  • 1. Data: 2010-05-23 14:44:57
    Temat: Żółta folia paroprzepuszczalna
    Od: "Pawel" <P...@g...pl>

    Zostało mi sporo żółtej folii z zabudowy poddasza. Chcę ją wykorzystać pod panele
    jako izolację.Ale pytanie którą stroną ją ułożyć? Chyba tę paroprzepuszczalną do
    podłogi ale jak ją odróżnić od tej strony nieprzepuszczalnej?

  • 2. Data: 2010-05-23 21:13:38
    Temat: Re: Żółta folia paroprzepuszczalna
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-05-23 16:44, Pawel pisze:
> [...]
    > pod panele jako izolację.Ale pytanie którą stroną ją ułożyć? Chyba tę
    > paroprzepuszczalną do podłogi ale jak ją odróżnić od tej strony

    Nie wiem i nie chce Ci mieszać ale jak żółta folia została Ci z zabudowy
    poddasza to jest to raczej folia paroszczelna a nie
    paroprzepuszczalna... Przy takiej foli to nie ma znaczenia bo ona jest
    paroszczelna w obie strony.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-05-23 21:13:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Pawel" <P...@g...pl> wrote in message
[...]

    A nie paroizolacyjna? Coś sie nie pomyliło ?

  • 4. Data: 2010-05-23 23:55:09
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    panele jako izolację.Ale pytanie którą stroną ją ułożyć? Chyba tę
    paroprzepuszczalną do podłogi ale jak ją odróżnić od tej strony

    Membrana paroprzepuszczalna nie jest wlasciwa jako podkladowa pod panele. Do
    tego celu stosuje sie inna folie, mikrobabelkowa, majaca wlasciwosci sprezysto-
    plastyczne. I ona jest paro i wodoszczelna. Folia podkladowa ma grubosc rzedu
    1-2 mm i jej celem jest wyrownanie drobnych nierownosci podloza oraz pelna
    hydroizolacja tego tego podloza. Na ogol pomieszczenia pod stropem sa
    chlodniejsze i para wodna z powietrza bedzie przenikac w dol nawilgacajac
    strop. Aby tego uniknac to podloze sie izoluje. Wtedy nawilgacaja sie nieco
    tylko same panele. Latem nieco pecznieja, zima kurcza i dlatego nalezy
    zostawiac marginesy przy scianach rzedu 1-2 cm.
    Natomiast na poddaszu, nad termoizolacja welniana (welna mineralna czy szklana
    oczywiscie) stosuje sie membrany paroprzepuszczalne. Taka membrana pelni
    podwojna funkcje; w przypadku przecieku pokrycia dachu woda splywa po niej jak
    po kaczce a para wodna z powietrza, od dolu przenika przez nia jak przez sito.
    Dzieki temu ta wilgoc od dolu przedostaje sie przez te membrane nad nia i nie
    kondensuje w izolacji czyli welnie. I dalej szczelina wentylacyjna nad
    membrana ta para wedruje sobie przez wentylacje szczytowa do atmosfery.
    Tak, ze kolor folii nie przesadza o jej wlasciwosciach; folia zolta innego
    producenta moze byc ewidentnie paroszczelna i na odwrot. Membrane
    wysokoparoprzepuszczalna mozna sprawdzic przedmuchujac przez nia powietrze
    ustami; ona powinna sie dac z trudem przedmuchac. Natomiast folia paroszczelna
    nie.
    Sa to materialy nowe i jak dotad panuje pewien balagan. Nawet w nazewnictwie
    moim zdaniem powinno sie nazywac folie paroprzepuszczalna membrana lub jakos
    inaczej aby nie mylic z normalnymi foliami w tym metalowymi, ktore tradycyjnie
    sa raczej szczelne.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-05-24 21:34:46
    Od: "Pawel" <P...@g...pl>

> [...]
    > poddasza to jest to raczej folia paroszczelna a nie paroprzepuszczalna...
    > Przy takiej foli to nie ma znaczenia bo ona jest paroszczelna w obie
    Faktycznie, mój błąd.Chyba spokojnie mogę ją wykorzystać jako izolację pod
    piankę.Dzięki wszystkim za odpowiedź.