  • 191. Data: 2015-01-02 18:56:56
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 17:57:33 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Oczywiście. Tylko moje dopuszczenie jednocześnie eliminuje jakieś
    > cudowności tego procesu. Ot: ukrzyżowali go, ale błędnie uznali za
    > zmarłego, którym się jednak nie okazał, choć dziwne, że potem nagle
    > zniknął. Niestety hipoteza z usunięciem ciała przez nieznanych sprawców
    > bardziej do mnie w tym przypadku przemawia.

    Wiesz - musisz sie zdecydowac - albo te relacje historyczne są prawdziwe (i wg ciebie
    wytłumaczalne naukowo) albo nie. Nie da sie zaakceptowac dwóch wykluczających sie
    postulatów.

    > No ale nie znikła.

    Ale gdyby znikła to relacje w prasie o jej "zmartwychwstniau" byłyby nadal prawdziwe.
    Znikniecie by tego nie zmieniło.

    > A co ma do tego teologia??

    Dusza i te sprawy, co sie z nią dzieje po smierci, czy zmartwychwstanie Jezusa jest
    jakos z tym związane to domena raczej teologii niz fizyki kwantowej :/

    > Ale jakie dowody? Właśnie o to chodzi, że dowodów żadnych nie ma.

    jeżeli chodzi o dowód istnienia swiata duchowego to rzeczywiscie nie ma, sa pewne
    poszlaki ale kluczowa jest wiara. Jesli chodzi o istnienie Jezusa to juz jest wiedza,
    zwykła naukowa, historyczna.

    > tzw. przekazy, które można by chyba bardziej traktować jako legendy, a
    > jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś legendy uważał za jakieś dowody.

    toś mało słyszał, zainteresuj sie starożytnoscią i żródłami wiedzy historycznej.

    > Wszystko sprowadza się do tego, że to jest WIARA, więc dopuszcza się
    > jako "dowody" informacje zupełnie niedorzeczne.

    Wszystko mieszasz -wiara nie wymaga żadnych dowodów. Rózne tam informacje typu cuda
    sa dla nas potwierdzeniami, ale znów nie kluczowymi. My uznamy ich autentycznosc po
    zbadaniu zgodnym z wiedzą współczesną, ateista odrzuci - nie ma sprawy - bo tu nie
    chodzi o wiedzę, a wiarę.
    Gdyby anioł stanął przed tobą, albo cud na twoich oczach sie wydarzył (taki ze
    zadnych wątpliwosci bys nie miał) to miałbyś WIEDZĘ o tym ze duchowy swiat jest tak
    samo realny jak materialny. Ale jeszcze nie wiarę.

    b.

  • 192. Data: 2015-01-02 18:57:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >tylko tyle?

    na pytanie w rodzaju: udowodnij, ze holocaust był wykonany przez organy
    państwa, tylko tyle
    na początek sprawdź sobie w guglu: Endlösung

    >skoro chcesz porównywać do krucyfiksów

    pohuj?

    btw tobie obóz w Oświęcimiu tez przeszkadza? tudzież inne symbole kaźni w
    różnych muzeach m.in. Yad Vashem? tam na ścianach trochę zdjęć wisi

  • 193. Data: 2015-01-02 19:04:38
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 17:46:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > w sam raz?
    >
    > A nie wiem ile by było w sam raz bo przeciez nie tylko o czary chodziło. Dla nas
    jest oczywiste ze oskarzenie o czary to bzdura - ale wtedy to nie mogli tego
    wiedziec. A własnie katolicyzm najbardziej ostrożnie podchodził do tematu i ofiar
    było najmniej. A że były - nie przecze. Niestety próba oceny bez osadzenia w
    kontekscie historycznym jest z załozenia ułomna.

    > Ja sie wypowiadam jako katolik i przedstawiam punkt widzenia katolika.
    >

    > b.

    Fakt że w krajach protestanckich zamordowano ponad połowę z tych 35 tysięcy. Znaczy
    to że w krajach podległych Watykanowi zamordowano trochę mniej niż połowę. Było ok 80
    tysięcy procesów o czary. Nie możesz stwierdzić że ja tam panie nie wiem że wszyscy o
    czary. Bo to zostało stwierdzone. To jaki jest punkt widzenia katolika jeśli idzie o
    zamordowanie dziesięciu tysięcy skazanych na spalenie na stosie za czary? Dalej
    trochę za dużo? Jeśli dalej za dużo to ile było by w sam raz? Tak prywatnie. Nie razi
    Cie że należysz do organizacji winnej ludobójstwa?

  • 194. Data: 2015-01-02 19:30:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Maniek4 wrote:

    >wypraw krzyżowych nie było? Wypraw do nowego Świata też nie?
    >misji w Afryce też nie?
    >I one same miłosiernie ogniem imieczem krzewiły wiarę

    Chcesz powiedzieć, ze w owych czasach istniało jakiekolwiek
    państwo/organizacja, które nie podpierałoby morale swoich ludzi i własnej
    moralności odwołując się do bytów nadprzyrodzonych? Możesz podać przykład?

  • 195. Data: 2015-01-02 19:34:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 19:04:39 UTC+1 użytkownik k...@g...com
> [...]
    tysięcy procesów o czary. Nie możesz stwierdzić że ja tam panie nie wiem że wszyscy o

    ja żródeł wskazujacych na taką liczbe nie widze - wiedze informacje ze wyroki
    dotyczyły 5%procesów. Gdzie indziej ze było 100k procesów a wyroki dotyczyły 100
    osób. Wiec te tysiące albo sa wyczynem protestantów, inkwizycji swieackiej a nie
    koscielnej (a ja tylko o tej mówię) albo wyssane z palca.W tamtych czasach to
    naprawde nie była najbardziej krwiożercza instytucja - a ja zawsze namawiam, chcesz
    oceniac to oceniaj sprawiedliwie.

    > Nie razi Cie że należysz do organizacji winnej ludobójstwa?

    Nie, bo kk przeprosil za te bledy, a z kolei im do ludobójstwa daleko.

    b.

  • 196. Data: 2015-01-02 20:05:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-02 o 00:32, Maciek pisze:
    > Oferował życie wieczne przy przestrzeganiu określonych reguł, właściwie
    > nie dając wyboru, czyli: albo jesteś z nami i osiągniesz życie wieczne,
    > albo zostań sobie z resztą tych łachmytów, którzy po prostu umrą.

    Nie umra tylko nie beda w raju.
    Jezus mowil, ze trzeba zyc uczciwie, a dla lachmyt miejsca w raju nie
    bedzie. Zaklada sie, ze zycie to tylko droga do wiecznosci. A wiecznosc
    moze byc przyjemna lub nie.

    > Hitler
    > oferował panowanie nad niższymi rasami nieludzi przy zachowaniu
    > określonych reguł i tu również wybór był prosty: albo jesteś z nami i
    > żyjesz dostatnio, albo nie i w najlepszym wypadku żyjesz w raczej
    > kiepskich warunkach. Można się oburzać, ale każda religia coś obiecuje i
    > do spełnienia tych obietnic wymaga przestrzegania określonych reguł.

    Religia chrzescijanska nic Ci nie narzuca. Nie musisz nic robic i nie
    musisz wierzyc. Robisz co chcesz, a za zycie odpowiesz po smierci, a nie
    bedziesz zyl dostatnio dzis. Miedzy innymi wybory dzis dla wierzacych sa
    trudniejsze.

    Pozdro.. TK

  • 197. Data: 2015-01-02 20:07:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-02 o 00:15, k...@g...com pisze:
> [...]
    kasa to przy okazji.

    > To tak samo jak chrześcijaństwo.

    Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mi to nie przeszkadza.

    Pozdro.. TK

  • 198. Data: 2015-01-02 20:10:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-02 o 00:10, Maciek pisze:
    > Nie słyszałeś o misjach? Ludzie jeżdżą w różne dziwne części świata i
    > tłumaczą, że odpędzanie złych duchów przez szamana dymem z ogniska jest
    > bezsensowne, znacznie lepiej używać do tego certyfikowanego duchownego z
    > kadzidłem :->

    No i gdzie tu jakas bieda? Ostatecznie zamiana jednego artefaktu na
    drugi ma byc dla kogos problemem? Przeciez i tak sobie machali. Dla
    jednych misja to edukacja, a dla niewierzacych i tak nic nie zmienia.

    Pozdro.. TK

  • 199. Data: 2015-01-02 20:14:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-02 o 17:34, masti pisze:

    > wypraw krzyżowych nie było? Wypraw do nowego Świata też nie?
    > misji w Afryce też nie?
    > I one same miłosiernie ogniem imieczem krzewiły wiarę

    Zakladasz jakos dziwnie swiadomosc dawnych spoleczenstw na dzisiejszym
    poziomie i jednoczesnie historycznej plasczyznie setek lat wstecz.
    No takie byly czasy. W miare pewne granice panstwowe mamy tak naprawde
    stosunkowo niedawno. Na tym polega ewolucja.

    Pozdro.. TK

  • 200. Data: 2015-01-02 20:17:07
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 19:34:42 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    oceniac to oceniaj sprawiedliwie.

    > Nie, bo kk przeprosil za te bledy, a z kolei im do ludobójstwa daleko.

    30 sekund trzeba żeby sprawdzić liczby. Dalej nie piszesz ile zbrodni byś
    zaakceptował. Watykan przeprosił bo został do tego zupełnie niedawno zmuszony. Sam
    nie był specjalnie chętny do przeprosin. Dlaczego uważasz że Watykanowi daleko do
    ludobójstwa? Jeśli ta sama organizacja na przestrzeni kilku wieków pod swoim
    patronatem i przyzwoleniem morduje lub pozwala mordować ludzi to chyba jest to
    ludobójstwo. Nigdy kościelni zbrodniarze nie zostali ukarani, za to większość
    aktywnych została świętymi. Gdyby współczesna szeroko pojęta opinia publiczna nie
    złapała Watykanu za jaja to dalej by grali w chuja. W miarę jak będzie rosła ilość
    ateistów coraz więcej brudnych spraw związanych z kościołem będzie wywlekanych. Czy
    sto lat temu słyszał ktoś o wykorzystywaniu dzieci przez księży. Nikt nie słyszał.
    Ale to że nikt nie słyszał nie znaczy że takich zdarzeń nie było. A dzisiaj za to
    można wytoczyć proces biskupowi. W katolickiej Irlandii wyłażą brudy z katolickimi
    sierocińcami i domami samotnych matek prowadzonymi przez zakonnice. Jest wiele
    religii opartych na tym samym bogu Bogu. Świadkowie Jehowy na przykład. Nie ciągną za
    sobą ogona gwałtów i morderstw. Czy do wierzenie koniecznie musi być watykański
    pośrednik?