  • 181. Data: 2015-01-02 17:18:09
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 16:42:04 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    krwawa i terrorystyczna organizacja to ja prosze zeby siegnal w internet i znalazł
    informacje o szacunkowych ofiarach w stosunku do liczby procesów i je podał.
    Znalezienie takiej informacji trwa jakies 30 sekund - tylko wynik nie pokrywa sie z
    histerycznym okrzykiem "ta straszna inkwizycja" więc cięzko go tu przytoczyć.
    informacje znalazł i przekaz trzeba nieco zmodyfikować :)

    > Masz rację. Może przesadziłem. Do tych zabitych przez kościół doliczyłeś spalone
    czarownice czy to bez nich. Czarownic w Europie spalono ok 35000. W samum księstwie
    Nyskim ( takie się trafiło w googlarce) przez rok ( 1651-1652) spalono 250 kobiet. Po
    odliczeniu niedziel i świąt kościelnych wychodzi że jedną dziennie palono. Spalono je
    po procesach a nie w wyniku samosądów. Według Ciebie to mało czy dużo?

    Za dużo. Tyle ze przeoczyłeś zdanie " W księstwie nyskim osiągnęły one niebywałe
    rozmiary w skali Europy Środkowej i Śląska." Czyli 250 ofiar to był niebywały wynik.
    A co do europy - byłoby dobrze zebys do ofiar inkwizycji nie doliczał lekka ręką
    ofiar protestantów. Inkwizycja jest imprezą katolicką, protestantów sobie rozliczaj
    osobno, mnie nic do nich.
    A tu:
    "według dzisiejszych szacunków ponad 90% czarownic spalono w krajach protestanckich !
    W samych tylko Niemczech stracono ok. 100 000 (sto tysięcy) czarownic, podczas gdy
    całkowita liczba osób skazanych na śmierć przez Inkwizycję Hiszpańską przez cały
    okres jej trwania wynosi najwyżej 25 000 osób"
    to z tego linka: http://www.analizy.biz/marek1962/inkwizycja.htm
    (a całosc to przecież 600lat)
    Zatem: obiegowe opinie o inkwizycji sa mocno przesadzone.

    b.

  • 182. Data: 2015-01-02 17:25:00
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 17:18:09 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > (a całosc to przecież 600lat)
    > Zatem: obiegowe opinie o inkwizycji sa mocno przesadzone.

    W przypadku religii miłości i pokoju według Ciebie o ile za dużo i ile było by w sam
    raz? To nieistotne ze protestanci. W dalszym ciągu reprezentowali tą samą religię.

  • 183. Data: 2015-01-02 17:32:23
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Współcześnie stoi w Oświęcimiu spory obóz, zapewne też ci przeszkadza bo to
    > symbol kaźni przestępców skazanych prawomocnymi wyrokami.

    1. wskażesz te wyroki?
    2. wskażesz gdzie wiszą na ścianach modele obozu z ludzikami w komorach
    gazowych?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 184. Data: 2015-01-02 17:34:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Chrzescijanie chca podbic swiat?

    wypraw krzyżowych nie było? Wypraw do nowego Świata też nie?
    misji w Afryce też nie?
    I one same miłosiernie ogniem imieczem krzewiły wiarę

  • 185. Data: 2015-01-02 17:46:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 17:25:01 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
    > W przypadku religii miłości i pokoju według Ciebie o ile za dużo i ile było by
    w sam raz?

    A nie wiem ile by było w sam raz bo przeciez nie tylko o czary chodziło. Dla nas jest
    oczywiste ze oskarzenie o czary to bzdura - ale wtedy to nie mogli tego wiedziec. A
    własnie katolicyzm najbardziej ostrożnie podchodził do tematu i ofiar było najmniej.
    A że były - nie przecze. Niestety próba oceny bez osadzenia w kontekscie historycznym
    jest z załozenia ułomna.

    >To nieistotne ze protestanci. W dalszym ciągu reprezentowali tą samą religię.

    Ja sie wypowiadam jako katolik i przedstawiam punkt widzenia katolika.

    b.

  • 186. Data: 2015-01-02 17:53:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To co zawsze - to nie katolicy. Doktryna katolicka zakłada miłość bliźniego.

    czyli w Polsce nie ma katolików

  • 187. Data: 2015-01-02 17:57:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    >1. wskażesz te wyroki?

    japierdole

    >2. wskażesz gdzie wiszą na ścianach modele obozu z ludzikami w komorach
    >gazowych?

    niby czemu?

  • 188. Data: 2015-01-02 17:57:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 15:52, Budyń pisze:
    > Ano widzisz - znaczyłoby to ze dopuszczasz hipotezę historycznych
    > relacji o zmartwychwsatniu Jezusa jako prawdziwe? Tyle ze zostały zle
    > zrozumiane bo było to jak w przypadku tej babci mylnie zrozumiane? Tak?
    Oczywiście. Tylko moje dopuszczenie jednocześnie eliminuje jakieś
    cudowności tego procesu. Ot: ukrzyżowali go, ale błędnie uznali za
    zmarłego, którym się jednak nie okazał, choć dziwne, że potem nagle
    zniknął. Niestety hipoteza z usunięciem ciała przez nieznanych sprawców
    bardziej do mnie w tym przypadku przemawia.

    > no i co z tego? Babcia tez mogła zaginąc na 3 dzien...
    No ale nie znikła.

    > Teologii tu jeszcze chcesz?
    A co ma do tego teologia??

    > ja nie robie założeń eliminujących dowody. Tak robiono kiedys - cos
    > w stylu: bóg stworzył świat, zatem odrzucamy skamieniałosci jako dowody,
    > wy to przeprowadzacie tylko w druga stronę.
    > Jesli ideologia na moje logiczne rozumowanie wpływa to powinniscie
    > mnie łatwo skasować. Próbuj :)
    Ale jakie dowody? Właśnie o to chodzi, że dowodów żadnych nie ma. Są
    tzw. przekazy, które można by chyba bardziej traktować jako legendy, a
    jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś legendy uważał za jakieś dowody.
    Wszystko sprowadza się do tego, że to jest WIARA, więc dopuszcza się
    jako "dowody" informacje zupełnie niedorzeczne.

    PS: Hitler też właściwie zniknął. Parę osób twierdziło, że popełnił
    samobójstwo, a jego ciało spalono. Ale było też kilka osób, które
    twierdziły, że go po wojnie widziały. Pytanie: przeżył, czy
    zmartwychwstał? :->

    Maciek

  • 189. Data: 2015-01-02 17:59:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > japierdole

    tylko tyle?

    > niby czemu?

    skoro chcesz porównywać do krucyfiksów

  • 190. Data: 2015-01-02 18:02:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 17:53, masti pisze:
    > czyli w Polsce nie ma katolików
    Paru może by się znalazło, ale w te 90-pare procent jakoś nie wierzę ;-)
    Przede wszystkim kraje oparte na doktrynie katolickiej przestałyby dawno
    istnieć, gdyż miłość bliźniego uniemożliwia chyba wszelkie formy
    skutecznej obrony, poza nadstawieniem drugiego policzka ;-)

    Maciek