  • 11. Data: 2010-05-25 16:35:12
    Temat: Re: OT chinski fenomen
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:htgtn6$drn$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:htg66n$u0m$1@news.onet.pl...

    > Przez cichosiedzenie sie zmienilo?

    Przepraszam bardzo, byłeś w Chinach? Widziałeś co tam się dzieje? A u nas
    ile lat trwała transformacja bardzo małego kraju?

  • 12. Data: 2010-05-25 16:45:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przepraszam bardzo, byłeś w Chinach? Widziałeś co tam się dzieje? A u nas
    > ile lat trwała transformacja bardzo małego kraju?

    W Chinach potęga gospodarcza. Zbudowana w 20-30 lat
    Podatek importowy w Chinach 45% co oznacza, że do Chin nie wyeksportujesz
    nic.
    Chronią własny rynek.

  • 13. Data: 2010-05-25 16:48:05
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    wiadomości news:htgu87$fj4$1@news.onet.pl...

    > Przepraszam bardzo, byłeś w Chinach? Widziałeś co tam się dzieje? A u nas
    > ile lat trwała transformacja bardzo małego kraju?

    Nie rozumiem o co Ci chodzi? Co ma piernik do wiatraka?
    Chcesz tak sobie popisac przy okazji wyborow, czy to Twoj poglad na moja
    teze o malo oswieconym spoleczenstwie godzacym sie na gnebienie?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-05-26 07:55:55
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-25 18:27, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "shaman"<s...@p...wytnij.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie przeczytales linku. Sprawdz kto nie ma a kto ma.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie odnosiłem się do treści linka tylko do Twojej uwagi, że w dojrzałym
    społeczeństwie coś takiego by nie przeszło. Zresztą treść pod linkiem
    niczego nie zmienia - żaden kryzys nie dotyka wszystkich po równo. No
    chyba, że mówiąc o "dojrzałym społeczeństwie" miałeś na myśli takie, w
    którym każdy ma tyle samo.. ale to zdaje się już próbowaliśmy przerabiać...

    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2010-05-26 08:01:10
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-25 18:45, kiki pisze:

> [...]
    >
    > W Chinach potęga gospodarcza. Zbudowana w 20-30 lat
    > Podatek importowy w Chinach 45% co oznacza, że do Chin nie

    kiki - może zatem chciałbyś się wybudować w Chinach? ;P Tam pewnie za
    błędy wykonawcze można do ekipy strzelać.

    a co do tej potęgi... można to różnie liczyć - mnie jako szaraka
    najbardziej przekonuje metoda liczenia PKB na głowę mieszkańca.. i w tej
    statystyce Chiny nie wyglądają już tak imponująco.

    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2010-05-26 08:09:43
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-05-25 18:48, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Chcesz tak sobie popisac przy okazji wyborow, czy to Twoj poglad na moja
    > teze o malo oswieconym spoleczenstwie godzacym sie na gnebienie?

    Właśnie w tym sęk, że nie rozumiesz. Gdybyś rozumiał, to nie wymagał byś
    od Chińczyków żadnych powstańczych zrywów i nie pisał byś o "mało
    oświeconym społeczeństwie godzącym się na gnębienie".

    Ale to wszystko mniej ważne - najważniejsze żebyś się znał na
    budownictwie w naszych Polskich rodzimych warunkach :)

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2010-05-26 08:20:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Maj, 18:45, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    >
    > W Chinach potęga gospodarcza. Zbudowana w 20-30 lat
    > Podatek importowy w Chinach 45% co oznacza, że do Chin nie wyeksportujesz

    Kiki ale co ty bys tam chcial wwiezc? Przeciez tam wszystko jest
    tansze niz gdzie indziej. :)

    A jak beda chcieli jakas linie produkcyjna u siebie to albo ja ukradna
    i skopiuja albo zrobia wyjatek dla takiego towaru.
    Ty lepiej porownaj ile u nas wynosi podatek importowy. Jak nic
    zaplacisz 22% vat plus clo od 0 do co najmniej 16% (nie chce mi sie w
    tabelkach szukac maksymalnej - te 16% jest dla pojazdow) plus czasem
    akcyza.

    Czyli te chiny maja podobne obciazenia jak my.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 18. Data: 2010-05-26 08:36:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:htecbr$ftm$1@opal.futuro.pl...

    > A widziales relacje zarobkow zatrudnianych psychologow do zarobkow
    > robotnikow?
    > W dojzalym spoleczenstwie to by nie przeszlo, dla tego ciemnote daje sie tak
    > wykorzystywac. Zobaczymy jak dlugo oni sie dadza.

    Panie, taka demagogie to w prywatnej telewizji Pan szerz. :)

    Zarobki w Chinach są specyficzne bo:
    -Zwykly robol na tasmie zarabia malo. (te 30-40$)
    -Dobrze wyksztalcona klasa srednia dobija zarobkami do naszych
    (300-400$)
    -Ogromna masa ludzi ze wsi gdzie nie ma nic oprocz bambusu i błota
    puka do bram miast i jest gotowa pracowac za takie pieniadze bo
    _i_tak_maja_lepiej_niz_na_wsi_
    Nowo budowane bloki daja im tak ogromny skok jakosci zycia ze nawet
    pojedyncze pokoje i wspolne lazienki im nie przeszkadzaja.
    -Oni sa na dorobku, statystycznie sa w gorszej sytuacji niz my za
    kryzysowego PRL-a ale maja dostep do techniki jakiej my zesmy nie
    mogli miec.
    -Maja mniejsze koszty zycia.

    Oczywiscie mozna przeciwstawic tutaj jakis zamordyzm czy szachrajstwa
    rzadzacych w chinach ale to jest wszedzie. U nas tez i pewnie wcale
    nie mniej...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2010-05-26 09:30:23
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie odnosiłem się do treści linka tylko do Twojej uwagi, że w dojrzałym
    > społeczeństwie coś takiego by nie przeszło.

    OK, no ja staram sie trzymac tematu moze nieco scislej, ale niech bedzie.

> [...]
    > wszystkich po równo. No chyba, że mówiąc o "dojrzałym społeczeństwie"
    > miałeś na myśli takie, w którym każdy ma tyle samo.. ale to zdaje się już

    To moze nie do konca o to chodzi. Nikt nikomu nie zabrania zarabiac nie
    wiadomo ile, ale czy normalnym jest dysproporcja nie tylko w zarobkach o
    czym w linku, ale rowniez w czasie pracy? Pracownicy nie rozmawiaja ze soba
    po pracy bo nie maja sily, popelniaja samobojstwa i takie tam. Za to
    przyjada ratowac ich psycholodzy zarabiajacy 7tys. z kawalkiem do ludzi
    zarabiajacych za prace ponad sily 1700 jak pamietam. Moze ktos uwazac, ze to
    dojrzale spoleczenstwo. Dla mnie to raczej feudalizm. Ludzie przyzwyczajacy
    do zycia w g..nie, nie zdajacy sobie sprawy, ze moze byc inaczej. Przy
    fabrykach trzymaja ich w hotelach robotniczych i zywia, biorac za to polowe
    pensji. Nie bardzo moga wychodzic wieczorem z hotelu, zreszta po co i z
    czym? Ktos kto sie interesuje ten wie i widzi, kto inny moze nie miec
    pretensji do samych cycfr.
    Co do kryzysu. Kryzys ma to do siebie, ze ludzie staja sie biedniejszymi,
    ale w glowie maja to samo. Moga stac pod brama i zebrac o chleb, bo natury
    sie nie oszuka, ale swiadomi swoje sytuacji daza do jej poprawy adoptujac
    sie do istniejacej sytuacji. Nie wielu jest ludzi pozbawionych bogactwa
    godzacych sie na spanie w smietniku do konca zycia bo to akurat im sie
    podoba. W Chinach jakby jest odwrotnie, mozna ich przestawiac z jednej
    maszyny do drugiej a oni nawet tego nie zauwaza. Nawet nie do konca wiedza
    ile zarabiaja na reke, nie wiedza ile w ogole mogli by zarabiac i jak zyc.
    To jest wlasnie swiadomosc.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-05-26 09:36:37
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >Nowo budowane bloki daja im tak ogromny skok jakosci zycia ze nawet
    >pojedyncze pokoje i wspolne lazienki im nie przeszkadzaja.

    Masz racje, dojrzale. Wiedza jak mozna zyc...

    Podro.. TK