  • 1. Data: 2009-10-15 22:33:21
    Temat: Chinski gres
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Zakupilem w marcu tego roku 60m^2 gresu chinskiego. Jakims cudem zabraklo mi
    3 - 4 m^2, glupia cipa ze mnie i cos zle policzylem. Pare dni temu zamowilem
    jeszcze trzy paczki, niestety juz drozej, lacznie 21 plytek, kilka na zapas
    gdyby co kiedys. Wyjalem z samochodu, patrze na oznacznia i niby troche inne
    jak na poprzednich trzydziestu paru paczkach, no ale wyciagam, klade na
    posadzce i co? I w swietle zarowkowym sa identyczne. Doslownie zadnej
    roznicy. Co prawda wymiarow nie sprawdzalem, ale odcien, wzor ten sam.
    Minelo ponad pol roku i chinski gres kupuje identyczny.
    W lutym tego roku kupilem kilkanascie paczek gresu technicznego Paradyza do
    kotlowni, spizarni i takie tam. Zabraklo pare plytek, wiec kupilem paczke
    tem gdzie wczesniej i niestety kicha. Jedna przy drugiej rozni sie i dosc
    znacznie odcieniem. Paczka poszla na cokoly i kilka plytek gdzies tam, ale
    roznice widac kiedy sie wie gdzie leza przyklejone. Wymiary jak to gres
    techniczny, techniczne, wiele od tego wymagac nie mozna, no ale to nie
    salon, wiec problemu nie ma. Natomiast chinski prawie idealny, zadnych
    lodek, zapadnietych rogow czy tym podobnych rzeczy. Gres kladziony bez fugi
    bez problemow daje sie ulozyc i wyglada naprawde bardzo ladnie.
    To tyle wspominajac przy okazji temat plytek Cersanitu omawiany nie tak
    dawno.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-10-15 22:57:24
    Temat: Re: Chinski gres
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Bardzo Ci dziekuję, swoją wypowiedzią uspokoiłeś mnie :-)
    Właśnie wczoraj kupiłem do salonu 45 m gresu polerowanego, niby Ceramstic
    ale chyba made in PRC.
    Pan w Obi wypowiadał się bardzo pozytywnie, sprawdzałem na wszystkie znane
    mi sposoby, katy, wymiary i przyleganie "twarzą w twarz".
    Wszystko OK, ... pomyślałem że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać
    ;-)

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 3. Data: 2009-10-16 05:39:11
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Właśnie wczoraj kupiłem do salonu 45 m gresu polerowanego, niby Ceramstic
    > ale chyba made in PRC.
    Też kupiłem gres poler 30x60 Ceramstic do dużej garderoby i przedpokoju.
    Wymiary trzyma bardzo dobrze (kupowałem w Castoramie).
    Nie wyciągałbym jednak z tego zbyt daleko idących wniosków.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-16 06:55:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Też kupiłem gres poler 30x60 Ceramstic do dużej garderoby i przedpokoju.
    > Wymiary trzyma bardzo dobrze (kupowałem w Castoramie).
    > Nie wyciągałbym jednak z tego zbyt daleko idących wniosków.

    Trzyma wymiary, różnic w odcieniach nie ma wiec jest ok i nie ma co wyciagać
    jakichkolwiek wniosków.
    W Polsce jeszcze pokutuje przekonanie że chińskie to szajs. Ja jednak
    zauważyłem ze Chinczycy oprócz szajsu za 2zł robia całkiem przyzwoite
    rzeczy.
    Od kilku lat w nosie mam patriotyz i jak cińskie jest lepsze/ tańsze od
    polskiego to się nie zastanawiam

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-10-16 07:03:10
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > bez problemow daje sie ulozyc i wyglada naprawde bardzo ladnie.
    > To tyle wspominajac przy okazji temat plytek Cersanitu omawiany nie tak

    Yoł, no to zazdroszcze (bo mam wspomniany Cersanit).

    A propos kladzenia "bezfugowego": jakiej szerokosci fuge zastosowal Twoj
    glazurnik? Jak ja uzyskal? Krzyzykami?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2009-10-16 08:03:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A propos kladzenia "bezfugowego": jakiej szerokosci fuge zastosowal Twoj
    > glazurnik? Jak ja uzyskal? Krzyzykami?

    Bez fug znaczy bez fug. Plytki klei sie na styk.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-10-16 08:38:03
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Bez fug znaczy bez fug. Plytki klei sie na styk.
    >
    > Pozdro.. TK

    No nie wiem , generalnie nie powinno się płytek kłaść bez fug.
    Ale tak mówi teoria.
    A praktyka pokaże :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2009-10-16 08:42:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No nie wiem , generalnie nie powinno się płytek kłaść bez fug.
    > Ale tak mówi teoria.
    > A praktyka pokaże :).

    Ja tez tak slyszalem. Ale czy potrafisz wytlumaczyc dla czego? :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-16 08:55:42
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Ja tez tak slyszalem. Ale czy potrafisz wytlumaczyc dla czego? :-)

    No rozszerzalność cieplna choćby?
    Tylko uprzedzam, że ja nie chcę wywołać kłótni :).
    Po prostu tak słyszałem.
    I dla mnie to ma sens.
    Gres jest ceramiką i to jest materiał plastyczno-kruchy (podobnie jak
    szkło).
    Więc minmlanie trochę sie odkształci a jak przekorczymy granicę
    plastycznośći to pęka.
    To samo z betonem.
    ALe czsami się okazuje, że teoria dobra jest w szkole :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2009-10-16 09:14:30
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chiński gres to jak chińska porcelana, nie wiedziałeś? Też mam i sobie chwalę :-)