  • 1. Data: 2023-08-14 14:18:09
    Temat: Wymiana argonu w oknach po 20 latach - warto?
    Od: M M <m...@g...com>

    Szukając sposobów na ratowanie klimatu (no dobra, tak naprawdę portfela - ogrzewanie
    elektryczne w drugiej taryfie, limit skończył się w styczniu i cena energii razy 3,
    jest PV ale za mało i brak miejsca na więcej) zastanawiam się czy warto skorzystać z
    takiej usługi - niektóre okna zimą wewnątrz między szybami lekko zaparowują, jak
    dostała się para wodna z powietrza to pewnie i argon się wydostał. Podobno są firmy
    które to robią (zakładam że robią próżnię, sprawdzają szczelność i wpuszczają argon -
    podobnie jak się to robi z czynnikiem chłodniczym w klimie), na razie robię wstępne
    rozeznanie, warto czy efekt raczej krótkotrwały (szybko znowu ucieknie) i lepiej
    jednak wymieniać okna na nowe? Czy dzisiejsze okna będą dużo lepsze pod względem
    izolacji cieplnej od tych sprzed 20 lat?

  • 2. Data: 2023-08-14 14:30:04
    Temat: Re: Wymiana argonu w oknach po 20 latach - warto?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 14:18, M M pisze:
    > robią próżnię

    20 ton. Mam do wywalenia kilka okien, zaraz sprawdzę co się dzieje przy
    -1 bar.

    Robert

  • 3. Data: 2023-08-14 14:39:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 August 2023 at 14:30:09 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:

    > 20 ton. Mam do wywalenia kilka okien, zaraz sprawdzę co się dzieje przy
    > -1 bar.
    >
    > Robert

    Dzisiejsze plastikowe okna mają żywotnośc 10 lat, a nie 20, 30, 40 jak dawne
    drewniane

    I się wymienia całe okna a nie żaden argon, bo argon wszystkim lotto

    Nie reklamuj spamu

  • 4. Data: 2023-08-14 14:41:36
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 14 sierpnia 2023 o 14:30:09 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > 20 ton. Mam do wywalenia kilka okien, zaraz sprawdzę co się dzieje przy
    > -1 bar.
    Może szkło jest na tyle sprężyste, że szyby na środku okna oprą się o siebie a nie
    pękną?

  • 5. Data: 2023-08-14 14:54:55
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 14 sierpnia 2023 o 14:39:06 UTC+2 a a napisał(a):
    > Dzisiejsze plastikowe okna mają żywotnośc 10 lat, a nie 20, 30, 40 jak dawne
    drewniane

    > I się wymienia całe okna a nie żaden argon, bo argon wszystkim lotto
    >
    > Nie reklamuj spamu
    Ja nie mam dzisiejszych tylko takie sprzed ponad 20 lat. Nie reklamuję niczego tylko
    próbuję zasięgnąć opinii. Jakbym miał odłożoną kasę na całe okna + usługa wymiany to
    bym nie pytał. Niestety budżet już dość mocno nadszarpnięty przez koszty energii i
    nowy bardziej popsuty eBOK Energa Obrót grupa Obajtka, w starym działała płatność
    online kartą kredytową co odsuwało wydatek o prawie 2 m-ce a w nowym od 2 m-cy nie są
    w stanie przywrócić mi tego jednego z 3 kont fakturowych (próba jego ponownego
    dodania kończy się "gratulacje dodaliśmy" po czym nic się nie zmienia i nadal go nie
    ma), a na innym firmowym zawyżyli rachunek (reklamacje odrzucają, być może będzie
    trzeba iść do sądu) przez co wyszło ponad 5k PLN i też nie dało się zapłacić kartą
    (dobrze policzony byłby poniżej limitu 5k dla tej formy płatności).

  • 6. Data: 2023-08-14 15:14:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 August 2023 at 14:54:58 UTC+2, M M wrote:

> [...]
    zapłacić kartą (dobrze policzony byłby poniżej limitu 5k dla tej formy płatności).

    ale przestań zawracać doopę i reklamować syfilisa.

    W oknach może byc byle co, a najlepiej powietrze.
    Ale może byc i CO2

    Ale po 10 latach szkła jest porysowane, matowieje

    I na wymianę starych okien, niespelniających norm energetycznych jest dotacja z gminy

    Pojechałem kiedyś do fabryki okien plastikowych, aby zrozumieć, dlaczego na świecie ,
    okna drewniane sa 3 razy droższe od plastikowych
    o jak zpobaczyłem jak ten syf jest produkowany, to wolę 100-letnie okna drewniane niż
    plastikowy syf, który się wygina bo plastik nie ma żadnej trwałosci i odporności na
    mróz, śnieg, deszcz, UV

    Produkują oknba drewniane , ale to jest też syf, bo to nie jest lite drewno, ale
    skręcane i sklejane kawałki,
    jak bambusowe deski do krojenia

    I w kilku halach sportowych zawaliły się dachy z takich klejonych belek drewnianych,
    bo to tak samo jakby baca wystawiał chalupę nie z bali, a bali klejonych z desek.

    Kto kumaty to skupuje stare okna drewniane za frico, zdejmuje warstwę bialego
    lakieru, pokostuje, wymienia szyby
    i dostaje okna trwale na 100 lat, jak na zamku czy w pałacu.

    Dla biedoty jest plastikowy syf

  • 7. Data: 2023-08-14 16:13:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    zaparowują, jak dostała się para wodna z powietrza to pewnie i argon się wydostał.
    Sam sobie zrób, kup butlę z gazem, reduktor i wężyk. Wyciągasz zespół
    okna z ramy, u góry jest zalepiona dziurka silikonem ale trzeba dół też
    sprawdzić ewentualnie zalepić silikonem, wciskasz od góry wężyk i
    puszczasz gaz, minuta powinna wystarczyć, zalepiasz i masz gotowe. Argon
    jest cięższy od powietrza stąd będzie powietrze wypychał z przestrzeni,
    ale się miesza więc trzeba to robić powoli.
    Sam też to zrobię bo widzę że okna coraz zimniejsze w zimie :)

    > Podobno są firmy które to robią (zakładam że robią próżnię, sprawdzają szczelność i
    wpuszczają argon - podobnie >jak się to robi z czynnikiem chłodniczym w klimie),
    Na pewno nie, próżni tam nie zrobisz.

[...]
    To na pewno bo postęp w oknach też jest, tylko koszt wymiany spory no i
    powinno się z futrynami a to już poważna demolka w domu.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-08-15 08:33:17
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, August 14, 2023 at 7:18:11 a.m. UTC-5, M M wrote:
> [...]
    ucieknie) i lepiej jednak wymieniać okna na nowe? Czy dzisiejsze okna będą dużo
    lepsze pod względem izolacji cieplnej od tych sprzed 20 lat?

    Rzezba w nie powiem w czym.

    Skoro wilgoc jest to okno nieszczelne. Mozesz napelniac czym tam chcesz ale i tak
    wyleci za jakis czas. Jedyne sensowne rozwiazanie to rozebrac okno, wyjac panel i
    zasmarowac na szczelnie i dopiero wtedy cudowac. W praktyce nie warto. Zaoszczedzisz
    30pln na oknie (z sufitu liczba) a zaplacisz komus 50pln za robote.

    Juz chyba lepiej dokleic jakas folie na te szybe albo dodac plexi w kluczowych
    miejscach jak chcesz tanio (o ile plexi tanio kupisz bo tanie nie jest)

    No albo okna do wymiany.

  • 9. Data: 2023-08-15 08:35:53
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, August 14, 2023 at 7:41:38 a.m. UTC-5, M M wrote:
    > Może szkło jest na tyle sprężyste, że szyby na środku okna oprą się o siebie a nie
    pękną?

    Tak bedzie. Widzialem pare okien ktore maja podcisnienie i jak pomierzylem listewka
    to mi wyszlo ze duzo im nie brakuje do zetkniecia sie.

    Ale zeby zmniejszych przewodnosc cieplna starczy zmniejszyc cisnienie a nie trzeba
    prozni.

    Jakbys chcial proznie to warto dodac jakies dystanse co kawalek. Wygladac bedzie tak
    se ale przewodnosc spadnie dosyc mocno.

  • 10. Data: 2023-08-15 08:43:19
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    > Może szkło jest na tyle sprężyste, że szyby na środku okna oprą się o siebie a nie
    pękną?

    A i ten tam nizej dobrze gada. przewodnosc cieplna argonu powietrza czy co2 rozni sie
    tyle ze jak pokropisz woda swiecona to tez bedzie roznica

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_thermal_conduc
    tivities

    Argon 0.016
    Air 0.02614

    to jest w W na m na K se policz ile zaoszczedzisz przy 2m2 okna i 20-30 stopniach
    roznicy temperatur.