  • 1. Data: 2010-03-05 10:28:56
    Temat: Odkamieniacz do ekspresu kawy
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Witam

    Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    jak go odkamienic?

  • 2. Data: 2010-03-05 10:52:44
    Temat: Re: Odkamieniacz do ekspresu kawy
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "maanj" popełnił w wiadomości grup dyskusyjnych

    > Witam
    >
    > Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    > jak go odkamienic?

    Jeśli odczułeś spadek wydajności lub najzwyczajniej chcesz go odkamienić
    profilaktycznie, kupujesz odkamieniacz do ekspresów czy żelazek i
    odkamieniasz według instrukcji.
    Ocet stanowczo odraczam, bo sie nie nadaje i ma brzydki zapach, kwasku
    cytrynowego tez pono nie polecają a nie wiem dlaczego, ponieważ wszystkie te
    odkamieniacze mają właśnie kwas cytrynowy w składzie.
    No i rzecz najważniejsza, odkamieniasz poprzez dyszę gorącej wody a nie
    przez kolbę z sitkiem. To ważne, gdyż właściwie odkamieniasz kanaliki w
    bojlerze a nie obieg kawy.

    P.

  • 3. Data: 2010-03-05 10:59:42
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    maanj pisze:

    > Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    > jak go odkamienic?

    np. http://www.bonprix.pl/bp/offer.htm?pr=33808
    i dalej wg instrukcji.
    --
    Basia

  • 4. Data: 2010-03-05 11:57:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news.neostrada.pl
    *Pietrek* napisał(-a):

    > Ocet stanowczo odraczam, bo sie nie nadaje i ma brzydki zapach, kwasku
    > cytrynowego tez pono nie polecają a nie wiem dlaczego, ponieważ wszystkie
    > te odkamieniacze mają właśnie kwas cytrynowy w składzie.

    Bo jako kwasek cytrynowy jest tańszy i pieniądze idą do kogo innego ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2010-03-05 12:03:57
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    > jak go odkamienic?
    A co na to powiedzieli w serwisie producenta?
    Pozdrawiam,
    Druid29

    PS. mnie to też wkrótce czeka, polecam lekturę forum na www.caffeprego.pl
    (zapytanie o odkamieniacz)

  • 6. Data: 2010-03-05 12:48:25
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co na to powiedzieli w serwisie producenta?
> [...]

    dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

  • 7. Data: 2010-03-05 15:49:46
    Od: jack <s...@g...pl>

    > dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

    Odkamieniacz do expresów - kiedyś używałem saeco taki w płynie jeden
    pojemnik na jeden raz, obecnie odkamieniacz do expresów z lidla w
    tabletkach lub kamix do expresów. Zalewasz tabletki(płyn) wodą robi się
    roztwór - właczasz expres, otwierasz dyszę do spieniania i bez nagrzania
    przepuszczasz trochę wody tak by roztwór dostał się do bojlera 100-150 ml i
    wyłaczasz pompe. Właczasz grzanie jak na kawę i wtedy odkamieniacz robi
    swoje w środku - warto chwilę tak zostawić nagrzany. Potem pompa i ten
    roztwór wylewasz przez dyszę na mleko - jak jest kamień to leci paskudna
    ciecz zamiast wody. W razie potrzeby powtórzyć raz lub więcej - ważne by
    roztwór popracował w bojlerze chwilę na gorąco. Dotyczy to prostego
    kolbowego expresu - ja mam saeco via veneto - z zelmermi tymi prostymi jak
    sądze będzie identycznie. Dodam, że po odkamienieniu różnica w czasie
    nagrzewania i ciszy podczas grzania zauważalna wyraźnie - jak mam
    zakamieniony słychać odgłosy nagrzewania w bojlerku i dłużej sie nagrzewa
    znacznie.

  • 8. Data: 2010-03-05 16:36:27
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "maanj" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    > jak go odkamienic?
    Możesz jak najbardziej użyć kwasku cytrynowego, 2 torebki co będzie cię
    kosztowało 1.80. Dalej postępuj wg instrukcji producenta. Wszystkie
    odkamieniacze na rynku sa na bazie Kwasku cytrynowego lecz zapakowany w
    pudełko np KRUPS kosztuje 20 pln. a jak poczytasz skład to jak wół napisane
    kwasek cytrynowy. Powiem ci że w serwisach tez odkamieniają kwaskiem
    cytrynowym. Nie lej tylko octu bo jak ktoś wcześniej napisał to strasznie
    śmierdzi i potem kawa będzie miła octowy zapach :)

    Cezar

  • 9. Data: 2010-03-05 19:03:27
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    Cezar pisze:
> [...]
    > cytrynowym. Nie lej tylko octu bo jak ktoś wcześniej napisał to strasznie
    > śmierdzi i potem kawa będzie miła octowy zapach :)

    Zaraz smierdzi, wystarczy przeplukac i raz na pusto przegotowac sprzet i
    nic nie czuc a ocet (zadne rozcienczanie) najsilniejszy :)

    Robek

  • 10. Data: 2010-03-06 18:48:14
    Od: Chris <a...@b...pl>

    maanj pisze:

    > Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
    > jak go odkamienic?

    Ja posiadam expres saeco (automat) i najpierw użyłem płynu saeco potem
    kwasku cytrynowego i dalej mi się świeci kontrolka odkamieniania ... nie
    wiem ile mam tego przelać żeby to wreszcie zgasło ... expres ma 3
    miesiące więc nie jest stary i zużyty ...

    --
    "Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
    I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.