  • 1. Data: 2009-11-17 21:27:01
    Temat: Obsypywanie fundamentów - pytanie
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Piwnica klasyczna poziom podłogi 2 metry poniżej gruntu.
    Poniżej metr lub dwa żwiru, później warstwa nieprzepuszczalna koło metra i
    znowu grunt przepuszczalny. Oczywiście drenąz daję bo nie jest to żaden
    wydatek przed obsypaniem , a mam gdzie to odprowadzic. ściany fundamentowe
    na to dysperbit , na to ocieplenie styrodurem, na to folia kubełkowa. Teraz
    dylemat - szukałem po necie i sa dwie szkoły. Jedna mówi ,że obsypujemy na
    pełna wysokośc fundamentów materiałem przepuszczalnym, druga ,że tylko max
    50 cm powyżej drenażu i ławy żwir , a powyżej może byc materiał
    nieprzepuszczalny np glina. Będe wdzięczny za opinie. Wykonawca jest za 1
    rozwiązaniem, kierbud sugeruje drugie.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-11-17 22:30:43
    Temat: Re: Obsypywanie fundamentów - pytanie
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > 50 cm powyżej drenażu i ławy żwir , a powyżej może byc materiał
    > nieprzepuszczalny np glina. Będe wdzięczny za opinie. Wykonawca jest za 1

    Pisalem juz kiedys o tym wiec w skrocie. Dno wykopu wykladasz geowloknina,
    ktorj nadmiar przybijasz gwozdziami do skarpy wykopu. Ukladasz rury sprawdzajc
    spade kminimum 1 cm/m. Na nie sypiesz zwir i go uklepujesz. Wystarczy 0.3 -
    0.5 m. Na niego kladziesz pas geowlokniny i na nia grunt rodzimy. I to trzeba
    dobrze ubijac warstewkami 5-10 cm.
    Jak widzisz preferuje opcje 1, ktora jest tansza. Widzialem tez i sam
    stosowalem pionowe rury wentylacyjne od zwiru do przyszlej powierzchniterenu.
    U Ciebie role wentylacyjna bedzie spelniac folia kubelkowa.
    Powierzchnie "zasypu" korzystnie jest uformowac w lekkim spadku od domu, wtedy
    woda opadowa nie bedzie stagnowac.

    W przypadku zastosowania zwiru do samej powierzchni nie trzeba styropianu ani
    folii. jedynie geowloknina jest niezbedna aby grunt drobnoziarnisty nie
    wypelnil porow w zwirze. Taka gruba warstwa zwiru bardzo dobrze robi za
    warstwe izolacyjna, ocieplajaca sciany. Wada jest mozliwosc zakolmatowania
    zwiru przez wody opadowe, bloto itp.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-11-17 23:06:58
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > U Ciebie role wentylacyjna bedzie spelniac folia kubelkowa.
    > Powierzchnie "zasypu" korzystnie jest uformowac w lekkim spadku od domu,

    Dzieki, czyli emerytowany kierownik budowy ma rację.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 4. Data: 2009-11-18 00:26:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Lis, 22:27, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pełna wysokośc fundamentów materiałem przepuszczalnym, druga ,że tylko max
    > 50 cm powyżej drenażu i ławy żwir , a powyżej może byc materiał

    Drenaz generalnie ma za zadanie obnizyc poziom wod.. GRUNTOWYCH. A te
    jak wiadomo przychodza z dolu, nie z gory :) Wiec IMHO wystarczy
    obsybka 50cm powyzej lawy, a powyzej glina - pod warunkiem, ze zadbasz
    (i masz mozliwosci) o odprowadzenie deszczowki naplywajacej w kierunku
    domu.

    Ja tylko z frontu (bo buduje na malej skarpie i z frontu moze plynac
    do mnie duza rzeczka;) dalem material przepuszczalny az do gory. Po
    bokach juz zasypalem glina :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-18 16:24:28
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > do mnie duza rzeczka;) dalem material przepuszczalny az do gory. Po
    > bokach juz zasypalem glina :)
    > pozdr.

    > Adam Sz.

    To sie chyba wiaze z wymiana gleby na takiej powierzchni. Bo najpierw
    jakis material o duzej frakcji (tylko zwir przchodzi mi do glowy) a na
    to ziemia ale z duza iloscia torfu (jesli chcesz miec trawe)

    Pozdrawiam
    Dy