogo-nowe-taryfy-beda-oplacalne-aa-9Fuo-4SbF-VDU3.htm

    Nie beda takie.

    Do tego ta cena i popyt tez beda krzywo sztuczne.

    Jak znam zycie prad kowalskiego z solarow nie bedzie konkurowal na tych samych
    warunkach co jakis tauronowy.

    No i ten art jest pisany przez debila. Co znaczy zarzadzanie zurzyciem? Durnota na
    potege. Tlumaczac na ludzki z pismackiego:

    Nie masz nic do gadania jaka cene zaplacisz. Taki czy inny cwaniak ci cene podyktuje
    i nie masz do wyboru czy kupisz od sasiada z solarow za 50gr/kwh czy od tauronu za
    5pln/kwh.
    Cena bedzie opublikowana i albo bierzesz prad za cene globalna albo nie.

    Jedyne co bedzie mozna zrobic to do kazdego wiekszego odbiornika podpiac modul ktory
    bedzie ciagle czytal akutualna cene i urzadzenie wylaczal jak bedzie za drogo.

    Jakby Kowalski chcial od znajomego prad kupowac poprzez siec to mu pogroza palcem i
    powiedza zeby sie nie wyglupial. Sasiad dostanie 20gr/kWh i niech sie cieszy ze
    wogole ktos ten prad chce a w tym samym czasie Kowalski dostanie prad od Taurona za
    5pln.

    Tak bedzie. Albo podobnie. Bo dobrze to nie bedzie...

  • 3. Data: 2023-08-15 10:02:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 15 sierpnia 2023 o 08:29:13 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
> [...]
    wogole ktos ten prad chce a w tym samym czasie Kowalski dostanie prad

    Ot to
    Sąsiad dom wybudował i z pewnych względów niezależnych od niego nie mógł do wody się
    podłączyć i kanalizy.
    Prowizorycznie więc podpial się do mojej kanalizy i wody.
    Za wodomierzem oczywiście.
    Tak że 3 lata trwało zanim go normalnie podpieli
    Kolega który wowczas był dyr w mpwik mi powiedział że jakby jakiś upierdliwy
    sygnalista sprawę zgłosił to mogli mnie puścić z torbami. "Sprzedawałem" wodę i
    ścieki bez zezwoleń vatow itp.
    Tak w skrócie.
    Formalnie mpwik ani 1 zł stratne nie było bo ja płaciłem za M3 wody i gówna sasiada

  • 4. Data: 2023-08-15 12:00:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    5pln.

    > Tak bedzie. Albo podobnie. Bo dobrze to nie bedzie...
    Prad z fotowoltaiki Kowalskiego nie moze konkurować z pradem z elektrowni
    tradycyjnych z bardzo prostego powodu. U Kowalskiego nie można zamowic pradu z
    kilkudniowym wyprzedzeniem z gwarancja 99,9 ze zamówienie zostanie zrealizowane.
    Dlatego prad z fotowoltaiki musi być sprzedawany/kupowany na innych zasadach. TGE
    zajmuje się duzymi transakcjami a w chujnijnym rozwiązaniu jest opcja zawierania
    transakcji peer to peer. Musi powstać inna giełda mająca na celu obsługę transakcji.
    Taka giełda wcale nie musi być polska. Sprzedawca będzie mogł określić na przykład
    minimalna cenę po której chce sprzedać. Odbiorca maksymalna cenę zakupu, ilosc itp.
    Dzisiaj na duzej giełdzie energii pomiędzy godziną 10 a 15 średnia cena pradu jest/
    będzie na poziomie 6,5 grosza za kilowatogodzine. I od tych co maja fotowoltaikę na
    nowych zasadach ZE po tyle będzie chciał kupować. Zeby ci co sa na starych zasadach
    za dobrze nie mieli to przerobia ich na sprzedaż po cenach chwilowych. W pewnym
    momencie sprzedawców opodatkują, dolicza sprzedaż do pit. O ile o tym ze przerobia
    magazynujących na sprzedających i trzeba będzie od sprzedazy zapłacić podatek uważam
    ze jest pewne na 100%. To o sposobie sprzedazy i cenach nic nie będę prorokował.

  • 5. Data: 2023-08-18 07:47:26
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, August 15, 2023 at 5:00:17 a.m. UTC-5, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Dlatego prad z fotowoltaiki musi być sprzedawany/kupowany na innych zasadach.

    Niby prawda ale to taka zydowska prawda.
    Jak sie OZE zaczynalo popularyzowac to narracja byla ze energie potrzebujemy i OZE ja
    dostarczy a ze tradycyjna energetyka bedzie stabilizatorem i dzieki OZE bedzie mniej
    emisji CO2.

    Jak sie oze spopularyzowalo to sie narracja odmienila. Jakis hujek wymyslil ze jak
    teraz mamy kowalskich na smyczy to trzeba posadzic posrednika i niech posrednik kase
    robi nic nie robiac a rzad se swoj vat i pit/cit i akcyzke zeskrobie.

    Tak jak gudzowaty siadl na papierowych transferach ropy i gazu miedzy ruskimi a
    orlenem/wtedy cpn tak teraz mamy szwindel.

    Niech nie pierdola ze trzeba jakichs gwarancji czy stabilizacji. Niech mi pozwola
    sprzedac energie ze slonca sasiadowi do jego klimatyzatora za cene jaka se umowimy.
    Nie ma na to szans bo to dobry biznes siedziec na wirtualnym kablu miedzy kowalskimi
    i trzepac kase nic nie robiac bo kowalski sam w zebach przyniesie rozliczenie z
    licznikow...

  • 6. Data: 2023-08-18 14:26:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 sierpnia 2023 o 07:47:27 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
> [...]
    i trzepac kase nic nie robiac bo kowalski sam w zebach przyniesie rozliczenie z
    Akurat to ze będziesz mogł sprzedać prad sasiadowi chca a raczej ustalili ze zrobią.
    I to niedługo. Pytanie czy sasiad będzie go chciał kupić po zaproponowanej przez
    ciebie cenie? Może ktoś mu taniej zaproponuje? Poza tym ma być mozliwosc sprzedaży
    prądu ZE po cenie chwilowej. Za lipiec płacili niecałe 40 groszy za kilowatogodzine
    przy rozliczeniu z sredniej z miesiąca. Przy rozliczeniu w cenach chwilowych będzie
    mniej bo najwięcej pradu z fv jest w tych samych godzinach u wszystkich. Jak czegos
    jest duzo to cena spada. Czasami do ujemnej. Łapanie prądu w akumulator zeby sprzedać
    wieczorem kiedy cena jest dobra będzie nieopłacalne. Za to jeszcze bardziej opłacalne
    zrobi się posiadanie własnego akumulatora zeby pakować do niego prad kiedy jest
    najtańszy.