  • 91. Data: 2015-01-01 21:59:22
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 21:09, Maniek4 pisze:
    > Powod jest banalny. Brak wiary jest wygodny.
    Serio? Zawsze wydawało mi się, że to wiara jest wygodna:
    - coś mi się w życiu nie udało: widać bóg tak chciał
    - coś spieprzyłem: widać posłuchałem szatana
    - nie wiem co robić: gorąco się pomodlę i niebiosa ześlą mi znak, albo
    coś podpowie mi mój niewidzialny przyjaciel
    - nie mam wyraźnego celu w życiu: przecież mogę dążyć do osiągnięcia
    życia wiecznego w raju itd itp.
    Niewierzący nie mają tak łatwo, a właściwie podlegają podobnym
    ograniczeniom co wierzący, bo chyba nie chcesz powiedzieć, że gdyby nie
    katolicyzm to obecnie wszyscy ludzie by się zabijali, okradali i
    cudzołożyli.

    Maciek

  • 92. Data: 2015-01-01 22:03:11
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 21:37, Maniek4 pisze:
    > A no.
    A w czym problem? W czasach krucjat "nasi" terroryści jeździli sobie po
    świecie i wyrzynali niewiernych. Z braku ładunków wybuchowych radzili
    sobie żelazem.

    Maciek

  • 93. Data: 2015-01-01 22:11:27
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 21:36:58 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    milionom Europejczyków. Niektórzy z nich wręcz doświadczyli " dobroci" jaka płynie z
    tej religii. Jak Ci nie przeszkadza to również nie będzie Ci przeszkadzało jak w
    jakimś ataku terrorystycznym zginie ktoś Ci bardzo bliski. Na razie na zadupiu jakim
    jest Polska jest spokój od zamachów. Ale i tutaj jakiś będzie.

    > A no.
    >
    > Pozdro.. TK

    Obie religie powstały w tym samym rejonie geograficznym w podobnym czasie. jest w
    nich wiele zbieżnych wątków. To ta sama religia w dwóch wydaniach. Obie religie są
    religiami pokoju. Przez religię katolicką zginęły dziesiątki milionów ludzi. Przez
    Islam dużo mniej, przynajmniej na razie. Religia katolicka ewoluowała tak jak
    ewoluował otaczający Świat. Islam trafił do religijnej zamrażarki na jakieś 1000 lat.
    Ale teraz odrabia i jest gdzieś na etapie europejskiego religijnego średniowiecza.
    Mentalnie jest na poziomie średniowiecza a technicznie w XXI wieku. W tej chwili
    obydwie religie mają jeden cel. Zdobyć jak największą ilość wyznawców. Bo tylko to
    zapewnia im przetrwanie. Przetrwanie w rozumieniu kasa i wpływy polityczne i
    społeczne. Do tego Islam przy użyciu nowoczesnych środków technicznych robi to co
    kościół w średniowieczu. Dlatego jest tak groźny. Tam gdzie cywilizacja kościół nie
    ma żadnego wpływu na nic. Działa na zasadzie skansenu. W przeciwieństwie do Islamu
    który w krajach które uznały go za religię państwową ma nieograniczone możliwości
    rozwoju. I to jest jedyna różnica pomiędzy tymi dwoma religiami.

  • 94. Data: 2015-01-01 22:12:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-30 o 10:21, Ergie pisze:
    > Dla osoby _niewierzącej_ (a o tym dyskutujemy) krzyż to taki sam symbol jak
    > każdy inny.
    No nie żartuj. Nawet osoby niewierzące uzyskują jakiś tam poziom
    edukacji, dzięki czemu znają symbole religijne i są w stanie je odróżnić
    od "każdych innych".

    > Ale dla osoby niewierzącej to nie ma znaczenia. Ktoś sobie zawiesił jakiś
    > symbol który mu się podobał ok. widocznie dla niego coś to znaczy albo mu
    > się podoba, ale dla mnie nie ma znaczenia... Chyba że ten symbol mi o czymś
    > przypomina, albo coś wypomina, sprawia że moje sumienie mnie gryzie...
    Dobrze, że napisałeś "ktoś". Owszem, gdy zrobi to "ktoś", to najwyżej w
    głowę się mogę podrapać, ale gdy jakiś symbol pojawia się np. w Sejmie,
    część obywateli zapewne zada sobie pytanie: co to znaczy i po co wisi.
    Sugerujesz, że jakby Palikot powiesił na ścianie w Sejmie fallusa jako
    symbol płodności, to przeszłoby bez echa, bo dla innych taki symbol nic
    nie znaczy?

    Maciek

  • 95. Data: 2015-01-01 22:15:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-01 o 21:59, Maciek pisze:
    > Serio? Zawsze wydawało mi się, że to wiara jest wygodna:

    Bycie uczciwym, szanowanie innych, pomoc biednym, chodzenie do kosciola
    i cala masa innych rzeczy ma byc wygodna? Nie lepiej to otworzyc Amber
    Gold, wydymac dziadkow na wnuczka i zamiast siedziec w kosciele pic
    Burbona na Kajmanach dmuchajac czyjas zone? Przeciez fajnie byc bogatym
    i pieprzyc wszystko. Malo to upierdliwych dyrektorow od targetow,
    majacych za nic podwladnych? Myslisz, ze to naprawde wierzacy ludzie?
    Myslisz, ze tego uczy wiara chrzescijanska?

    > - coś mi się w życiu nie udało: widać bóg tak chciał

    I po to mamy swiadomosc?

    > - coś spieprzyłem: widać posłuchałem szatana

    Sredniowiecze.

> [...]
    > coś podpowie mi mój niewidzialny przyjaciel
    > - nie mam wyraźnego celu w życiu: przecież mogę dążyć do osiągnięcia

    Dazenie do zycia wiecznego w raju ma byc latwe wg. Ciebie?

> [...]
    > ograniczeniom co wierzący, bo chyba nie chcesz powiedzieć, że gdyby nie
    > katolicyzm to obecnie wszyscy ludzie by się zabijali, okradali i

    Na poczatek przeczytaj dziesiec przykazan i powiedz, czy Cie nie
    ograniczaja?
    Pozniej przypowiesc o talentach w ramach refleksji nad tym czy
    chrzescijanie moga spedzac czas na nic nierobieniu.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2015-01-01 22:18:32
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 20:22:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "hmk" <h...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Ob. Budyń. Ty jesteś klerykiem ?
    >
    > nie , katolikiem

    > Ciesze sie ze mogłem urozmaicić twoje życie :) Właściwie dlaczego
    > budowlaniec nie miałby miec konserwatywnych poglądów?
    >

    > b.
    Jeśli jesteś budowlaniec to tak.
    Ale budowniczy jest człowiekiem otwartym, światłym.
    Informatyka,fizyka, nanotechnologie, budownictwo pasywne,itd.
    Rzemieślnik budowlaniec- jak najbardziej konserwatysta.
    Ale umiarkowany konserwatysta, ciekaw nowych technologii.
    Mechanika kwantowa w wydaniu matematycznym o której nieco wspomniałeś - jak
    najbardziej.
    Ale mechanika kwantowa w wydaniu np.ks.prof. Michała Hellera to już nie. To tylko
    filozofia dla kleryków.
    Inteligibilność Rzeczywistości i jej matematyczność posiada pole dla nauki. Ale to
    pole nie jest dla żadnej religii. Dla żadnej pod żadnym pozorem.
    Jeśli to przepracujesz wtedy możesz widzieć religię Człowieka. I religie w
    Rzeczywistości.
    Tyle. Koniec. Pozdrawiam.

  • 97. Data: 2015-01-01 22:20:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-01 o 22:11, k...@g...com pisze:

> [...]
    religiami pokoju. Przez religię katolicką zginęły dziesiątki milionów ludzi. Przez
    Islam dużo mniej, przynajmniej na razie.

    A ja mysle, ze na poczatek to siegnij do zrodel, bo to co piszesz
    niestety ma malo wspolnego z rzeczywistoscia.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%9Bladowania_chr
    ze%C5%9Bcijan

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2015-01-01 22:24:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-01 o 22:03, Maciek pisze:
    > A w czym problem? W czasach krucjat "nasi" terroryści jeździli sobie po
    > świecie i wyrzynali niewiernych. Z braku ładunków wybuchowych radzili
    > sobie żelazem.

    Podlinkowalem Kogutkowi nizej wikipedie. Pewnie Cie zainteresuje kto
    kogo wyzynal w jakiej skali, dlaczego i czy tylko kiedys. Polecam tekst
    o Egipcie - nasze czasy gdyby co.

    To o czym piszesz jest tu:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Inkwizycja

    Zgrabny czytacz znajdzie w tym cos wiecej niz tylko wyzynanie.
    Oczywiscie nie zmienia to faktu, ze to czarna historia, ale czasy tez
    nie te.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2015-01-01 22:24:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Pozwolisz że spytam jaką to potrzebną wiedzę można przekazać przez religię?

    Jaki jest sens życia dla ciebie? Zaraz, znaczy juto bo znikam, ci powiem co
    ja takiego przekazuje dziecku.

    >Kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. To jest właśnie
    >wdrukowanie. Różne rzeczy można wdrukować.

    Zaaaraz, pytałem o logikę, czy 2+2=4 jest logiczne czy wdrukowane?

    b.

  • 100. Data: 2015-01-01 22:25:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 22:15, Maniek4 pisze:
    > Bycie uczciwym, szanowanie innych, pomoc biednym, chodzenie do kosciola
    > i cala masa innych rzeczy ma byc wygodna?
    A na tym opiera się wiara katolicka?

> [...]
    > majacych za nic podwladnych? Myslisz, ze to naprawde wierzacy ludzie?
    > Myslisz, ze tego uczy wiara chrzescijanska?
    Nie uwierzysz, ale znam wielu katolików, którzy wyrwaliby Ci serce i
    pożarli na śniadanko. Co nie przeszkadza im gorliwie modlić się w
    niedzielę, organizować rauty z hierarchami itd itp. Wyznacznikiem ich
    wiary jest kasa i tu w sumie niewiele zmieniło się od średniowiecza,
    gdzie za małe świństewko kupowało się odpust, a za duże fundowało
    kaplicę, kościół, czy katedrę w zależności od skali.

    > Dazenie do zycia wiecznego w raju ma byc latwe wg. Ciebie?
    A czy ja napisałem, że jest łatwe? Życie ogólnie jest trudne. Wiara Ci
    je ułatwia, bo daje CEL.

    > Na poczatek przeczytaj dziesiec przykazan i powiedz, czy Cie nie
    > ograniczaja?
    Przeczytaj KK i powiedz, czy Cię nie ogranicza.

    Maciek