  • 1. Data: 2009-10-11 20:38:01
    Temat: Re: UPS do pieca CO
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    > Zastosowałem UPS komputerowy (bo taki miałem w domu),
    > typu "500" i daje radę mimo poboru około 150W przez CO
    Jesli masz podlaczana do tego tez pompe co2 to z tego co wiem nie bardzo
    lubi ona tansze upsy bez pelnej sinusoidy. Dopiero drozsze upsy - zazwyczaj
    te zasilane dwoma aku i 24v maja pelna sinusoide. Tak mnie sie o uszy obilo
    :)
    Pzdr
    PanAdol

  • 2. Data: 2009-10-16 18:40:32
    Temat: UPS do pieca CO
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Witam

    W mojej miejscowości zdarzają się długie awarie sieci
    anergetycznej a moja sytuacja zmusza mnie do pozostawienia
    dzieci samych w domu (już prawie nastolatki ;) ) gdy
    w kotłowni pali się piec węglowy. Instalacja nie działa
    grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    rośnie i byłoby "bum", gdybym zawiadomiony przez dzieci
    nie wracał "na piskaczach" do domu.

    Zastosowałem UPS komputerowy (bo taki miałem w domu),
    typu "500" i daje radę mimo poboru około 150W przez CO
    zdecydowanie za krótko. Miałem też nowy akumulator
    samochodowy 12V 34Ah i podpiąłem go usuwając oryginalny
    12V 7Ah i pewnie już nadwątlony przez czas. Teraz UPS
    działa podtrzymująco przez jakieś 3h. Powstaje jednak
    pytanie:

    -Czy UPS zdoła naładować duży akumulator samochodowy?
    W sumie zamiast inwestować 400zł w "przetwornice do
    pieców CO", które działają dokładnie tak jak ja podłączyłem
    a nie zawierają akumulatora, mógłbym dokupić większy
    akumulator. Np. 60Ah, czy dwie 45-tki...

    -A może podpiąć je z prostownikiem samochodowym w gniazdku?
    Jak wróci napięcie sieci, to będzie ładował i UPS i prostownik
    (a właściwie silniejsze źródło), można tak?

    Będę wdzięczny za sugestie (i inne rozwiązania tematu).

    --
    Yozwig

  • 3. Data: 2009-10-16 19:14:06
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Yozwig pisze:
> [...]
    > a nie zawierają akumulatora, mógłbym dokupić większy
    > akumulator. Np. 60Ah, czy dwie 45-tki...

    Da radę. Znam przypadek działającej baterii akumulatorów o pojemności
    kilkuset Ah podłączonej do UPS-a APC SMART 3kW. Jedyny problem, to to że
    taki zestaw długo się ładuje (kilka dni), bo wydajność ładowarki od
    UPS-a jest za słaba.
    Można też zrobi taki układ:

    Prostownik - Akumulatory - UPS jako przetwornica.

    W takim układzie mamy UPS true-on-line. Trzeba tylko dobrać UPS o
    odpowiednio dużej mocy (2-3x większej niż moc odbiornika), bo UPS
    off-line nie są projektowane do pracy ciągłej i potrafią padać.
    Szczególnie takie tanie chińskie,

    Powodzenia
    Jarek

  • 4. Data: 2009-10-16 19:28:58
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednio dużej mocy (2-3x większej niż moc odbiornika), bo UPS
    > off-line nie są projektowane do pracy ciągłej i potrafią padać.

    A czemu nie mogę wtedy zasilać UPSa z sieci?
    Czy ten prostownik zewnętrzny przy akumulatorze
    jakoś zakłóci jego pracę sieciową?

    --
    Yozwig

  • 5. Data: 2009-10-16 20:42:38
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Yozwig pisze:
    > A czemu nie mogę wtedy zasilać UPSa z sieci?
    > Czy ten prostownik zewnętrzny przy akumulatorze
    > jakoś zakłóci jego pracę sieciową?

    Może i można. Takiego patentu nie sprawdzałem.

    Jarek

  • 6. Data: 2009-10-16 23:23:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Może i można. Takiego patentu nie sprawdzałem.

    Taki permanentnie ladowany akumulator prostownikiem dlugo niestety nie
    pochodzi.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-10-17 03:25:20
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl> wrote in message
    > Witam

    da radę tylko po prostu wolniej. Każda ładowarka ma ograniczenie prądowe i w
    sumie to nawet lepiej dla akumulatora. Dłużej pożyje ładowany niższym
    prądem. Tyle, że ładowanie to może byc kilka dni. Ale tyle wystarczy do
    kolejnej awarii prądu. Ja mam z Allegro APC Smart 1500 nówkę za 250zł .
    Kiedys były tego całe palety. Nowy kosztował 2000 :-)

  • 8. Data: 2009-10-17 08:42:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl> napisał w wiadomości

    > w kotłowni pali się piec węglowy. Instalacja nie działa
    > grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    > rośnie i byłoby "bum", gdybym zawiadomiony przez dzieci
    > nie wracał "na piskaczach" do domu.

    Możesz rozwinąć ? Co to jest "bum" ? Prawidłowo wykonana instalacja wygotuje wodę
    przez otwarte naczynie wzbiorcze i tyle.

  • 9. Data: 2009-10-17 09:10:52
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > Jak wróci napięcie sieci, to będzie ładował i UPS i prostownik
    > (a właściwie silniejsze źródło), można tak?

    Nie.

    UPS naładuje, tylko dłużej to bedzie trwało.
    Jak połaczysz tak jak chcesz to w najlepszym wypadku zgłupieje UPS.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-10-17 14:45:11
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz rozwinąć ? Co to jest "bum" ? Prawidłowo wykonana instalacja
    > wygotuje wodę przez otwarte naczynie wzbiorcze i tyle.

    O tym samym pomyslalem,
    Odpowedni zbiornik wyrownawczy otwarty badz zamkniety w zaleznosci od
    instalacji oraz zawor bezpieczenstwa to podstawa
    Mysisz liczyc sie z sytuacja gdy bedzie pad a zwyczajnie pompka nawali i na
    kotle temperatura podskoczy

    Pozdr