    Date: Mon, 30 Jul 2012 09:04:56 +0200
    From: marsel <marcin@pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ocieplenie poddasza i szczytu.

    Mam dach z pełnym deskowaniem, dałem się namówić wykonawcy żeby zamiast
    papy położyć jakąś specjalną folię paroprzepuszczalną na takie właśnie
    dachy. Podobno przy takiej folii nie potrzeba zachowywać przestrzeni
    wentylacyjnej między wełną a deskami.
    Ja przymierzam się dopiero do ocieplania, ale sąsiad kilka domów dalej
    już ma to za sobą i mimo, że ma taką samą konstrukcję dachu i folię, to
    zostawił tą przerwę między dechami a wełną. Jego wykonawca twierdzi, że
    tak czy tak, przerwa przy pełnym deskowaniu musi być.
    No i teraz mam problem, bo nie wiem, czy robić tą szczelinę czy nie?
    Raz, że to dodatkowa upierdliwość w montażu wełny, dwa to te 2-3 cm z
    ocieplenia mi odpadną.
    Jak to więc jest, czy przy zastosowaniu tej specjalnej folii można sobie
    darować szczelinę powietrzną czy nie?

    Druga sprawa, to ocieplenie szczytu.
    Jak zachować ciągłość izolacji ściany szczytowej, jeżeli dach izoluję
    wełną, a ścianę styropianem?
    Na przerwę między ścianą a deskowaniem kłaść styropian czy wełnę?
    A może to nie ma znaczenia byleby zachować ciągłość izolacji?