  • 1. Data: 2009-10-16 21:49:02
    Temat: Ocieplanie styropianem w "kulkach"
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Chce docieplić sobie dach, granulatem styropianowym. Mam sporą
    przestrzeń między dachem ocieplonym wełną a zabudową G-K.
    I teraz pytanie: jak to tam wcisnąć? Mam dojście od góry, ale z tego co
    wiem to taki granulat strasznie się elektryzuje i wsypanie wcale nie
    jest proste. Czy ktoś zna jakiś patent żeby się nie elektryzował ?
    Np. dosypać grafitu, polać płynem antystatyczym ? Czy to coś daje ?

    Jarek

  • 2. Data: 2009-10-16 22:14:55
    Temat: Re: Ocieplanie styropianem w "kulkach"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jarek pisze:
> [...]
    > jest proste. Czy ktoś zna jakiś patent żeby się nie elektryzował ?
    > Np. dosypać grafitu, polać płynem antystatyczym ? Czy to coś daje ?
    Wdmuchiwać. odpowiednio długa rura (choćby "odkurzaczowa" karbowana +
    prosta lanca do wypełnienia zakamarków, trójnik z dyfuzorem, do którego
    będziesz sypał materiał, i wentylator (odkurzacz?) z regulowaną siłą -
    tak by pchał materiał, ale nie za bardzo rozdmuchiwał ten już ułożony...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-10-17 15:50:10
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > będziesz sypał materiał, i wentylator (odkurzacz?) z regulowaną siłą -
    > tak by pchał materiał, ale nie za bardzo rozdmuchiwał ten już ułożony...

    a jak sie ten granulat ma do ppoż?

    Michał

  • 4. Data: 2009-10-18 08:38:03
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > a jak sie ten granulat ma do ppoż?

    Pewnie ma się dobrze.
    A jak się ma więźba drewniania do ppoż?
    A ja się mają domki z bali drewnianianych do ppoż?
    Styropian jest teraz taki że jest samogasnący tzn jak nie będziesz go
    przypalć to sam zgaśnie.
    Przecież wszytkie warunki ppoż nie są po to aby materiały się nie paliły,
    tylko po to aby jak się coś zajara to żeby człowiek mógł uciec z domu.
    Bo wszytko się pali, kwestia temperatury, ja testowałem kiedyś w piecu
    kawałek bloczka kermazytobetonowego i powiem, może bardziej jak szkło
    półplastyczne.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2009-10-18 11:53:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Paź, 10:38, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:

    > Przecież wszytkie warunki ppoż nie są po to aby materiały się nie paliły,
    > tylko po to aby jak się coś zajara to żeby człowiek mógł uciec z domu.
    [...]

    Tyle ze palacy sie (gasnacy) styropian wytwarza bardzo trujace opary,
    a pozatym widziales kiedys co sie z nim dzieje przy podpaleniu,
    widziales spadajace, gorace "kulki ognia" ? Przy ew. pozarze bedac na
    poddaszu masz nikle szanse na przezycie majac styro jako ocieplenie :
    ( No chyba, ze te styro jest oddzielone warstwa welny od wewnatrz?
    Welna bedzie stanowic chyba wystarczajaca bariere dajaca czas na
    ucieczke w razie pozaru :) Ale miec taki styro tuz nad KG to niezbyt
    rozsadny pomysl :( Moze lepiej tam nasypac keramzytu ? Tylko moze byc
    troche za ciezki.. Trzebaby obliczyc:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2009-10-18 13:43:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > ucieczke w razie pozaru :) Ale miec taki styro tuz nad KG to niezbyt
    > rozsadny pomysl :( Moze lepiej tam nasypac keramzytu ? Tylko moze byc

    zadam ci głupie pytanie?

    a skąd sie ogień weźmie po drugiej stronie GK?

    jak sie styropian ma zapalić bez dostepu powietrza?

    jeśli pożar wybuchnie na poddaszu w pomieszczeniu to mamy ok 1/2 h na
    ewakuację (tyle mniej wiećej wynosi teoretycznie odporność ogniowa zwykłej!
    płyty GK. Pomiaj calkiem apologię gdy wykonawca przekona nieszczęsnego
    klienta do zamontowania na poddaszu płyt ogniowych (KOSZTY!!!) o dopornosci
    ok 1h.

    dodam że drewno strugane też ma całkiem niezła odporność ogniową.

  • 7. Data: 2009-10-18 23:26:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Paź, 15:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > zadam ci głupie pytanie?

    Mowia ze nie ma glupich pytan ;-)

> [...]
    > jeśli pożar wybuchnie na poddaszu w pomieszczeniu to mamy ok 1/2 h na
    > ewakuację (tyle mniej wiećej wynosi teoretycznie odporność ogniowa zwykłej!

    To wszystko jest gdybanie - tak samo gdybal w jakims starszym watku
    Kris na temat roznicowki - "a skad sie palec wezmie po drugiej stronie
    gniazdka ?" ;) Rozne rzeczy w zyciu bywaja - jezeli ogien zastanie Cie
    w nocy, a Ty masz sypialnie na parterze (ja tak mam) to jest chyba
    calkiem spore prawdopodobienstwo ze ten ogien zdarzy jednak przebic
    sie przez GK nim sie zorientujesz. I nie zycze wtedy nikomu biec na
    takie poddasze (w celu np. ratowania dzieci, czy dobytku, czy
    zwyczajnie zeby sprawdzic co sie dokladnie tam dzieje) bo szanse na
    powrot sa duzo mniejsze, ryzyko sporych poparzen i otrucia - ogromne.
    Nie jestem maniakiem bezpieczenstwa ale jezeli da sie zastosowac
    podobne funkcjonalnie, a bezpieczniejsze rozwiazanie - to czemu nie ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-10-19 08:07:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > Nie jestem maniakiem bezpieczenstwa ale jezeli da sie zastosowac
    > podobne funkcjonalnie, a bezpieczniejsze rozwiazanie - to czemu nie ?

    mądrym jest montaż w domu czujek dymu albo systemowych albo pojedynczych,
    jak ogień sie tak rozhula ze przepali płyty GK to już nie ma czego i kogo
    często ratować. W przypadku pożaru ważny jest czas reakcji. Pomijam tak
    oczywistą sprawę jak posiadanie gaśnicy.

    ile osób ma zamontowane czujki dymu i posiada gaśnice.

  • 9. Data: 2009-10-19 08:40:30
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    >zwyczajnie zeby sprawdzic co sie dokladnie tam dzieje) bo szanse na
    >powrot sa duzo mniejsze, ryzyko sporych poparzen i otrucia - ogromne.

    Nie mieszajmy w to dzieci i nie straszmy wykorzytując je....!
    Generalnie może wybudować bunkier betonowy i będzie ok-prawie OK.
    Bo ja w bunkrze wybuchnie pożar i się ostro rozchajcuje to uszkodzeniu
    ulegnie wtedy zbrojenie i bunkier się zawali.
    I co wtedy będzie ?
    Dom ma się nie zapalić, jak się zapli to co będziesz mieć to już nie ma za
    dużego znaczenia.
    Trującee gazy to pewnie nawet panel podłogowy wydziela podczas spalania nie
    mówiąc już o wykładzinach.
    Więc nie ogólniajmy.
    Styropian jest jaki jest, może są lepsze materiały.
    Ale jeżeli chodzi o zasyp kulkowy to chyba najlepszy.

    >Nie jestem maniakiem bezpieczenstwa ale jezeli da sie zastosowac
    >podobne funkcjonalnie, a bezpieczniejsze rozwiazanie - to czemu nie ?
    >pozdr.

    Adam wrzuć sobie kawałek kermazytu do pieca i zobaczysz co się z nim dzieje.
    Te kuleczki kermazytowe też sie nagrzeją do czerwonośći i jak będą spadać to
    poprzyklejają się do rąk i głowy i wszytkiego.

    NAjlpeiej zamonotować czujki, gaśnice na każdym piętrze, latarki zawsze
    naładowane w znanych miejsach i ubezpieczenie domu.
    Tak jak mówił Marek.
    Albo instalcję "deszczową" w razie pożaru.
    W sumie koszt nie jest za duży.
    Bo to się ciągnie rurki montuje tryskacze i tylko zawory- fiolki z jakimś
    płynem kótry się rozszerza jak się podgrzeje.
    Fiolka pęka i tryskacz działa :).

    Pozdrawiam Michał

  • 10. Data: 2009-10-19 08:48:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:
> [...]
    > Bo to się ciągnie rurki montuje tryskacze i tylko zawory- fiolki z
    > jakimś płynem kótry się rozszerza jak się podgrzeje.

    to może jest przesada ale gaśnice i latarki to dobra myśl.

    W stanach ludzie powszechnie w domach montują czujki dymowe, i wielu ludzi
    sie uratowało dzięki temu gadżetowi.