  • 1. Data: 2009-06-04 19:22:07
    Temat: Obudowa wanny i wylewka w lazience
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,
    Żona coraz bardziej pogania mnie, żebym zaczął remont łazienki a ja
    coraz bardziej nie wiem, jak się za to zabrać. Zależy nam na tym, aby
    wanna była jak najniżej ale nie za wszelką cenę.
    Łazienka ma wymiary około 3m x 1,5 m. W poprzek łazienki, przy ścianie z
    oknem, stoi wanna akrylowa o długości 170 cm (wykorzystałem wnękę w
    ścianie powstałą po zamurowaniu drzwi na grubość 12 cm). Obecnie wylewka
    jest zerwana a wanna stoi wprost na stropie - tak, jak ustawił ją hydraulik.
    Zamierzam:
    - wannę pozostawić na stropie i ustawić tak, aby dno było około 20 cm
    nad stropem, ewentualnie, pod wanną, wprost na stropie wylać ~5 cm
    wylewki żeby w niej schować rury które tam biegną i dopiero na to
    ustawić wannę ale dno wanny nadal 20 cm od stropu, czyli 15 cm od tej
    wylewki pod wanną.
    - z wykorzystaniem gazobetonu (12, 8 lub 6 - jakie będą pasować)
    wybudować nieckę i w niej umieścić wannę, tak, żeby wanna oparła się na
    murku. Od przodu na gazobeton kafelki ale to teraz najmniej ważne.
    - z przodu wanny, w okolicy syfonu zostawić dziurę, która będzie
    przykryta tylko płytką zafugowaną silikonem - w razie czego można łatwo
    wyciąć.
    - na reszcie łazienki: styropian, folia, ogrzewanie wodne podłogowe i
    wylewka, w sumie 12,5 cm żeby było równo z resztą pomieszczeń. Planuję
    podłogę dokładnie poziomą bo nie będzie kratki ściekowej.
    - nie robić kratki ściekowej w podłodze.

    Jako ewentualność, biorę pod uwagę schowanie kratki pod wanną i tak
    wyprofilować, żeby woda wpływała pod wannę szparką przy podłodze i dalej
    do kratki ale to nawet wg mnie pomysł dość ryzykowny ze względu na
    zapachy i wilgoć pod wanną.

    Co radzicie? Robić kratkę, czy nie? A jeśli robić to jak? Kafelkarz
    wspomniał, że kratkę można schować np.: za muszlą. Ale jak nie będzie
    dostarczania wody to wyschnie. A jak wyschnie to będzie śmierdzieć.

    Czy wylewka musi być na całej powierzchni łazienki, czy może jej nie być
    pod wanną? A może lepsze, zupełnie inne rozwiązania?

    Kazek

  • 2. Data: 2009-06-05 06:46:43
    Temat: Re: Obudowa wanny i wylewka w lazience
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Co radzicie? Robić kratkę, czy nie? A jeśli robić to jak? Kafelkarz

    A po co Tobie kratka w łazience?
    Nie robić kratki

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-06-18 18:46:22
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > A po co Tobie kratka w łazience?
    > Nie robić kratki
    NO to sprawa jasna. Nie bede robic.

    Pozostal mi jeszcze jeden problem:
    Czy pod wanna mysi byc wylewka, jesli wanna bedzie obmurowana gazobetonem?

    Kazek

  • 4. Data: 2009-06-18 19:54:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > NO to sprawa jasna. Nie bede robic.
    >
    > Pozostal mi jeszcze jeden problem:
    > Czy pod wanna mysi byc wylewka, jesli wanna bedzie obmurowana gazobetonem?
    Jeśli to nie jakis duzy problem to zrób wylewke.
    Kiedys zmienisz wanne na inną i...
    ,

    Kris

  • 5. Data: 2009-06-18 20:06:41
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Jeśli to nie jakis duzy problem to zrób wylewke.
    Problem wielki w wykonaniu nie jest. Chodzi mi tylko o jak najnizsze
    umieszczenie wanny. Ale juz wymyslilem, ze wanny akrylowe maja nogi w
    postaci preta gwintowanego. A ja moge pret skrocic prawie do zera tzn
    stopka styka sie z metalowa poprzeczka pod wanna. Zrobie tylko
    wglebienie w wylewce zeby wlozyc rece pod wanne w miejscu rurki
    odplywowej i ta wysokosc juz bedzie dla mnie wystarczajaca.

    > Kiedys zmienisz wanne na inną i...
    i bedzie problem :-)

    Pozdrawiam i dziekuje,

    Kazek