  • 11. Data: 2010-05-24 15:37:11
    Temat: Re: Kable po podłodze w piwnicy
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    news:hte5ra$fiv$1@news.vectranet.pl...

    http://www.youtube.com/watch?v=nxq3wUrKYOw

  • 12. Data: 2010-05-24 15:47:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
    news:hte0ub$j14$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam właśnie kończoną instalację, kable w piwnicy idą po podłodze.

    Jeszcze ci powiem jedno.

    Kable elektryczne kładzie się w tynku po to żeby tynk odprowadzał od nich
    ciepło, przez co zyskują większą obciążalność, o kilkadziesiąt % i są
    znacznie mnie podatne na zapłon, bo sie po prostu nie zapalą.
    Prowadznie kabla w nieszczelnym korytku powoduje to, że te kable dostaną
    wody oraz mają zamkniętą przestrzeń cyrkulacji powietrza chłodzącego i są
    opatulone z 3 stron styropianem izolującym co jeszcze bardziej zmniejsza ich
    wytrzymałość na obciązenia.

  • 13. Data: 2010-05-24 16:08:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
> [...]

    O tu sobie zobacz http://www.baborow.com/instalacje/cimg0839.html
    Co za kretyn to zrobił???????????
    Tam ma się izolacja łączyć z izolacją, a nie mają lecieć kable.
    Wziąłbym kija i ich wypędził. jak nie zapłaciłeś za przewody to niech je
    zdejmą i sobie zabiorą !

  • 14. Data: 2010-05-24 19:55:40
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > opatulone z 3 stron styropianem izolującym co jeszcze bardziej zmniejsza
    tzn, ze lepiej bez korytek zalac je w betonie?

  • 15. Data: 2010-05-24 19:56:47
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > http://www.baborow.com/instalacje/cimg0848.html
    > Ty wiesz, że do tej papy wystającej spod ścian fundamentowych musisz
    > dogrzać palnikiem papę na całej powierzchni piwnic? jak to teraz zrobisz
    > skoro sa tam przewody ?

    tak wiem, zwrocilem im uwagę wcześniej na to, teraz tak zrobili, ze moze
    podniesc krorytka

  • 16. Data: 2010-05-24 20:43:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    amir napisal:
    > tzn, ze lepiej bez korytek zalac je w betonie?

    Z uwagi na chłodzenie? Tak. Z uwagi na naprężenia mechaniczne
    odradzam w ogóle kładzenie przewodów w podłodze, bo na styku
    podłogi ze ścianą mogą pojawić się znaczne obciążenia cykliczne
    działające zmęczeniowo. I przewód szlag trafi.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-05-24 20:50:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > tak wiem, zwrocilem im uwagę wcześniej na to, teraz tak zrobili, ze moze
    > podniesc krorytka

    Weź kij i wypędź partaczy nie płacąc grosza. Prąd kładzie się od góry żeby w
    raziw zalania nie pozabijał

  • 18. Data: 2010-05-24 20:57:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > tzn, ze lepiej bez korytek zalac je w betonie?

    oczywiście ale w tynku ścian nie podłogi
    W podłodze masz pozamiatane.
    Po pierwsze musisz dać tam na te chudziaki dysperbit i odczekać aż wyschnie.
    Wodny preparat żeby nie jadł styropianu.
    Na to dajesz papę termozgrzewalną modyfikowaną SBS-em, która też nie zjada.
    papę grzejesz 15cm na ścianę i schodzisz do izolacji poziomej fundamentów
    (to co wystaje) zgrzewasz i dalej lecisz po podłodze.. Musisz zrobić wannę z
    papy.
    Na to kładziesz folię budowlaną jedną wartswę, JEDNĄ! I dopiero rozkładasz
    styropian.
    Na styropian kładziesz 2 warstwy folii budowlanej DWIE ! Jedna będzie w
    kontakcie z betonem posadzki, a druga ze styropianem, a pomiędzy foliami
    bedzie poślizg.
    To sie wszystko będzie ruszać, pracować termicznie więc pourywa ci tą
    instalację, której tam być nie powinno.
    W piwnicach bezwzglednie instalację powinieneś zrobić na ścianach ponad
    nadprożami drzwi.
    Teraz to możesz strzelić sobie w głowę :-)

  • 19. Data: 2010-05-24 20:59:38
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > podłogi ze ścianą mogą pojawić się znaczne obciążenia cykliczne
    > działające zmęczeniowo. I przewód szlag trafi.

    Tak to prawda Jeszcze chudziak pracuje względem ław, może sie zapdać.
    Szkoda gadać. Kij w dłoń i przez łeb.

  • 20. Data: 2010-05-24 21:01:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kiki napisal:
    > Weź kij i wypędź partaczy nie płacąc grosza. Prąd kładzie się od góry żeby w
    > raziw zalania nie pozabijał

    Dokładnie! A jak ktoś ma wątpliwości to radzę sobie poczytać,
    jak zakończył żywot Olgierd Jedlina z Kingsajzu, tzn. Jacek Chmielnik ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek