  • 1. Data: 2010-05-24 08:49:54
    Temat: Domek z bala - odstająca dykta od ściany
    Od: Nasir <a...@k...kasuj.com.pl>

    Witam
    Proszę o pomoc bo na budownictwie znam się tyle co przeciętna babcia na
    mechanice kwantowej.

    Chciałbym zakupić domek na wsi z bala. Domek z zewnątrz ładnie się
    prezentuje, jest oszalowany i ma położony nowy dach z blacho-dachówki Z
    tego co się zorientowałem to był wybudowany jeszcze przed wojną. Na stan
    dzisiejszy, według właściciela, jest ocieplony wełną mineralną.
    Niepokoi mnie jedna rzecz. W dużym pokoju na ściany przyklejona (?) jest
    dykta a na nią papierowa tapeta. Ta dykta jednak odchodzi od ściany to
    są miejscowe dość spore wybrzuszenia (na około 10-15 cm od ściany ) .
    dotyczy to wszystkich ścian. Głównie w dolnych partiach ,ale także i w
    połowie wysokości. Właściciel tłumaczy się że tak się zrobiło gdy trwały
    prace przy wymianie pokrycia dachu eternitu na blacho-dachówkę.
    Co o tym sądzicie i byście zrobili na moim miejscu ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-24 16:03:03
    Temat: Re: Domek z bala - odstająca dykta od ściany
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 24 Maj, 10:49, Nasir <a...@k...kasuj.com.pl> wrote:
> [...]
    > prace przy wymianie pokrycia dachu eternitu na blacho-dachówkę.
    > Co o tym sądzicie i byście zrobili na moim miejscu ?

    czyli pewnie zalalo i sie płyta pilśniowa pofalowała. trzeba to zerwac
    i wysuszyc konstrukcje. zanim kupisz zapros na ogledziny ciesle lub
    innego stolarza (ale takiego ktory jest wyuczony na pracyw w drewnie a
    nie na montazu kuchni z plyt) i niech zerkna na to skoro Ty masz
    nieweilkie pojecie jak sam twierdzisz... zaplacisz za ogledziny a moze
    Ci to uratowac mnostwo kasy i nerwow.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 3. Data: 2010-05-25 11:29:34
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 24.05.2010 10:49, Nasir wrote:
> [...]
    >
    > Chciałbym zakupić domek na wsi z bala. Domek z zewnątrz ładnie się
    > prezentuje, jest oszalowany i ma położony nowy dach z blacho-dachówki Z

    Co to znaczy oszalowany? Oblozony plastikowymi panelami?
    Jezeli tak to prawdopodobnie drewno pod nim jest juz w fatalnej kondycji.

> [...]
    > prace przy wymianie pokrycia dachu eternitu na blacho-dachówkę.
    > Co o tym sądzicie i byście zrobili na moim miejscu ?

    Zrobil bym ekspertyze, z odkrywka tej dykty, z badaniem stanu krokwi.
    Tak stary dom moze byc na wskros przegnity lub zaatakowany przez szkodniki.
    S.

  • 4. Data: 2010-05-25 13:53:38
    Od: Nasir <a...@k...kasuj.com.pl>

    > Co to znaczy oszalowany? Oblozony plastikowymi panelami?
    > Jezeli tak to prawdopodobnie drewno pod nim jest juz w fatalnej kondycji.

    Są to pomalowane deski.

    > Zrobil bym ekspertyze, z odkrywka tej dykty, z badaniem stanu krokwi.
    > Tak stary dom moze byc na wskros przegnity lub zaatakowany przez szkodniki.
    > S.
    To jest możliwe aczkolwiek wiele słyszałem że domy z nieodsączanego z
    żywicy bala są bardziej odporne na pasożyty i wilgoć.

    Czy ktoś mógłby polecić firmę z okolic północnego Mazowsza (okolice
    Ostrołęki), która zajmuje się takimi ekspertyzami ?