  • 291. Data: 2015-01-03 13:45:03
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 10:40, Budyń pisze:
    > Zieeeew, wysil sie. Czy ktos slyszal zeby twój ojciec zgwałcił
    > małego chłopca? Nikt o tym nie słyszał ale to przecież żaden dowód...
    Źle się wyraził: pedofilia to nie jest współczesny wymysł, a biorąc pod
    uwagę, że dopiero po latach wychodzą na światło dzienne takie kwiatki
    jak burdel w Watykanie, to drobiazgi typu bzyknięcie chłopca, czy
    dziewczynki nie są w historii jakimiś znaczącymi epizodami.

    > Jakie brudy? Cóż one złego zrobiły? Jak zaczniemy drążyć (nie za
    > bardzo mi sie chce) to okaże sie ze całe info masz spreparowane z
    > lewackiej pracy a sprawa jest jak zwykle rozdmuchana do granic
    > możliwości.
    Teściowa pracowała w prywatnej szkole prowadzonej przez siostry, żona
    skończyła takież prywatne liceum. Mam wyrobione zdanie o tych
    instytucjach z pierwszej ręki, że tak powiem :-)

    > Do wierzenia nie. Do zbawienia tak.
    No to już przynajmniej ustaliliśmy do czego jest potrzebny :->

    Maciek

  • 292. Data: 2015-01-03 13:50:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 10:47, Budyń pisze:
    > ja bym oczekiwał chociaż przeprosin od naszego aparatu
    > komunistycznego za współprace z okupantem,
    Jakich przeprosin?? Takich ludzi od wieków wieszało się na okolicznych
    drzewach po przejęciu władzy.

    > od ukrainców za zbrodnie na polakach w 1941.
    > Tak, to nie zniesie winy - ale czego moge oczekiwac wiecej?
    Od innych narodów to sobie można najwyżej oczekiwać. Za to można nie
    utrzymywać stosunków z narodami, które się ze swoją historią nie
    potrafią zmierzyć.

    Maciek

  • 293. Data: 2015-01-03 13:54:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 11:03, Maniek4 pisze:
    > Jakos nie czuje sie zniewolony. Mysle tez, ze to zaden wielki interes
    > dla ludzi kultu. Czasem da sie na tace, raz do roku w koperte i to
    > wszystko jak sie chce. Nie wiem co ma tu mnie zniewalac, ale rzecz jasna
    > ma prawo do wlasnego pogladu.
    Sięgnij do historii, w której znajdziesz zapewne wątki o dobrach
    kościelnych obrabianych przez przypisanych do nich ludzi, o wielkiej
    kasie idącej za stanem duchownym. Według Ciebie to żaden wielki interes,
    ale jakoś ten aparat nadal się utrzymuje i to niekoniecznie tylko z
    Twojej tacy i koperty. Gdyby kasa się skończyła, to wszystko na pysk by
    padło, ale raczej tego końca jeszcze nie widać.

    Maciek

  • 294. Data: 2015-01-03 13:57:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 11:03, Maniek4 pisze:
    > Jakos nie czuje sie zniewolony.
    Dodam jeszcze, że nie czujesz się zniewolony, bo obecnie masz mniejszy
    bądź większy wybór - dziś należysz do ludzi wierzących, jutro nie, albo
    się przeinaczasz. Kiedyś tego wyboru nie było.

    Maciek

  • 295. Data: 2015-01-03 14:09:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 11:15, Budyń pisze:
    > jesli chodzi o ksiezy to ja mam wymagania wieksze od innych -ale
    > oczwiscie tacy sie zdarzają. I zeby była jasna sprawa - to media
    > fałszują sprawe. Procent ksiezy pedofili i innych przestępców jest
    > znacznie mniejszy niz wsród innych zawodów. Ale to w mediach nie
    > przejdzie zeby to napisac.
    Media "fałszują" sprawę, bo wywlekają ją na światło dzienne, czyli robią
    coś co kiedyś nie miało prawa mieć miejsca. Jaki by ten procent nie był,
    to praktycznie żadna grupa zawodowa nie uzurpuje sobie prawa do
    nauczania jak należy żyć w sposób moralny, zgodny z naukami Chrystusa
    itp, żadna nie poucza innych, nie wytyka im "niemoralności", nie wymaga
    spowiadania się z każdego grzeszku. Jak zauważyłeś, w związku z
    powyższym, te wymagania są wyższe i funkcjonariusze kościoła powinni być
    czyści jak łza, a czarne owce wylatywać z hukiem na zbity pysk. Niestety
    Watykan wymyślił kiedyś, że takie sprawy należy zamiatać pod dywan i
    stąd cały problem.

    > to nieprawda oczywista - sam to wymysliłeś?
    Niestety to prawda, a przynajmniej taka jest (być może nie oficjalna,
    ale propagowana) wykładnia dla dzieci i młodzieży. Owszem, są inne
    religie, ale jedyna słuszna, dobra i gwarantująca zbawienie jest tylko
    jedna.

    > jesli wymysliłesz ze ukradne wiecej dzieki temu ze jestem katolem
    > (bo wiara, usprawiedliwienie itp) to jestes w głebokim lesie - i nic nie
    > zrozumiałeś...
    Niekoniecznie, ale łatwiej oczyścisz swoje sumienie: wyspowiadasz się,
    odbędziesz nałożoną pokutę i nawet jak coś Cię będzie w środku jeszcze
    gryzło, to przecież niewidzialny przyjaciel już Ci odpuścił.

    Maciek

  • 296. Data: 2015-01-03 14:13:22
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 22:44, Maniek4 pisze:
    > Pierwsze slysze.
    Widocznie jesteś takim typowym "papierowym" katolikiem ;-)

    Maciek

  • 297. Data: 2015-01-03 14:41:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 13:45:15 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Źle się wyraził: pedofilia to nie jest współczesny wymysł,

    popularnosc tego jest wspolczesnym wynalazkiem.

    > uwagę, że dopiero po latach wychodzą na światło dzienne takie kwiatki
    > jak burdel w Watykanie, to drobiazgi typu bzyknięcie chłopca, czy
    > dziewczynki nie są w historii jakimiś znaczącymi epizodami.

    podejrzenia/pomówienia nie są dowodami, ale zdaje sie ze to nie przeszkadza...

    > Teściowa pracowała w prywatnej szkole prowadzonej przez siostry, żona
    > skończyła takież prywatne liceum. Mam wyrobione zdanie o tych
    > instytucjach z pierwszej ręki, że tak powiem :-)

    Ooo, mordowały tam dzieci?

    > No to już przynajmniej ustaliliśmy do czego jest potrzebny :->

    Wiesz, gdyby sie okazało ze Boga nie ma to mnie po smierci bedzie wszystko jedno -
    ale gdyby jednak był -ty po swojej będziesz miał wyjątkowo głupią minę...

    b.

  • 298. Data: 2015-01-03 15:08:30
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 11:52:35 UTC+1 użytkownik Winiecki napisał:

    > ===========================
    > Bud.: Czy bank zawłaszcza przestrzen publiczną?
    > ============================
    > Win.: Tak, zawłaszcza - dla dobra publicznego.
    > Partia Franciszka zawłaszcza przestrzeń publiczną dla swojego dobra,
    > tylko i wyłącznie.
    ==============================
    Bud.: To jest generalnie jakas brednia - to że krzyż wisi to przestrzen jest
    zawlaszczona? Chyba nie rozumiesz tego słowa.
    ==========================
    Win.: Tak, krzyż zawłaszcza przestrzeń publiczną w takim samym sensie jak bank, bo o
    tym
    była mowa i to wyciąłeś.
    ====================================
    Bud.:
    Ale zauważ ze zasady dekalogu (pomijając pierwsze 2 dotyczące boga) opisują takie
    zasady życia społecznego które społeczenstwu sie po prostu opłacają.
    ===========================
    Win.:
    Dekalog jest propagowany w Polsce przez wiele organizacji religijnych.
    Nie musi zajmować się tym klika skompromitowana wieloma skandalami
    seksualno-finansowymi, wręcz niebezpieczna dla demokracji w Polsce,
    bo jest partią polityczną której bazą są ludzie uzależnieni od narkotyku.
    =============================
    Bud.:
    Zatem słuszne byłoby wsparcie kosciola w jego dzialaniach - a nie walka z nim.
    =============================
    Win.:
    Z organizacjami religijnymi nikt nie walczy w Polsce.
    Walka toczy się o trójcę świętą : władza, seks i pieniądze.
    Na tym polu partia Franciszka jest bardzo aktywna i odnosi sukcesy.
    Organizacje religijne nie mają takich aspiracji.
    Walka z partią Franciszka polega na zniechęceniu jej do bycia partią
    i zlikwidowaniu patologii seksualno-finansowych.
    ===============================
    Bud.:
    Chociazby kosztem mozliwosci wieszania symboli religijnych ktore cie tak boli.
    ============================
    Win.:
    Mylisz się. Mnie boli, że obok krzyża nie ma innych znaków religijnych,
    legalnych w Polsce. To powinno być automatyczne. Jak równość to równość.
    To by uczyło szacunku i tolerancji.
    Gęba pełna frazesów o miłości bliźniego, ale powiesić coś innego obok krzyża
    to już świętokradztwo. O to powinna zadbać sama partia Franciszka
    (dać przykład jako wiodąca), ale widać jeszcze nie dorośli do tego.
    > ============================
    > Bud.: Jestesmy w kraju, którego kultura oparta jest, czy tego chcesz czy nie, na
    tradycji chrzescijanskiej.
    > ==================================
    > Win.: Tradycja chrześcijańska nie może znaczyć dyktatura chrześcijańska.
    Bud.:
    Zgoda. I nie jest. Czy zmusza cie ktos do praktyk katolickich? Znów nie rozumiesz
    słowa dyktatura.
    Win.:
    W wielu środowiskach partia Franciszka jest dyktaturą.
    =======================================
    Bud.:
    Nikt nie mówi ze to co mamy jest idealne -być może jest tylko najlepsze z dostępnych?

    ======================================
    Win.:
    W Polsce są organizacje religijne, uznające dekalog i nie będące partiami
    politycznymi,
    nie mają takiego parcia na władzę, seks i pieniądze jak partia Franciszka w Polsce.
    =================

  • 299. Data: 2015-01-03 15:55:45
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 3 stycznia 2015 14:41:44 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    ale gdyby jednak był -ty po swojej będziesz miał wyjątkowo głupią minę...

    Czego byś nie zrobił to w przypadku gdyby istniał bóg Bóg będzie to jego dzieło. Bo
    zostałeś zaprogramowany. W każdym przypadku realizujesz jego plan. Jeśli jestem
    ateistą to znaczy że zostałem tak zaprogramowany, nie widzę powodu dla którego miałby
    mnie karać za to że robię to co on chce. Czy czujesz ulotność sytuacji?

  • 300. Data: 2015-01-03 16:40:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    Źródła różne podają że wymordowali ludność na sporym kontynencie.

    > Koścół kazał wymordowac? Jesli nie to znów wydziwiasz ze wspolczesnego punktu
    widzenia.

    Stalin był wspaniały tylko jego otoczenie go oszukiwało

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?