  • 1. Data: 2013-10-24 10:12:08
    Temat: Ocieplanie pianką
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    Dostałem spam, zwykle nie czytam, ale ten do mnie trafił i zainteresował.
    Od lat zwlekam z ociepleniem poddasza bo czas/koszty/brudzenie itd. a tu oferta:
    wpadają i w ciągu jednego dnia opryskują pianką poliuretanową cały dach i wszystkie
    szczeliny (od środka) i będzie ciepło. Pianka ma być trwała, odporna na wszystko itd.
    itp.
    Czy jest ktoś kto ma takie ocieplenie i czy faktycznie jest tak pięknie i wspaniale
    jak w reklamach?

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2013-10-24 10:48:27
    Temat: Re: Ocieplanie pianką
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Czy jest ktoś kto ma takie ocieplenie i czy faktycznie jest tak pięknie i
    >wspaniale jak w reklamach?

    wielokrotnie wałkowane - niby fajna ta piana tyle ze okolo 6x droższa niż
    normalne ocieplenie. Opowiadają o współczynnikach cieplnych kosmicznych -
    ale one sa bliżej zwykłych, typowych dla zwykłej wełny.

    b.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2013-10-24 11:25:04
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 24.10.2013 10:12, ZbyszekZ wrote:
> [...]
    > Czy jest ktoś kto ma takie ocieplenie i czy faktycznie jest tak pięknie i wspaniale

    Ja mam ale piane na krokwiach od gory w formie plyt.
    Jestem bardzo zadowolony - jest szczelnie i cieplo. Dodatkowo wiezba
    jest widoczna w pokojach.

    Natomiast piankowanie od srodka pewnie za dobrze nie wplynie na
    konstrukcje dachu - brak wentylacji krokwi.
    Nie wiem czy to istotne, ale dla mnie brak wentylacji i jakakolwiek
    wilgoc = grzyb.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2013-10-24 14:00:01
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    Ja znam taka inwestycje ale co moge powiedziec jak dom jeszcze nie
    zamieszkany?

    Ok 12 000 za typowy dach 2 spadowy , pewnie dalo sie taniej. Szczelne na
    razie jest. Pianka nie jest odporna na UV wiec albo folia czarna albo
    plytami GK pokryc trzeba. Na razie (rok) nic nie peka, nie osiada. Na dachu
    jest folia PP ktora przed przeciekami chyba chroni. Przed pianowaniem
    konieczne zalozyc haki na ruszt GK i moze sam ruszt (ladnie wejdzie w
    niego).

    Pianka cos mowili ze samogasnaca, no na moich testach to sie palila dosc
    dobrze (nie jakos rewelacyjnie ale sama sie nie chciala ugasic). Sa
    dziesiatki miejsc gdzie welny nie wcisniejsz dobrze a to wlazi (jak dobrze i
    madrze naprysniete) gleboko. Piana PUR (nie jest to PP, drobne pecherzyki
    sa). Szybkosc roboty to 1 dzien faktycznie. Pianka przepuszcza pare i wilgoc
    na zewnatrz (przez grubosc 10cm ale odcietego kawalka, tj bez skorupy zew,
    da sie ciut oddychac). Robila jakas firma z Raciborza.

  • 5. Data: 2013-10-24 16:32:59
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 11:25:04 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > konstrukcje dachu - brak wentylacji krokwi.
    >
    > Nie wiem czy to istotne, ale dla mnie brak wentylacji i jakakolwiek

    To jest sprzeczne z tym co napisał inteligentny, wg niego oddycha czyli wentylacja
    jakaś będzie.
    Poza tym dach ma 20+lat, jak miał wyschnąć to wysechł.

    Dzięki za info. Sprawdzę ceny i możliwości.

    --
    ZZ@private

  • 6. Data: 2013-10-24 18:59:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    ZbyszekZ pisze:
> [...]
    itp.
    > Czy jest ktoś kto ma takie ocieplenie i czy faktycznie jest tak pięknie i wspaniale

    Tak na szybko, bo stygnie przed dziobem ;)

    Socjal zrobiony tą metodą. Wymiary 10 x 15m płasko (dach zimny), piana
    20cm, poszło w 1 dzień i z uwagi na to że dach jest wiązarowy, nie
    wyobrażam sobie inaczej. Kosztowało... no kosztowało trochę.

    Piana wciska się wszędzie, ale nie ma możliwości, aby ktoś długą dyszą
    podał, wszędzie musi operator z ręką dojść. Jest koszmarnie nierówna...
    ale tak ma być (tzn inaczej nie da się).

    Nie ma opcji, aby napylać z dalsza - stygnie po drodze i nie łapie
    powierzchni, dobrze jest też jak może się o coś zaprzeć - słabo klei na
    płaskiej powierzchni, gdyż rosnąc sama się jak gdyby odrywa. Idealnie
    pomiędzy wiązary :)

    Parametry podają ładne, jak będzie faktycznie zobaczymy. Zimy jeszcze
    nie było.

    We wtorek/środę jadą z halą, oj będzie się działo.

    Acha - pyli okrutnie, niby nie widać niczego, lekkie małe kropelki na
    ścianach, ale tak naprawdę to kurzu w pierony się robi.

    Teraz tak, są różne piany, wybór rodzaju i producenta duży. Z moich
    rozmów ceny podobne, za to podejście przeróżne od euforii - że zrobi się
    be problemu, do załamania - panie tak nie damy rady. Cały czas ta sama
    budowa, różne ekipy.

    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-10-24 20:37:40
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Piana wciska się wszędzie, ale nie ma możliwości, aby ktoś długą dyszą
    > podał, wszędzie musi operator z ręką dojść. Jest koszmarnie
    > nierówna...

    Znam ta technike ale zimy jeszcze nie widziało, w lecie poddasze cieple, ale sa
    wielkie okna i nie było wietrzone (jest rekuperacja ale nikt nie chce pyłu od
    gipsu w kanałach to zatkana!). Parametry parametrami, chyba nie kłamią.

    > ale tak ma być (tzn inaczej nie da się).

    Jest to nie równe dlatego nawalić ciut więcej, zgodnie z rusztem pod płytki GK
    uciąć albo zamknąć GK i nierówności zostawić, w każdym miejscu napryskają
    minimalnie inaczej więc na inną wysokośc urośnie, proste.

    > płaskiej powierzchni, gdyż rosnąc sama się jak gdyby odrywa. Idealnie
    > pomiędzy wiązary :)

    Zgoda, w niektórych miejscach jakby bąbel ciut się od innych bąbli oderwał ale
    może prysneli na już urośnięte miejsca.

    > Acha - pyli okrutnie, niby nie widać niczego, lekkie małe kropelki na
    > ścianach, ale tak naprawdę to kurzu w pierony się robi.

    Zgoda, okulary mialem cale w tych kropkach, usunac sie nie da inaczej niz
    mechanicznie (porysowało drogie soczewki i twarde). Robi się to przed tynkami
    więc problemu nie ma. Okna ekipa sama zasłoniła. Wciśnij tak dobrze wełnę w
    około okna, nie do zrobienia a to wycieka przez szczeliny zabudowy okien, włazi
    wszędzie o ile operator mądrze pryska. Koszt nie mały jaka za jeden dzień pracy
    (tj zysk mają spory, najlepiej poczekać aż więcej firm będzie to oferować no
    ale kto chce czekać z budową ;> ).

    Nic nie powinno pleśnieć bo to nie jest folia ale pianka otwartokomórkowa i
    wilgoć przepuści (tak jak wełna skalna).

  • 8. Data: 2013-10-25 21:05:01
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Parametry podają ładne

    A palnosc?
    Bo, jak wiesz, ja taka atrakcje przezylem, gdybym nad glowa mial
    styropian/pianke, to bym teraz spal pod namiotem... z gasnica.
    No chyba, ze te pianki sa jakies niepalne do tych zastosowan.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2013-10-25 23:21:26
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > styropian/pianke, to bym teraz spal pod namiotem... z gasnica.
    > No chyba, ze te pianki sa jakies niepalne do tych zastosowan.

    Pamiętam, pamiętam...
    Wiesz, ciężko powiedzieć. Zapalić się nie da, ale jak trzymasz ogień, to
    coś tam się pali. Gaśnie natychmiast samo, ale przyznaję, że paliłem
    stosunkowo mały kawałek.
    Jak będziesz z wizytą, sam sobie sprawdzisz :) Ja unikam instalacji w
    pobliżu, tak na wszelki.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-10-28 15:21:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > To jest sprzeczne z tym co napisał inteligentny, wg niego oddycha czyli wentylacja
    jakaś będzie.
    > Poza tym dach ma 20+lat, jak miał wyschnąć to wysechł.
    >
    > Dzięki za info. Sprawdzę ceny i możliwości.

    Plyty na 100% na oddychaja. Sa dwustronnie pokryte folia alu.
    Pianka jest niepalna - wrzucona do ogniska tylke lekko sie okopcila.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z