  • 1. Data: 2010-05-24 14:02:57
    Temat: Kable po podłodze w piwnicy
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Mam właśnie kończoną instalację, kable w piwnicy idą po podłodze.

    niestety ale zalało piwnicy, 3cm ale zalało.

    Elektrycy mowią, że to nie ma znaczenie, bo będą zalane
    przy zalewaniu posadzki.
    http://www.baborow.com/instalacje/cimg0846.jpg

    wolałbym aby były w scianach powyzej 60cm.

    i teraz jak w przyszłości jak przyjdzie woda, mało prawdopodobne, bo drenaz
    muszę wpuscic do kanalizacji.

    czy będe musiał wyłaczać na bezpiecznikach prąd?

    Według elektryków, nie bo przez izolacje nie przejdzie woda.

    mieliby więcej roboty, dlatego puscili po podłodze

  • 2. Data: 2010-05-24 14:04:43
    Temat: Re: Kable po podłodze w piwnicy
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    trochę nieskładnie napisałem:),
    ale tak to jest, kiedy się rozmawia z kimś przez telefon
    i piszę newsy na grupę

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-24 14:06:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    generalnie w większosci domów instalacje idą po podłodze, jeśli od początku
    nie mieliście ustalone że mają iść poo scianach tylko po prostu mieli zrobić
    prawidłowo instalację to powinieneś zapłacić za przeróbki

  • 4. Data: 2010-05-24 14:06:23
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > generalnie w większosci domów instalacje idą po podłodze, jeśli od
    > początku nie mieliście ustalone że mają iść poo scianach tylko po prostu
    > mieli zrobić prawidłowo instalację to powinieneś zapłacić za przeróbki

    i tak też zrobię, tylko czy warto to przerabiać?

  • 5. Data: 2010-05-24 14:30:38
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Amir pisze:
    > Mam właśnie kończoną instalację, kable w piwnicy idą po podłodze.

    To co jest na zdjęciu to nie są kable tylko przewody. Z własnego
    doświadczenia wiem, że izolacja na przewodach w kontakcie z wodą dość
    szybko ulega starzeniu.
    Niestety nigdy nie widziałem kilkuletniego przewodu leżącego w wilgotnym
    betonie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2010-05-24 14:43:20
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > i tak też zrobię, tylko czy warto to przerabiać?

    Nie koniecznie

  • 7. Data: 2010-05-24 15:16:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Czeresniak" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > szybko ulega starzeniu.
    > Niestety nigdy nie widziałem kilkuletniego przewodu leżącego w wilgotnym

    Dla mnie to jest kuriozum :-) Te kable do stania wilgoci sie nie nadają. To
    jest łazienka i zawsze jakaś woda tam wcieknie.
    Będziesz miał taniec pogo pewnego dnia albo więcej różnicówka nie pozwoli ci
    włączyć obwodu :-)
    Ja nie mam słów do takiego partactwa. Ale ja jestem radykalny.
    Na seri nie widzę żeby ktoś kładł kable w PCV w podłodze :-)
    Ech szkoda gadać.

    Weź następnym razem daj cynk z wyprzedzeniem jakiejś konkretnej roboty to
    wypunktujemy ci jak być powinno, a nnie teraz po fakcie.

  • 8. Data: 2010-05-24 15:26:54
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Na seri nie widzę żeby ktoś kładł kable w PCV w podłodze :-)
    > Ech szkoda gadać.

    co ty piszesz człowieku to żer twoja budowa to pełen indywidualizm i że u
    Ciebie się płaci paragonami za pracę to nie znaczy że wszędzie tak musi byc,
    większość budów ma prowadzona instalacje w podłodze i nic w tym złego nie ma

  • 9. Data: 2010-05-24 15:28:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    http://www.baborow.com/instalacje/cimg0848.html
    Ty wiesz, że do tej papy wystającej spod ścian fundamentowych musisz dogrzać
    palnikiem papę na całej powierzchni piwnic? jak to teraz zrobisz skoro sa
    tam przewody ?

  • 10. Data: 2010-05-24 15:34:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message

> [...]
    > byc, większość budów ma prowadzona instalacje w podłodze i nic w tym złego

    Tak szczególnie w izolacji z PCV na nieizolowanym wilgociowo chudziaku w
    piwnicy i w łazienkach :-) Trzeba miec nierówno pod sufitem żeby takie
    rzeczy wyprawiać. Kable, które robią się czasem ciepłe chcesz w styropian
    chować? Zawilgocone pomieszczenia. Czy kable mają chociaż napis 750V ? Ale
    jakie to ma znaczenie.
    To że większość jest idiotami i tak robi, że większość muruje szczyty ponad
    ocieplenie nie oznacza, że tak trzeba robić.