  • 1. Data: 2010-05-23 21:10:35
    Temat: Likwidacja trawnika na postój samochodów
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy w kontekście tego wyroku http://www.zarzadca.pl/content/view/637/94/
    zlikwidowanie części gruntu wspólnoty mieszkaniowej (trawnik) i wyłożenie
    żuzlem w celu umozliwienia postoju samochodów osobowych mieszkańców będzie
    legalne (bez zgłoszenia i pozwolenia)?

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-05-23 23:20:23
    Temat: Re: Likwidacja trawnika na postój samochodów
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żuzlem w celu umozliwienia postoju samochodów osobowych mieszkańców będzie

    IMHO tak - będzie legalne bo trawnik nie jest budowlą i samo wyłożenie go
    nawierzchnią inną niż trawa nie czyni z niego budowli i nie podlega
    regulacjom prawa budowlanego. Nie ma specjalnej różnicy czy właściciele
    terenu będą parkowac swe samochody na części działki porośniętej trawą czy
    też na częsci wysypanej jakąś inną nawierzchnią. Nie wolno tylko zrobić z
    tego budowli, czyli odgraniczyć kawężnikami, wyprofilować terenu, wykonać
    drenażu, wyznaczyć miejsc postojowych....
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-24 00:02:02
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 23:10:35 +0200, Piter S. napisał(a):

    > wyłożenie żuzlem w celu umozliwienia postoju samochodów osobowych
    Uhm ale dlaczego zuzlem? Przeciez to bedzie sie pylilo na maksa (o ile
    kiedys przestanie padac :).
    Nie lepiej jakims zwirem/tluczniem/pospolka?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-05-24 05:57:03
    Od: M <M...@w...pl>

    Piter S. pisze:
> [...]
    > żuzlem w celu umozliwienia postoju samochodów osobowych mieszkańców będzie

    Zależy od WZ/planów. Jeśli masz ograniczenie na procent powierzchni
    biologicznie czynnej to IMHO nie możesz zamienić trawnika na żużel

    M.

  • 5. Data: 2010-05-24 16:06:01
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego budowli, czyli odgraniczyć kawężnikami, wyprofilować terenu, wykonać
    > drenażu, wyznaczyć miejsc postojowych....

    A jeśli trawnik jest od części przeznaczonej do ruchu samochodów
    odgraniczony krawężnikiem, to czy można go zlikwidować na szerokości, która
    będzie wysypana żwirem?

    --
    Piotrek

  • 6. Data: 2010-05-24 16:12:10
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy od WZ/planów. Jeśli masz ograniczenie na procent powierzchni
    > biologicznie czynnej to IMHO nie możesz zamienić trawnika na żużel
    >
    > M.

    Budynek jest z lat 70. żadnych planów nie widziałem, powiem że nie ma, bo
    dokumentację dopiero odtwarzamy (inwentaryzacją obiektu).

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2010-05-24 16:34:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Budynek jest z lat 70. żadnych planów nie widziałem, powiem że nie ma, bo
    > dokumentację dopiero odtwarzamy (inwentaryzacją obiektu).

    Mowa jest o planie zagospodarowania przestrzennego robionego przez
    gminy/dzielnice, a nie o dokumentacji obiektu.

  • 8. Data: 2010-05-24 16:41:57
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hte9q1$s41$1@news.onet.pl...

    > Mowa jest o planie zagospodarowania przestrzennego robionego przez
    > gminy/dzielnice, a nie o dokumentacji obiektu.

    Hm, a jak sprawdzić? To jest w końcu prywatny teren, w aktach notarialnych
    nic nie ma, w księgach wieczystych też.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2010-05-24 16:45:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hte9q1$s41$1@news.onet.pl...

    > Hm, a jak sprawdzić? To jest w końcu prywatny teren, w aktach notarialnych
    > nic nie ma, w księgach wieczystych też.

    Własność terenu nie ma najmnijeszego znaczenia. trzeba iść do urzędu
    gminy/miasta/dzielnicy do wydziału planowania przestrzennego i tam się
    dowiadywać. Można też próbować sprawdzić na stronach urzędu.

  • 10. Data: 2010-05-24 17:10:51
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hteaeq$uc2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > gminy/miasta/dzielnicy do wydziału planowania przestrzennego i tam się
    > dowiadywać. Można też próbować sprawdzić na stronach urzędu.

    W PZP jest zapis:
    - dla zabudowy jednorodzinnej zaleca się przeznaczyć pod nowoprojektowaną
    zabudowę (w tym utwardzone nawierzchnie, dojazdy i dojścia, parkingi i
    tarasy) maksymalnie do 50% (dla zabudowy szeregowej), maksymalnie do 30%
    (dla zabudowy bliźniaczej), maksymalnie do 30% (dla zabudowy wolnostojącej)
    powierzchni działki; pozostałą część należy użytkować jako czynną
    biologicznie,

    z tym, że nie jest to nowoprojektowana zabudowa, a istniejąca. I jest to
    budynek 20-rodzinny. Czy jak to czytać?

    --
    Piotr