  • 1. Data: 2010-03-04 20:27:30
    Temat: Oczyszczenie ceglanego kominka
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Wewnątrz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on częściowo z
    terakoty i gołych cegieł. Przypuszczam, że kiedyś pełniły one także
    funkcje ozdobne, jednakże teraz w niektórych miejscach są strasznie brudne.
    Znacie jakiś sposób na oczyszczenie tych cegieł? Ktoś mi doradził
    szczotkę miedzianą, ale nie jestem przekonany do tego. W ogóle polecacie
    czyszczenie mechaniczne czy chemiczne? Piaskowanie w środku mieszkania
    raczej nie wchodzi w rachubę :/
    Aha, kominek jest brudny z zewnątrz, od dotykania go, siadania na jego
    podmurówce itp, w środku kominek ma metalowy wkład i jest on w porządku.
    Będę wdzięczny za jakieś sugestie dotyczące wyczyszczenie cegieł.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2010-03-04 22:25:38
    Temat: Re: Oczyszczenie ceglanego kominka
    Od: "Pareno" <p...@t...pl>

    > Wewnątrz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on częściowo z
    > terakoty i gołych cegieł.

    Pytanie podstawowe:
    Jaka to terakota i jakie cegły :)
    Są różne rodzaje.

    pozdrawiam,
    pareno

  • 3. Data: 2010-03-05 17:49:40
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 4-3-2010 23:25, Pareno wrote:
    > Pytanie podstawowe:
    > Jaka to terakota i jakie cegły :)
    > Są różne rodzaje.

    Terakota normalna, takie płytki, co na podłogę się daje. To jest OK, nie
    ma problemu. A cegły, hmmm... No cegły jak cegły, raczej nie klinkier,
    one takie starego typu są, z nierówną powierzchnią, takie chyba, z
    których komuniści "odbudowali" Polskę po wojnie ;-)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 4. Data: 2010-03-05 20:07:13
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-03-04 21:27, Grzegorz Janoszka wrote:
    > Znacie jakiś sposób na oczyszczenie tych cegieł? Ktoś mi doradził
    > szczotkę miedzianą, ale nie jestem przekonany do tego.

    Poniemiecka cegle na scianie czyscilem stalowa szczotka druciana
    montowana na wiertarce. Probowalem najpierw takiej najbardziej
    popularnej "tarczy", ale zostawiala podluzne zadrapania i potrafila
    znienacka wyszarpywac wiertarke z reki jak natrafila na kamyk w spoinie.
    Zmienilem na czolowa, mniej wiecej taka:
    http://img.bazarek.pl/32316/5724/159829/170586316247
    55ce1b9afbb.jpg
    Sprawdzila sie idealnie, wystarczylo pozniej przetrzec na mokro i
    zabezpieczyc Delfinem.

    Kurzu sie chyba nie uniknie. Okulary niezbedne, a i maska sie przyda.

    --
    NotBear