    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: gobo <g...@p...onet.pl>
    Subject: Ocieplanie piana PUR - grubosc
    Date: Sat, 26 Nov 2016 19:05:31 +0100

    Hej,
    Temat walkowany byl na forum juz kilka razy. Byl dzis u mnie na budowie
    wykonawca, ktory bedzie mi docieplal poddasze.
    Buduje dom z poddaszem uzytkowym i z nieogrzewanym strychem. Wybralem
    wiec wariant docieplenia po jetkach. Pierwotnie mialem ocieplac na
    grubosc krokwi + 3cm na krokiew, ale po dzisiejszej wizycie zdecydowalem
    sie na docieplenie 30cm zamiast 20-21cm.
    Lambda piany (w laboratorium) to ok 0,036-0,037 W/mK, mozna wiec
    powiedziec ze jest porownywalna z welna. Nawet jesli ktoras welna ma ten
    parametr minimalnie lepszy, to szybko go traci przez wilgoc, miejsca
    laczen, mostki, osiadanie materialu itp.
    Czy Waszym zdaniem 30cm bedzie wystarczajace? Welny nie biore pod uwage
    - w moim rejonie jest duzo kun, lasic i innych chetnych do zasiedlenia
    poddasza. Tylko piana ich nie kreci, wiec wybor jest tylko jeden:)
    Za docieplenie 30cm bede placil 62zl za m2.
    Oczywiscie jest to piana otwartokomorkowa.
    Pozdrawiam
    Piotr