  • 1. Data: 2009-11-17 21:23:11
    Temat: Szfa, garderoba, zabudowa
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Wymyslilem sobie, ze z czesci sypialni, a dokladniej róg pokoju o pow. 6m2
    wydziele garderobe. Wyobrazam to sobie w ten sposób, ze dodatkowe scianki
    wykonam z plyt G-K. W dluzszej sciance (3m) od strony sypialni chce wykonac
    wneke o glebokosci ok. 15cm pod telewizor LCD oraz pod nim glebsze pólki na
    sprzet na dekodery, odwtwarzacze DVD itp.. Po stronie krótszego boku (2m)
    maja byc zamontowane drzwi.
    Wewnatrz garderoby maja byc pólki oraz wieszaki.
    Mysle, zeby wszystko pomontowac na profilu UD28. Od zewnatrz plyta G-K, a
    wewnatrz jakas plyta pazdziezowa, laminowana.

    W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1. Czy ktos z Was juz cos takiego robil. Moze dysponuje zdjeciami swoich
    rozwiazan lub rozwiazan znalezionych w necie ? Brakuje mi "Weny twórczej",
    zeby to zrobic w miare fikusnie, a zarazem praktycznie.
    2. Czym przykrecic plyty wewnatrz, zeby nie bylo na wierzchu wkretów ? W
    ostatecznosci pomontuje ocynkowanymi wkretami samowiercacymi z plaskimi
    lbami. Sruby wpuszczane i zakrywane plastikowymi zatyczkami raczej odpadaja,
    bo mysle o jak najcienszych plytach np. 10mm.
    3. Czy istnieja blaty o szerokosci 50 oraz 60 cm wykanczane zaokragleniem z
    2 stron ?
    4. Jakiej firmy polecacie dobre farby lateksowe, zmywalne i niescieralne ?
    Potrzebuje pomalowac nia sciany, na których beda zamontowane pólki z
    odzieza. Chodzi o to, zeby odziez sie nie brudzila od sciany, a w razie
    potrzeby mozna bylo te sciane przetrzec wilgotna szmatka z kurzu. Moze
    jakies inne rozwiazania ?
    5. Jakie polecacie w miare dobre i tanie systemy zabudowy szaf tzn. pólki
    druciane, koszyki, listwy montazowe, uchwyty itd. ?
    6. Czy sa produkowane takie pólki do systemów o dlugosci 3m i szerokosci 30
    oraz 40cm ?
    7. Jak zapewnic wentylacje oraz zabezpieczyc przed przedostawaniem sie kurzu
    ? Moze jakies kratki wentylacyjne z wymiennymi filtrami przeciwkurzowymi ?

  • 2. Data: 2009-11-18 08:18:59
    Temat: Re: Szfa, garderoba, zabudowa
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > rozwiazan lub rozwiazan znalezionych w necie ? Brakuje mi "Weny twórczej",
    > zeby to zrobic w miare fikusnie, a zarazem praktycznie.
    Ja w taki sposób wydzielilem spizarnie od kuchni. Profile scienne UW, CW 50
    mm, do tego wzmocniony profil do otworu drzwiowego 50 mm. Na zwyklym profilu
    sciennym nie wyobrazam sobie wieszac drzwi. Od wewnatrz jeszcze mam
    niewykonczone, tez planuje jakies plyty meblowe.

> [...]
    > lbami. Sruby wpuszczane i zakrywane plastikowymi zatyczkami raczej
    > odpadaja, bo mysle o jak najcienszych plytach np. 10mm.
    Ja bym dal wkrety do drewna plus zaslepki lub naklejki maskujace. Oczywiscie
    wczesniej trzeba przygotowac otwory i wyfrezowac zaglebienia pod lebki.

    > 3. Czy istnieja blaty o szerokosci 50 oraz 60 cm wykanczane zaokragleniem
    > z 2 stron ?
    Chyba to sie nazywa opaska i jest latwo dostepne w markecie lub zakladzie
    przycinajacym plyty meblowe.

> [...]
    > odzieza. Chodzi o to, zeby odziez sie nie brudzila od sciany, a w razie
    > potrzeby mozna bylo te sciane przetrzec wilgotna szmatka z kurzu. Moze
    Ja nigdy nie zawiodlem sie na Tikkurila Rapsody/Harmony i Beckers Elegant.
    Wymalowalem tym prawie caly dom, równez kuchnie, spizarnie, lazienke i szafe
    wnekowa.

    > 5. Jakie polecacie w miare dobre i tanie systemy zabudowy szaf tzn. pólki
    > druciane, koszyki, listwy montazowe, uchwyty itd. ?
    W Castoramie widzialem cos ladnego i nietaniego
    http://www.elfa.com/Polish/Inspiracja/Garderoba/. Nie kupilem :)

    > 6. Czy sa produkowane takie pólki do systemów o dlugosci 3m i szerokosci
    > 30 oraz 40cm ?
    Nie wiem, ale ciezko znalezc tak dlugie plty meblowe (najczesciej maja 2,6
    lub 2,8 m)

    > 7. Jak zapewnic wentylacje oraz zabezpieczyc przed przedostawaniem sie
    > kurzu ? Moze jakies kratki wentylacyjne z wymiennymi filtrami
    > przeciwkurzowymi ?
    Filtr przeciwkurzowy wymusza zastosowanie wentylatora, a maly
    wentylator=duzy halas ;). Ja w garderobie (spizarni tez) przewidzialem
    wywiew do rekuperatora. A moze jakas pomyslowa szczelina w górnej czesci
    zabudowy karton-gipsowej albo zupelny brak drzwi?

    Garderobe wydzielona z sypialni wyobrazam sobie jako dwie scianki tworzace
    litere L o dlugosci 1,3 m i 3 m, bez drzwi.
    Krótsza scianka ma miec grubosc normalnej scianki dzialowej lub sprawiac
    takie wrazenie z zewnatrz.
    Miejsce przeznaczone na TV i sprzet elektroniczny to szeroka na prawie 3
    metry i wysoka na 1,2 m wneka, o glebokosci odpowiedniej dla odtwarzacza DVD
    czyli minimum 50 cm. We wnece drewniana pólka pod telewizor i tynk
    strukturalny ladnie podswietlony np. listwa diodowa lub halogenkami. Pod
    pólka na telewizor mamy miejsce na cala reszte sprzetu.
    Jesli wneka miaby byc plysza, to wtedy robimy dwie pólki wystajace czesciowo
    z wneki, o glebokosci 50 cm kazda.
    Szkielet pod plyty g-k oczywiscie musi byc wypelnony welna mineralna aby
    poprawic wlasciwosci akustyczne.

    Pozdrawiam,
    Druid29

    PS. Obecnie planuje swoja sypialnie oraz wystrój poddasza, a Twój post
    wywolil nowe pomysly :)

  • 3. Data: 2009-11-18 09:29:41
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    On 17 Lis, 22:23, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > rozwiazan lub rozwiazan znalezionych w necie ? Brakuje mi "Weny twórczej",
    > zeby to zrobic w miare fikusnie, a zarazem praktycznie.

    Chetnie pokaże ale powiem szerze że nie wiem gdzie umieścić zdjęcia
    żeby nie przechodzić procedury rejestracyjnej. :(
    U mnie wygląda to w ten sposób że na jednej ścianie zrobiłem MEGA
    szafe wnękową.
    Układ:
    1)Szafa z drzwiami z przesuwnymi łamanymi szerokość wnęki=130 cm,
    drzwi=100 cm => łamane na pół i przesuwają sie lewo-prawo (drogo ale
    warto)

    coś w stylu:
    http://www.belmeb.pl/idm,9,kat,61,04-drzwi-przesuwne
    .html
    coś w stylu WING77

    2) Wnęka u góry na AV z blatem wpuszczanym na głębokość szafy, na dole
    na grzejnik (wpuszczony tak aby tylko zlicować z drzwiami), szerokość
    100 cm ( za grzejnikiem mam wnęke gdzie wkładam rzeczy chowane na
    zawsze)

    3)Szafa z drzwiami przesuwnymi jw.

    W jednej mam półki w drugiej podwójny drążek
    Ściana jest zrobiona z GK.

> [...]
    > lbami. Sruby wpuszczane i zakrywane plastikowymi zatyczkami raczej odpadaja,
    > bo mysle o jak najcienszych plytach np. 10mm.

    A nie prościej z płyt GK?

    > 3. Czy istnieja blaty o szerokosci 50 oraz 60 cm wykanczane zaokragleniem z
    > 2 stron ?
    NIe rozumiem pytania

> [...]
    > odzieza. Chodzi o to, zeby odziez sie nie brudzila od sciany, a w razie
    > potrzeby mozna bylo te sciane przetrzec wilgotna szmatka z kurzu. Moze

    Ja pomalowałem dekoralem i szerze może nie zwracałem uwagi wiec chyba
    wszystko jest OK
    Zona tez nie narzeka.

    > 5. Jakie polecacie w miare dobre i tanie systemy zabudowy szaf tzn. pólki
    > druciane, koszyki, listwy montazowe, uchwyty itd. ?

    Popatrz na stronie wyżej.
    Ja dużo o tym myślałem wkońcu wybrałem najprostsze rozwiazanie.
    W jednej szafie podwójny drązek.
    A drugiej listwy przykręcone do ściany pomalowane na kolor ściany i
    półka z MDF przyciętą w pobliskim zakładzie

    Poza tym po roku wykończania uważam że nie ma czegość dobrego i
    taniego

    > 6. Czy sa produkowane takie pólki do systemów o dlugosci 3m i szerokosci 30
    > oraz 40cm ?

    Półki jak wyżej=> MDF, Chyba najwieksze płyty mają 2,5 na 3 metry.
    Firma może przyciąć Ci na mm.

    > 7. Jak zapewnic wentylacje oraz zabezpieczyc przed przedostawaniem sie kurzu
    > ? Moze jakies kratki wentylacyjne z wymiennymi filtrami przeciwkurzowymi ?
    Skad/gdzie?
    Jak ty czesto zamierzasz tej szafy używać?
    Raz na dziesięc lat?
    Ja dwa razy dziennie, a moja żona to.........................

    I na koniec
    mam 50 metrowe mieszkanie i sam zrobiłem 6 szaf wnekowych (w łazience
    też - 60 cm).
    I zauważyłem jedno: im prostszy układ tym lepiej.

  • 4. Data: 2009-11-18 15:16:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na zwyklym profilu sciennym nie wyobrazam sobie wieszac drzwi.

    Oczywiście, ze drzwi będą na profilu przeznaczonym do tych celów. Pisząc o
    UD28 miałem na myśli pozostała konstrukcję.

    > Chyba to sie nazywa opaska i jest latwo dostepne w markecie lub zakladzie
    > przycinajacym plyty meblowe.

    Ale to chyba masz na myśli listwy do płyt ?
    Ja natomiast myślałem o długich blatach kuchennych o grubości 27-28mm. Tyle,
    że wszędzie w sprzedaży widzę blaty zaokrąglone z jednej strony, a z drugiej
    oklejone pod kątem prostym inną okleiną niż laminat. Ja natomiast potrzebuję
    blat dwustronnie zaokrąglony laminatem.

    > W Castoramie widzialem cos ladnego i nietaniego
    > http://www.elfa.com/Polish/Inspiracja/Garderoba/. Nie kupilem :)

    Oglądałem to, ale są okropnie drogie. Byle koszyk 50-100zł.

    > Nie wiem, ale ciezko znalezc tak dlugie plty meblowe (najczesciej maja 2,6
    > lub 2,8 m)

    Tu mi chodzi o te systemowe półki z drutu.
    Jedna z wersji zakłada, ze w ostateczności zrobię półki z płyt wiórowych lub
    MDF oklejanych lub maskowanych listwami.
    W tym przypadku nie mam żadnych problemów ze znalezieniem odpowiednich płyt,
    docięciem ich na wymiar i obklejeniem.
    Oczywiściew masz rację, ze raczej nie ma płyt o większych rozmiarach jak 2,6
    lub 2,8m, ale to nie stanowi dla mnie problemu, bo półki można składć z 2
    kawałków, złączonych z sobą kształtownikiem plastikowym w kształcie litery
    "H". Tyle, że traktuję to jako ostateczność. Wolał bym jednak systemowe z
    drutu, bo w razie potrzeby mozna łatwo przearanżować.

    Myślę, żeby zrobić wnękę dla TV o głębokości ok. 15cm i szerokości 1m do
    powieszenia TV LCD, tak żeby zmieściły się dodatkowo z tyłu (wewnątrz
    garderoby) półki, a pod spodem (pod TV) zrobić półki na DVD itp. o
    głębokości 40-50cm.
    Półki pod telewizorem chciałbym wykonać z blatów (takich jak kuchenne) z
    okleiną drewnopodobną. Pierwsza półka od góry ma być na całej długości
    garderoby i ma wystawać ok. 10-15cm ze ściany (po stronie pokoju) tak, aby
    można na niej było połozyć jakiegoś pilota, radiobudzik, czy też jakąś
    ozdobę. Półka ta ma natomiast wewnątrz garderoby tworzyć blat, na którym
    będzie można składać/rozkładać odzież. Dlatego też szukam blatów dwustronnie
    zaokrąglonych. Pod blatem i ponad blatem wewnątrz garderoby mają być
    zamontowane półki na odzież. Tyle, że najlepiej półki systemowe ze
    zgrzewanych drutów.

    Ponadto zastanawiam się jeszcze jak zamaskować szczeliny pomiędzy blatem, a
    płytą gipsowo-kartonową.

    Choć też zastanawiam się czy jest sens taki blat wiązać na stałe z
    konstrukcją ścianki, bo w razie uszkodzenia takiego blatu trzeba będzie
    rozbierać całość. Może jednak postawić ścianki z G-K, a blat tak przeciąć,
    aby dostawić do tej ściany. Obawiam się tylko jednego, że nie uda mi się
    zbyt dokłądnie dociąć blatów i pozostaną nierówne szczeliny po 2-3 mm, a
    poza tym musiał bym dodatkowo stosować uchwyty podpierające te blaty, czego
    jednak chciałbym uniknąć, bo wyglądają nieestetycznie.

  • 5. Data: 2009-11-18 15:53:53
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chetnie pokaże ale powiem szerze że nie wiem gdzie umieścić zdjęcia
    > żeby nie przechodzić procedury rejestracyjnej. :(

    A możesz podesłać na e-maila ?
    Jakby coś to: p...@w...pl
    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe.

    > 1)Szafa z drzwiami z przesuwnymi łamanymi szerokość wnęki=130 cm,
    > drzwi=100 cm =
    > łamane na pół i przesuwają sie lewo-prawo (drogo ale warto)

    Ja chyba jednbak pozostanę przy standardowych drzwiach.

    > A nie prościej z płyt GK?

    W sumie prościej i chyba taniej. Jeszcze się waham czy płyta GK czy wiórowa,
    laminowana.

    > NIe rozumiem pytania

    Blaty takie jak kuchenne. Wzdłuż całego blatu jedna ze stron (krawędzi) jest
    zaokrąglona i zalaminowana tym samym laminatem, którym pokryty jest cały
    blat. Z drugiej strony blat jest ucięty pod kątem prostym (bez zaokrąglenia)
    i oklejony jest tylko jakąś plastikową listwą zabezpieczającą
    Ja natomiast potrzebuję taki blat, aby obydwa dłuższe, przeciwległe boki
    były zaokrąglone i zalaminowane.

    > 5. Jakie polecacie w miare dobre i tanie systemy zabudowy szaf tzn. pólki
    > druciane, koszyki, listwy montazowe, uchwyty itd. ?

    > Poza tym po roku wykończania uważam że nie ma czegość dobrego i taniego

    Tyle, że czasami są rzeczy, za które się grubo przepłaca. Takim systemem mi
    się wydaje Elfa z Castoramy.
    Chodzi mi aby znaleźć coś tańszego.

    > Półki jak wyżej=> MDF, Chyba najwieksze płyty mają 2,5 na 3 metry.
    > Firma może przyciąć Ci na mm.

    W ostateczności ograniczę się do samych półek z MDF czy płyty wiórowej
    montowanych na takim stelażu, bez koszyków.
    Co do płyt to nie ma problemu. Już zrobiłem samemu kika mebli typu regały,
    szafa z drzwiczkami i półkami, biurka. Tak więc nie jest mi to straszne.
    Jednak wewnętrzną zabudowę wolałbym zrobić półkami systemowymi z drutów.

    > Jak ty czesto zamierzasz tej szafy używać?

    Codziennie. Tyle, że w tej garderobie pod blatem planuję umieścić 2
    komputery-serwery pracujace przez 24h/dobę oraz trochę elektroniki typu
    routery i wzmacniacze antenowe, które będą wydzielały trochę ciepła i trzeba
    będzie to ciepło gdzieś odprowadzić.
    Co prawda jak tylko zakończę remonty piętro niżej to te urządzenia wywędrują
    na dół, ale tymczasowo muszą tu być.

  • 6. Data: 2009-11-18 21:15:02
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Tyle, że czasami są rzeczy, za które się grubo przepłaca. Takim systemem
    > mi
    > się wydaje Elfa z Castoramy.
    > Chodzi mi aby znaleźć coś tańszego.

    Jacek ,
    www.remontex.com.pl/katalog/
    i poszukaj sobie w katalogu elementów które potrzebujesz. Nie ręczę za ten
    katalog bo w moim mieście jest sklep remontexu i jezeli czegoś potrzebuję to
    tam idę i mam. Jest dużo różnych mniej i bardziej odjechanych bajerów - na
    pewno taniej niż w marketach i firmach wykonujacych meble zabudowywane
    Pozdrowionka
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-11-18 21:55:20
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    > Ale to chyba masz na myśli listwy do płyt ?
    Nie, pod nazwą "opaska" wielokrotnie spotkałem się z płytą obustronnie
    zaobloną o szerokości kilkudziesięciu cm. Często w biurach są takie opaski
    na ścianie aby jej nie uszkodzić.

> [...]
    > drugiej oklejone pod kątem prostym inną okleiną niż laminat. Ja natomiast
    > potrzebuję blat dwustronnie zaokrąglony laminatem.
    Nie napisałeś, że chodzi Ci o blat kuchenny. Znalazłem coś takiego w ofercie
    Kronopolu, lecz na zamównienie. Na ich stronie www znajdziesz też adresy
    dystrybutorów. O ile pamiętam, w Obi widziałem jakieś blaty obustronnie
    zaokraglone. Tylko że do eleganckiej zabudowy to ja bym wybrał drewno lub
    okleinę naturalną.

> [...]
    > ozdobę. Półka ta ma natomiast wewnątrz garderoby tworzyć blat, na którym
    > będzie można składać/rozkładać odzież. Dlatego też szukam blatów
    Obawiam się, że niepotrzebnie komplikujesz sobie robotę próbując wstawić
    taki blat. Zresztą obu stron blatu nie oglądasz jednocześnie, więc krawędzi
    chyba nie musza być jednakowe.

> [...]
    > zgrzewanych drutów.
    >
    > Ponadto zastanawiam się jeszcze jak zamaskować szczeliny pomiędzy blatem,
    Tak samo jak się obrabia drewniane parapety - gipsem i gładzią gipsową,
    ewentualnie na łączeniu akrylem. Jesli póka będzie sztywno zamontowana, to
    nic się nie stanie. Telewizor może wisieć.

> [...]
    > poza tym musiał bym dodatkowo stosować uchwyty podpierające te blaty,
    > czego jednak chciałbym uniknąć, bo wyglądają nieestetycznie.

    To chyba będzie łatwiejsze w realizacji. Jeśli dokładnie zrobisz zabudowę z
    k-g, to nie będzie wielkiej roboty z półkami, a 2-3 mm luzu umożliwi łatwe
    wyjęcie póki na czas malowania lub do wymycia. W zakładzie przycinającym
    płyty meblowe możesz zamówić na wymiar z dokładnością do milimetra, a w
    razie potrzeby dobrą wyrzynarką lub szlifierką taśmową dopasujesz go bardzo
    dokładnie.
    Aby zawiesić półkę we wnęce, bez widocznych wsporników, można w półce
    wyfrezować lub naciąć rowek, a we wnęce przykręcić cienką listwę drewnianą
    lub kątownik aluminiowy. Pólka będzie nasunięta na tą listwę i dobrze
    podparta na prawie połowie obwodu.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2009-11-18 22:51:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Nie napisałeś, że chodzi Ci o blat kuchenny.

    Obojętnie czy blat kuchenny, czy coś innego, ale chodzi mi o coś
    estetycznego i grubszego niż standardowa 18mm płyta wiórowa.

    > Tak samo jak się obrabia drewniane parapety - gipsem i gładzią gipsową,
    > ewentualnie na łączeniu akrylem. Jesli póka będzie sztywno zamontowana, to
    > nic się nie stanie. Telewizor może wisieć.

    Tyle, że jak sztywno to raczej przykręcona do stelaża i na stałe związana z
    konstrukcją.

> [...]
    > wyfrezować lub naciąć rowek, a we wnęce przykręcić cienką listwę drewnianą
    > lub kątownik aluminiowy. Pólka będzie nasunięta na tą listwę i dobrze

    Półki we wnęce to nie problem. Problemem jest natomiast wąska półka o
    szerokości ok. 15cm i długości 3m jakgdyby przyklejona do ściany i tu
    właśnie chciałbym uniknąć podpórek (uchwytów). Jeżeli chodzi o tę półkę to
    chciałbym aby tworzyła całość z półką znajdującą się w głębszej wnęce o
    szerokości 1m znajdujacej się na samym środku. Choć jeszcze mam inną
    koncepcję. Zastanawiam się czy nie zrobić od strony pokoju półek na książki,
    a zamiast płyty G-K nie użyć po prosty normalnej, laminowanej płyty wiórowej
    i zrobić to w formie jakgdyby mebla. Wewnątrz natomiast wykonał bym mocną,
    spawaną konstrukcję z profila stalowego 20x20mm, do której przykręcona była
    by płyta. Stelaż ten byłby w stanie utrzymać półki odzieżowe wewnątrz oraz
    pólki z książkami na zewnątrz, a całość ścianki ograniczyła by się do
    grubości samej płyty laminowanej.